Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Typ som att fuska i golf då. Ja hennes mörkertal är stort antagligen men jag anar att det fuskas lite här och där i GC.
Eller så är det här gänget helt ensamma om det i världen.
Inget man kanske ska koppla en mordkomplott till hur det än är s a s.
Nä, kanske inte direkt.
Men indirekt?
På det vis att jag kan tänka mig att SD har haft en stor inverkan på personerna här och att positionerna har förflyttats till vad som kan anses ok till att det är det.
Jag funderar på hur t e x JG var innan han träffade SD. Tyckte han att det var ok att fuskt på det här sättet? Att ladda ner Telegram för att ha mer osynliga konversationer för polsien? Att radera på polisstationen mitt i förhör? Smyga in i mörkret hos en för mord misstänkt person? Osv, osv.
Eller omger sig SD med personer som redan är mindre noga av sig vad gäller "gränser"?
Däremot kan jag inte se en koppling till HD som du säger, runt allt som hon i tråden fått ligga till last för (din jättebra lista) och mordet.
Det blir lite som att allt som man kan hitta som skulle kunna vara negativt, pekar på att HD är mördaren eller är minst anstiftare.
Lite samma taktik har ju använts mot Lena. Då för att visa att hon är skyldig till mordet (sitt eget vill säga).
Allt från smutsig tvätt, till maniskt geocahande, manoderpressivitet (!), och jag vet inte vad. Stökigt hemma var det också ja.
Så, man kan verkligen se likheter i hur man kan driva sina "fynd" till att få det att ligga en person till last för mord. Oavsett läger då.