2021-09-18, 20:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Oavsett skrå, falskspelare och mutor, kan jag inte se ett motiv här.

Jag har radat upp mina funderingar (som du kallar svammel) mot varför jag inte tror att IB har läckt till HD.

Vilka motiv skulle ens HD ha ? IB?

Hänger inte alls med i vad du menar med Basoas bekantskapskrets? Och att jag inte reagerar? På vad?
Fattar inte.

På vilket sätt är jag selektiv?
HD har givetvis vinstvinning - om inblandad.
Därför ska den fortfarande gifta systerhax inte ha nån info om det så gäller skyddande av brottsling eller ännu värre.
Det är givetvis redan vid risken som allt ska stoppas. Om det så berör jäv eller info som läcker.

Om hon agerat på nåt vis för att erhålla info vet jag givetvis inte.
Om det är nåt mygel med mutor? Inte en susning.
Om de har kontakt i Basoas krets? Ingen aning.
Om han gett HD info i all välmening (dock förbjudet) men tror inte hon har en grodkäft?

Sensmoralen ÄR att finns det vägar att erhålla info och finns det skumrask i skrået så är det inte mindre möjligt för att det gäller just de här två.
Citera
2021-09-18, 20:16
Medlem
Citat:
Fast det är väl bara en del av fukset, om jag fattat det rätt?

Nu vet jag inte i vilken utsträckning HD fuskat, men jag har sett i olika meddelanden att t ex JG ber om uppgifter från SD för att kunna logga cacher och även HD har frågat om hon ska skriva in SD på Lenas cache.

Nu var den sista möjligen menat som en pik till SD, och en del av cachekriget.

Men jag tycker mig se att det funnits en viss oärlighet, som inte känns passande i sporten i det gänget.

Typ som att fuska i golf då. Ja hennes mörkertal är stort antagligen men jag anar att det fuskas lite här och där i GC.

Eller så är det här gänget helt ensamma om det i världen.

Inget man kanske ska koppla en mordkomplott till hur det än är s a s.
Citera
2021-09-18, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
HD är medveten om avlyssning - oavsett om du vill trivialisera den informationen:

"Hon berättade att polisen tagit saker men att polisen glömt hennes bärbara dator som
stod i hallen, dagen därpå hade man hämtat den.
Då förstod Hanna att hon förmodligen varit
avlyssnad, då hon hade pratade om det med en väninna dagen innan." (MT, Ab 149)

Det är risk att SDs vän rör sig i hans hem, men inte att han tömmer LWs data.
Jahapp..

Jag vet att hon var avlyssnad.

Ja det var så cheferna hans och åklagarna resonerade. Skriv en insändare.
Citera
2021-09-18, 20:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Typ som att fuska i golf då. Ja hennes mörkertal är stort antagligen men jag anar att det fuskas lite här och där i GC.

Du tog bort tiden upp till mordet med din ständiga trivialisering.

Hon börjar bråka med LW 6 april om cacher.
Tar SDs FTF hon inte deltagit vid.

Det sista LW gör i livet är att skicka en remsa där SD är FTF och HD inte har signerat fysiskt.

Sen tar hon dem när LW är död.

Så det ska i högsta grad kopplas till mordet.
Citera
2021-09-18, 20:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag vet att hon var avlyssnad.

Ja det var så cheferna hans och åklagarna resonerade. Skriv en insändare.
Har ingen lust att medverka i media och fejka goda intentioner som vissa andra.

Här diskuteras exakt vem som helst även om du är selektiv.
Citera
2021-09-18, 20:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Nä, kanske inte direkt.
Men indirekt?

På det vis att jag kan tänka mig att SD har haft en stor inverkan på personerna här och att positionerna har förflyttats till vad som kan anses ok till att det är det.

Jag funderar på hur t e x JG var innan han träffade SD. Tyckte han att det var ok att fuskt på det här sättet? Att ladda ner Telegram för att ha mer osynliga konversationer för polsien? Att radera på polisstationen mitt i förhör? Smyga in i mörkret hos en för mord misstänkt person? Osv, osv.

Eller omger sig SD med personer som redan är mindre noga av sig vad gäller "gränser"?

Däremot kan jag inte se en koppling till HD som du säger, runt allt som hon i tråden fått ligga till last för (din jättebra lista) och mordet.

Det blir lite som att allt som man kan hitta som skulle kunna vara negativt, pekar på att HD är mördaren eller är minst anstiftare.

Lite samma taktik har ju använts mot Lena. Då för att visa att hon är skyldig till mordet (sitt eget vill säga).

Allt från smutsig tvätt, till maniskt geocahande, manoderpressivitet (!), och jag vet inte vad. Stökigt hemma var det också ja.

Så, man kan verkligen se likheter i hur man kan driva sina "fynd" till att få det att ligga en person till last för mord. Oavsett läger då.
Citera
2021-09-18, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

■ 1: ) Vem vet, det kanske var HD som styrde och ställde där hemma? 😃

■ 2: ) Hon fick ju SD att bli förbannad på LW och kräva tillbaka hennes raderade cacher.

■ 3 : ) Frågan är om HD också krävde att han skulle döda henne?

■ 1: ) St*fan Davidss*n:s lilla älskade maka H*nna, hon kunde nog en hel del hon också.

■ 2: ) Jo då, nog kunde makan H*nna Davidss*n peppa upp sin mycket älskade Yodánske Riddare SD till bristningsgränsen, speciellt när det gällde hennes mycket hatade rival L*na Wesstr*m.

■ 3: ) Den frågan är mycket intressant i detta fallet beträffande det tidigare begångna mordet på L*na Wesstr*m.

■ Citat St*fan Davidss*n: "Mot min vilja" ... slut citat/

■ Citat H*nna Davidss*n: "Hoppas att hon är död" ... slut citat/

■ H*nna Davidss*n är kapabel till mycket mer än vad folk vågar att tro, hon är lömsk, förtegen, smygande, obenägen till sanningen, hon är orubblig samt helt oberörd.

Mvh/JM.
Citera
2021-09-18, 20:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
HD har givetvis vinstvinning - om inblandad.
Därför ska den fortfarande gifta systerhax inte ha nån info om det så gäller skyddande av brottsling eller ännu värre.
Det är givetvis redan vid risken som allt ska stoppas. Om det så berör jäv eller info som läcker.

Om hon agerat på nåt vis för att erhålla info vet jag givetvis inte.
Om det är nåt mygel med mutor? Inte en susning.
Om de har kontakt i Basoas krets? Ingen aning.
Om han gett HD info i all välmening (dock förbjudet) men tror inte hon har en grodkäft?

Sensmoralen ÄR att finns det vägar att erhålla info och finns det skumrask i skrået så är det inte mindre möjligt för att det gäller just de här två.

Sensmoralen har vi inte kommit till än. Det eftersom vi inte vet att det är en läcka.

Och har du nu redan kommit till att "läckan" (är den bekräftad?) har gått via SOA och compani? Och deras i sin tur kontakter. Mutor...

Och sedan på det är jag selektiv som skyddar dom, inte är kritisk mot dom?

Suck..

Vet du, jag hade inte tänkt i de banorna...alls.

Ok, då vet vi vem kontakten är... i sin tur...
Eller?

Drar du inte på för höga växlar nu?
Senast redigerad av notknapparen 2021-09-18 kl. 20:56.
Citera
2021-09-18, 20:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Sensmoralen har vi inte kommit till än. Det eftersom vi inte vet att det är en läcka.

Och har du nu redan kommit till att "läckan" (är den bekräftad?) har gått via SOA och compani? Och deras i sin tur kontakter. Mutor...

Och sedan på det är jag selktiv som skyddar dom, inte är kritisk mot dom?

Suck..

Vet du, jag hade inte tänkt i de banorna...alls.

Ok, då vet vi vem kontakten är... i sin tur...
Eller?

Drar du inte på för höga växlar nu?
Men jösses så du är bekymrad så fort det berör HD.

Jag har tagit upp nåt jag reagerat på i fup i ett debattforum.

Som jag finner anmärkningsvärt relaterat till förundersökningssekretess.

Min sensmoral är att det är jävligt konstigt det HD säger.
Citera
2021-09-18, 21:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Men jösses så du är bekymrad så fort det berör HD.

Jag har tagit upp nåt jag reagerat på i fup i ett debattforum.

Som jag finner anmärkningsvärt relaterat till förundersökningssekretess.

Men jisses, du är redan inne på SOA, mutor, kontakter och drar på en växel att jag skyddar soa och compani fast jag inte ens tänkt i dina förlängda trippla steg.

Ja, jag är nog en tönt, eller vad det var du nu kallade mig...
Citera
2021-09-18, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof

■ Dessutom fick ju HD reda på det, förbjöd SD att fortsätta träffa LW vilket han genast bröt emot.

■ H*nna Davidss*n förbjöd sin mycket älskade make St*fan Davidss*n, å`det kraftigaste, till att fortsättningsvis ha någon kontakt med hennes då mycket hatade rival, L*na Wesstr*m.

■ Den pilske bocken St*fan Davidss*n lyssnade inte på sin mycket älskade maka H*nna Davidss*n utan fortsatte med att fingra i L*na Wesstr*m:s vagina.

■ Enligt ovan skrivet: Det drev till sist makan H*nna Davidss*n till en mental explosion, det var väl strax därefter som H*nna Davidss*n slog näven i bordet mitt framför sin mycket älskade St*fan Davidss*n och krävde .........

■ Citat St*fan Davidss*n: "Mot min vilja" ... slut citat/

Mvh/JM.
Citera
2021-09-18, 21:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Men jisses, du är redan inne på SOA, mutor, kontakter och drar på en växel att jag skyddar soa och compani fast jag inte ens tänkt i dina förlängda trippla steg.

Ja, jag är nog en tönt, eller vad det var du nu kallade mig...
Hahaha!

Som jag anade att du skulle dra långa växlar...

Du frågade och jag gav hypotetiska exempel.
Varav jag skrev att jag inte vet ett dugg vad det skulle bero på att HD får info.

Jag ser även att det blev exakt som jag förutspådde. Du överreagerar selektivt.
När basoas kontaktnät med poliser är på tapeten är det svalare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in