2021-09-18, 21:39
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det man inte vet har man inte ont av. Hon verkade ju inte vara hemma då dom satt och tittade på serier då han gjorde närmanden. Så var befann hon sig då?
En annan sak är om man är närstående till någon som är part i ett brottmål får man inte avlägga vittnesed, se 36 kap 13 § 2 st Rättegångsbalken. Du kan försöka lista ut sen hur mycket värde det är i ett vittnesmål utan vittnesed.
Varför skulle jag bry mig om det? Det är ju du som märkligt nog yrar om trovärdighet i domstol samtidigt som du säger att det inte har någon betydelse.

Jag pratar om vad jag anser, och jag anser att det finns skäl till att hon är trovärdig. Ditt yrande om domstol och inte domstol är helt irrelevant i sammanhanget.

Enligt henne har hon tagit del av allt som har med tjejen att göra, och var hon var då får du väl fråga henne i så fall. Jag är nöjd med att hon backar upp Bali medan vi inte känner till någon alls som backar upp den andra tjejen eller kan verifiera det hon säger.
Citera
2021-09-18, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
När blev de tillsammans?
Någon gång vid årsskiftet 2020/2021. Kanske i januari 2021.
Citera
2021-09-18, 21:44
Medlem
chuckprinces avatar
Stadierna i argumentation för personer som hatar Hanif Bali:

1 Hanif Bali är pedofil och har pressat en ung tjej att skicka nakenbilder. Han kommer dömas hårt.

2 Hanif Bali har kanske inte pressat någon på bilder men han har krävt sex, vilket är lika illa.

3 Hanif Bali kanske inte krävt sex, men han borde förstått att tjejen ville ha det och avvisat allt sådant omedelbart med hänsyn till hennes ålder.

4 Hanif Bali kanske avvisade sexinviter, men det är fruktansvärt att han över huvud taget har kontakt med en så ung tjej. Han är ändå rökt.

5 Hanif Bali kanske inte är rökt om förundersökning inte leder till något, men jag tycker illa om honom och anser hursomhelst att han borde vara rökt.
Citera
2021-09-18, 21:47
Medlem
Jag ser tydliga paralleller med Lambertzfallet. Kan det vara så att vi har med en ny Lambertzkvinna att göra här, fast en betydligt yngre och med någon annan som står bakom och drar i trådarna? Om det stämmer att hon raderat konton som skulle kunnat innehålla bevis talar det inte för hennes trovärdighet. Min farhåga, baserat på de artiklar jag läst, är att hon faktiskt blir utnyttjad av någon som kände till hennes tidigare kontakter med HB och använder henne i ett försök att kompromettera honom.
Citera
2021-09-18, 21:56
Medlem
turbobusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Nej och vi utgår från det exemplet. Om jag aldrig skrivit en enda tråd om barnarbetet i Bangladesh men helt plötsligt skulle börja bry mig om det om det visar sig att en vänstermänniska driver ett företag med barnarbetare i Bangladesh skulle det vara en tydlig indikation på att jag bara bryr mig om att sätta dit meningsmotståndaren och inte om barnarbete som sådant. Låter det som en orimlig tolkning enligt dig?

EDIT: varför skulle det här vara OT? Det är i allra högsta grad rimligt att diskutera hur vänsterfolket troligtvis inte bryr sig ett skit om offret i det här fallet utan att det hela handlar om att man vill sätta dit en meningsmotståndare
Mja, nu handlar tråden om anklagelser mot Hanif Bali. Men håller med dig att vissa, från alla håll, inte verkar bry sig om tjejen i det här. Ber uppriktigt om ursäkt för ett dåligt exempel och bristande argument. Ergo, därför redigerade jag det med hänvisning till trams. Det tillförde noll till diskussionen om anklagelserna och jag ville mest jäklas lite. Inte det fräschaste med tanke på trådens ämne.
Citera
2021-09-18, 21:59
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Kan någon tipsa om en skribent i denna tråd som håller sina inlägg uppdaterade, faktabaserade, korta och koncisa? Finns det någon?
Sök "sammanfattning" i tråden.

Men nej, det finns ingen sån.
Citera
2021-09-18, 22:05
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Någon gång vid årsskiftet 2020/2021. Kanske i januari 2021.
Redan i augusti 2020 så spekulerades det i vem Hanifs nya flickvän var här på flashback.
I december så knäckte användaren RyanCrocker nöten.
(FB) Riksdagsledamoten Hanif Bali (M) - vad vet vi om denne man?
I början på februari 2021 så förlovade de sig. I april flyttade Hanif från sin ungkarlslya i Solna till hennes villa i Österåker.
Citera
2021-09-18, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Kan någon tipsa om en skribent i denna tråd som håller sina inlägg uppdaterade, faktabaserade, korta och koncisa? Finns det någon?
Vintergrisen.
Vet inte om alla inläggen är så korta men h*n är iaf en av de mest opartiska.

Finns säkert fler men de flesta, undertecknad inkluderat, är extremt partiska åt det ena eller det andra hållet.
Citera
2021-09-18, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turbobuss
Mja, nu handlar tråden om anklagelser mot Hanif Bali. Men håller med dig att vissa, från alla håll, inte verkar bry sig om tjejen i det här. Ber uppriktigt om ursäkt för ett dåligt exempel och bristande argument. Ergo, därför redigerade jag det med hänvisning till trams. Det tillförde noll till diskussionen om anklagelserna och jag ville mest jäklas lite. Inte det fräschaste med tanke på trådens ämne.
Nej men jag tycker inte att du ska be om ursäkt för någonting, utan diskussioner är diskussioner (såtillvida man inte passerar en gräns vilket du inte gjorde).

Oavsett vad så ska du i alla fall veta att jag verkligen tycker om människor som kan be om ursäkt och inse sina misstag, så den egenskapen gillar jag hos dig. Men som sagt, du har inte gjort några fel så du behöver inte be om ursäkt. Sen tycker jag också att högern beter sig lika illa i den här tråden och man vet att Balis följarskara bara försvarar honom för att de håller med honom, inte för att de på allvar tycker att det är fel att anklaga personer oskyldigt. Hade de verkligen tyckt det hade de exempelvis varit lika arga i tråden om den våldtäktsmisstänkte sossen som nu hängts ut av nazister.
Citera
2021-09-18, 22:13
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Vad jag får ut av detta? Ja, det är ärligt talat inte mer än att min människosyn förändras till det sämre där vänstern bara använder en tragisk händelse för sina egna perverterade ändamål och högern hoppar på en minderårig flicka och försöker begå ett karaktärsmord på henne. Så jag kanske borde göra som du och bara lämna Flashback...

Det som män som Bali här utsätts för är just ett karaktärsmord och han kan inte försvara sig utan att kritiseras för det också. Hur hemskt detta är förstår bara den som drabbats av det.

Det är därför viktigt att med kraft bekämpa sådana här häxprocesser och när media och rättsväsendet inte gör det måste andra gå in och kritiskt granska dem som kölhalar män offentligt utan att redovisa bevisning. Om det inte kostar lika mycket för dem som krossar män med ogrundade beskyllningar så kommer detta inte upphöra.
Citera
2021-09-18, 22:16
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chuckprince
Stadierna i argumentation för personer som hatar Hanif Bali:

1 Hanif Bali är pedofil och har pressat en ung tjej att skicka nakenbilder. Han kommer dömas hårt.

2 Hanif Bali har kanske inte pressat någon på bilder men han har krävt sex, vilket är lika illa.

3 Hanif Bali kanske inte krävt sex, men han borde förstått att tjejen ville ha det och avvisat allt sådant omedelbart med hänsyn till hennes ålder.

4 Hanif Bali kanske avvisade sexinviter, men det är fruktansvärt att han över huvud taget har kontakt med en så ung tjej. Han är ändå rökt.

5 Hanif Bali kanske inte är rökt om förundersökning inte leder till något, men jag tycker illa om honom och anser hursomhelst att han borde vara rökt.

svar på det inlägget (utan att veta något alls om hur det hela utspelat sig) =
Citera
2021-09-18, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
AE som orkestrerat det är vänster, liksom övriga som drevat på.

https://web.archive.org/web/20201015105519/https://twitter.com/ArioEbrahimpur/status/1316693826170499073

https://mobile.twitter.com/thereseverdun/status/1438131032071495688

Och ovan är övertygande bevisning?
Du kan hitta vilken sörja som helst på nätet för att stödja ett påstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in