2021-09-18, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du tog bort tiden upp till mordet med din ständiga trivialisering.

Hon börjar bråka med LW 6 april om cacher.
Tar SDs FTF hon inte deltagit vid.

Det sista LW gör i livet är att skicka en remsa där SD är FTF och HD inte har signerat fysiskt.

Sen tar hon dem när LW är död.

Så det ska i högsta grad kopplas till mordet.

Jo men det är inte bevisat att HD sett till att LW dör pga att LW har klagat på HD:s geocachande/fuskande.
Som tillbaka-kaka typ.

Det var lite min poäng där.

Eller menar du att HD anstiftat mord för att hon bråkat med LW om GC?

Däremot så kan SD ha dödat LW efter gräl om GC och HD. Där kan loggremsan spela in vem vet.
Citera
2021-09-18, 22:53
Medlem
Citat:
Har ingen lust att medverka i media och fejka goda intentioner som vissa andra.

Här diskuteras exakt vem som helst även om du är selektiv.

Bra humör du börjar bli på efter att ha fått lite mothugg idag.

”Fejka goda intentioner”…

Berätta varför jag inte skulle ha goda intentioner genom att hitta jäv i polishuset, knasigheter gällande det tekniska och mycket annat när jag ser att mördaren kan riskera gå fri i hovrätten?

Skulle jag fokuserat på HD:s skilsmässa istället.
Den otrogna HD. Hade det varit bättre intentioner tänker du vad gäller att få fast mördaren en gång för alla?

Eller skulle jag ha jagat PW ute till havs och legat och guppat där och käkat mackor och avlyssnat radiovågorna?
Citera
2021-09-18, 22:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Men med din logik så kan ingen försvarsadvokat ha kontakt med någon fru alls någonsin för alla respektive ska betecknas som potentiella skyddare av brottslingar för den häktade/tilltalade kan ha berättat för henne om brottet han är skyldig för.
Det ska inte förekomma att låta någons ex ta del av vad som framkommit i förhör. Det ska IB inte syssla med. Han borde snarare lyssna på Steffe, sin klient, när han förklarar att HD är den som kan ha motiv.
Istället så tar IB stackars HD under sina vingar, trots att hon är misstänkt redan från start.. varför gräver han inte i HDs eventuella skuld, för att fria sin klient, Stefan? Känns lite suss
Citera
2021-09-18, 23:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det ska inte förekomma att låta någons ex ta del av vad som framkommit i förhör. Det ska IB inte syssla med. Han borde snarare lyssna på Steffe, sin klient, när han förklarar att HD är den som kan ha motiv.
Istället så tar IB stackars HD under sina vingar, trots att hon är misstänkt redan från start.. varför gräver han inte i HDs eventuella skuld, för att fria sin klient, Stefan? Känns lite suss
Han har ägnat sig åt HD inför hovrätten också.
Att hennes mail till JS var av integritetskränkande karaktär och borde hamna i slasken.
Citera
2021-09-18, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nä, kanske inte direkt.
Men indirekt?

På det vis att jag kan tänka mig att SD har haft en stor inverkan på personerna här och att positionerna har förflyttats till vad som kan anses ok till att det är det.

Jag funderar på hur t e x JG var innan han träffade SD. Tyckte han att det var ok att fuskt på det här sättet? Att ladda ner Telegram för att ha mer osynliga konversationer för polsien? Att radera på polisstationen mitt i förhör? Smyga in i mörkret hos en för mord misstänkt person? Osv, osv.

Eller omger sig SD med personer som redan är mindre noga av sig vad gäller "gränser"?

Däremot kan jag inte se en koppling till HD som du säger, runt allt som hon i tråden fått ligga till last för (din jättebra lista) och mordet.

Det blir lite som att allt som man kan hitta som skulle kunna vara negativt, pekar på att HD är mördaren eller är minst anstiftare.

Lite samma taktik har ju använts mot Lena. Då för att visa att hon är skyldig till mordet (sitt eget vill säga).

Allt från smutsig tvätt, till maniskt geocahande, manoderpressivitet (!), och jag vet inte vad. Stökigt hemma var det också ja.

Så, man kan verkligen se likheter i hur man kan driva sina "fynd" till att få det att ligga en person till last för mord. Oavsett läger då.

Ja men han är ju nån Helge Fossmo-variant som rattar lite här och rattar lite där. Inte lika utstuderat men SD drog folk till sig för han var lite GC-king och i grannskapet var han fixaren och väktaren.

Hans vänskap med JG är intressant såklart men analysen får väl bli att de behövde varandra. Lite nördiga båda två. Lite nördig kännetecknar kanske många av SD:s vänner.

Då menar jag närdig i dess positiva bemärkelse. Alltså många intressen och ibland smala intressen.
Som TM med sitt maktofotograferande och dansande och PW med alla strängar på sin lyra.

JG skriver poesi och brinner för handbollen och fixar med det ena och det andra.

Och sen JG då som man får se som lite nördig.

Så därav vänner.

Sen manipulation JG av SD ja vad ska man säga.

JG ville nog vara lojal. Samtidigt rättrådigt ringer han polisen och pratar om HD:s hus osv.

Jag tror detta kom som en chick för honom. Först en pärs med att hans två bästa vänner visar sig ligga med varandra. Sen slår den ene ihjäl den andre.

I samma veva så har JG kanske ”locker room talk” i mobilen som han inser att shit det här blir offentlig handling. Som han kanske raderar på inrådan från SD eller eget bevåg.

Sen just Telegram är rätt vanligt bland vem som helst i dessa dagar. Kanske inget som allas ”mormor” har men det är en väldigt populär app.

Precis som en hammare har ett snickarområde resp slåihjäl-område så kan ju Telegram användas av någons ”morsa” eller av mördande karteller.

Men ja det finns ett litet mönster med JG men jag tror det stavas nerver. Han är en känslomänniska och kanske gick lite väl i SD:s koppel där för sitt eget bästa. Han indikerar ju i tingsrätten att han inte känner sig helt ok med hur det uppdagats allt SD hittat på.
Senast redigerad av Avel 2021-09-18 kl. 23:39.
Citera
2021-09-18, 23:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Men med din logik så kan ingen försvarsadvokat ha kontakt med någon fru alls någonsin för alla respektive ska betecknas som potentiella skyddare av brottslingar för den häktade/tilltalade kan ha berättat för henne om brottet han är skyldig för.
Du måtte ha problem med läsförståelsen eller så är det väl drama Queen som kickar in.

1. De kan ha kontakt.
2. Men inte om bevisläget.
Citera
2021-09-18, 23:08
Medlem
Citat:
Hahaha!

Som jag anade att du skulle dra långa växlar...

Du frågade och jag gav hypotetiska exempel.
Varav jag skrev att jag inte vet ett dugg vad det skulle bero på att HD får info.

Jag ser även att det blev exakt som jag förutspådde. Du överreagerar selektivt.
När basoas kontaktnät med poliser är på tapeten är det svalare.

Hon får antagligen info för det är ok och lagligt att ge henne den infon. Tills du bevisat motsatsen.
Citera
2021-09-18, 23:12
Avslutad
Citat:
Han har ägnat sig åt HD inför hovrätten också.
Att hennes mail till JS var av integritetskränkande karaktär och borde hamna i slasken.
Mycket märkligt, han borde väl belysa att hon har haft motiv, att hans klient, Stefan blivit lurad/tvingad?
Inte ens under förhör i tingsrätten trycktes det på HDs ömma knappar.. jag menar, hade en försvarsadvokat velat rikta misstankarna mot någon annan gärningsman, då borde HD varit som ett öppet mål, men det var nada.
Citera
2021-09-18, 23:13
Medlem
Citat:
Ja du roar mig. För du ser inte hur du pratar mot dig själv och reagerar som en reptil.

Du är selektiv eftersom du reagerar helt olika utifrån vilken person som diskuteras.

Ja, lägg ner.
Själv ska jag fundera vidare på om Ingvars information till HD - vilket hon påstår hon fått - kan ha varit till hennes fördel.

Har blodspår i huset i åtanke, om detta kan föranleda hennes fokus på att ljuga på Lena om blodigt sex och högst troligt plantera information.

Återkommer givetvis så håll i hatten.

Du menar att HD hör talas om ”blodet” från IB efter häktningsförhandling och presenterar idén för SD som sitter häktad så han ska kunna prata med Springare & Co om det i ordalag som sexblod för att komma undan mord och förklara blodförekomst? Ok låter lite fantasifullt av sköterskan som då inte skulle veta hur kvinnokroppen fungerar.
Citera
2021-09-18, 23:14
Avslutad
Citat:
Hon får antagligen info för det är ok och lagligt att ge henne den infon. Tills du bevisat motsatsen.
Detta är ingen rättegång..
Du leker HDs försvarsadvokat?
Ingen här påstår sig vara åklagare med bevisbörda.
Citera
2021-09-18, 23:16
Medlem
Citat:
Så du tycker det är likställt att ifrågasätta HD med att vissa drivit en extrem hatkampanj mot LW och rent av ansett henne skyldig till sin egen död?

Du är fan inte klok på en fläck.

Du går från ”misstänker” till ”misstror” till ”ifrågasätter” HD. Vad blir det härnäst? ”Diskuterar bara HD lite i allmänna ordalag” eller vad?
Citera
2021-09-18, 23:20
Medlem
Citat:
Ja, jag undrar om det finns samband mellan uppgifter i häktningsförhandling och info till TB som hon informerar om akrobatiskt sex med blodfläckar.
De har iaf topsat golvbrunn m pos reagens 15 maj, svar har väl troligen inte anlänt med ljusets hastighet..

Men innan TB pratar med HD så har ju SD redan snackat blod med Springare och Jonas och dessutom blivit släppt från häktet ju och kunnat prata ihop sig med HD innan hon drack té med TB och SD lurade i buskarna och messade så snart TB klivit över tröskeln.

Men nej nej blodet det ska såklart utgå från HD när hon konspirerat med IB…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in