2021-09-18, 21:16
Medlem
Men snälla, ser ni inte, solklar Honeytrap från Ryssland, Säpo förmodligen redan inkopplad. Hanif du borde vetat bättre
Senast redigerad av El-meromero 2021-09-18 kl. 21:19.
Citera
2021-09-18, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Sluta låtsas som att du bryr dig om det brott Bali är anklagad för eller att du skulle bry dig om flickans väl och ve. Den enda anledningen till att du sitter här är för att den här händelsen ger dig en möjlighet att få trycka ner dina meningsmotståndare, vilket är utmärkt för dig eftersom du vet om att du är värdelös på att argumentera för vänsterpolitik och därför bara kan köra ett nytt kort näst efter fascist, rasist, nazist, och incelkortet, vilket i praktiken är alla dina politiska motargument. Att den här flickan kan ha utsatts för en vidrig händelse skiter du fullständigt i, hon är i ditt huvud bara en bricka i ditt perverterade försök i att få känga till dina meningsmotståndare. Du utnyttjar alltså det den här flickan kan ha blivit utsatt för för att kunna få lite billiga politiska poänger, vilket är fullständigt vidrigt. Det mest tragiska är att du är en större idiot än vad jag tidigare trodde (vilket då skulle innebära närmast att du akut bör sättas in i en vårdinrättning för mentalpatienter) om du på allvar tror att vänstern kommer att vinna på det här som hänt. Det mest troliga är att de som funderade på att rösta på M tack vare Bali nu kommer att fly över till SD, vilket då innebär att SD får fler röster. För du tror väl för fan inte på allvar att folk som håller med Hanif Bali kommer att byta åsikter bara för att han har gjort detta?

Hade du på allvar brytt dig om hur minderåriga flickor blir utnyttjade sexuellt hade du varit lika aktiv i debatten om tvångsgifte bland minderåriga som du är i den här tråden. Hade du på allvar brytt dig om hur barn far illa och utsätts för våld hade du varit aktiv i tråden om skjutningen i Flemminsberg i somras när två barn blev skjutna på en lekplats, men då var du fullt upptagen med att diskutera hur Skellefteå påverkas av Northvolt. Och hade du brytt dig om hur en människa i en maktposition utnyttjar människor sexuellt hade du varit aktiv i tråden som behandlar hur en socialdemokrat just nu är misstänkt för våldtäkt ( (FB) S-Politiker anhållen för våldtäkt i Värmland) men där lyser du med din frånvaro. Så sitt fan inte och låtsas att du skulle bry dig, det är bara patetiskt och genomskinligt...

Mycket väl uttryckt! Jag tycker det är oerhört märkligt hur många som är beredda att döma en man som skyldig på förhand när ingen förutom två personer vet vad som faktiskt hänt. Det står var och en fritt att spekulera och bilda sig egna uppfattningar, men det förändrar inte det faktum att HB än så länge inte ens är åtalad och således inte gjort sig skyldig till någonting alls i lagens mening.
Citera
2021-09-18, 21:18
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Var det ditt svar på var man kunde ta del av stalking? I en domstol har flickvännen noll värde när det gäller bevisvärdering. Så när du har läst på kanske du inser hur lite en sambos vittnesmål är värt.

Fel, hans nuvarande tjejs vittnesmål om det har givetvis stor betydelse.
Citera
2021-09-18, 21:19
Medlem
***s avatar
Citat:
Var det ditt svar på var man kunde ta del av stalking? I en domstol har flickvännen noll värde när det gäller bevisvärdering. Så när du har läst på kanske du inser hur lite en sambos vittnesmål är värt.

Hon vet väl inte sanningen helt enkelt. Alla lämnar inte och hon har ju fått anställning så vem vet.
Nu är ju inte detta en domstol, och det är ju tämligen osannolikt att det skulle hamna i en. I resonemangen här om hur det hela gått till torde hon vara tämligen trovärdig eftersom hon inte har något skäl till att vara lojal mot honom om det är sant.
Citera
2021-09-18, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Fel, hans nuvarande tjejs vittnesmål om det har givetvis stor betydelse.

Tror inte du har något att delge mig gällande bevisvärdering. Men du kan återkomma med källan på stalking vilket du inte verkar ha.

Citat:
Ursprungligen postat av ***
Nu är ju inte detta en domstol, och det är ju tämligen osannolikt att det skulle hamna i en. I resonemangen här om hur det hela gått till torde hon vara tämligen trovärdig eftersom hon inte har något skäl till att vara lojal mot honom om det är sant.

Det har ingen betydelse om det går till domstol eller inte. Han är så körd efter detta, och moderaterna lär inte ta honom tillbaka igen. Han har skadat partiet helt klart.
Citera
2021-09-18, 21:21
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Augusti 2020, samtidigt som han slutade ha kontakt med lilltjejen.
Just då förstod HB alltså att tjejen var ute efter sex. Innan hade det bara handlat om skoluppgifter och politik. 😇
Citera
2021-09-18, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Jaja, jag tycker inte heller om Hanif Bali och det han står för men det tycker jag inte hör hemma här vad jag tycker om honom.

Jag medger villigt att jag är här av skadeglädje. Han har gjort folk illa, nu far han illa själv - skoj! Inte svårare än så. Frågan är vad du gör här? Letar efter en nyanserad debatt i skuldfrågan? Försvarar den liberala statens rättskipning?
Citera
2021-09-18, 21:24
Medlem
***s avatar
Citat:
Tror inte du har något att delge mig gällande bevisvärdering. Men du kan återkomma med källan på stalking vilket du inte verkar ha.

Det har ingen betydelse om det går till domstol eller inte. Han är så körd efter detta, och moderaterna lär inte ta honom tillbaka igen. Han har skadat partiet helt klart.
Det var ju du som pratade om bevisvärdering i just domstol. Varför pratar du då om saker som enligt dig själv inte har någon betydelse. Är ju rätt märkligt.

Rimligtvis är hon trovärdig i detta läget eftersom hon inte har någon anledning att skydda honom.
Citera
2021-09-18, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprit & Misär
Jag medger villigt att jag är här av skadeglädje. Han har gjort folk illa, nu far han illa själv - skoj! Inte svårare än så. Frågan är vad du gör här? Letar efter en nyanserad debatt i skuldfrågan? Försvarar den liberala statens rättskipning?
Herregud, du är över 30 år (minst, om vi utgår från att du var 18 2008 när du reggade dig). Borde inte du vara tillräckligt gammal för att ha vuxit ifrån sånt där med skadeglädje och pöbelmentalitet innan någon är dömd? Jag själv är höger, men jag har i en annan tråd försvarat en sosse från att ha blivit uthängd trots att jag tycker att sossarna är ett skitparti, helt enkelt för att jag tycker inte att man ska yttra sig om någons skuld eller oskuld innan denna är dömd.
Citera
2021-09-18, 21:31
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprit & Misär
Vem är det Hanif har gjort illa nu igen? Jag kan fan inte komma ihåg vem det var, men visst hade han skadat någon? Attans... Mitt minne sviker.
Citera
2021-09-18, 21:33
Medlem
Jag skulle vilja se de kändisar, som aldrig utnyttjat sitt kändisskap. Eller den kändis som saknat intresserade varierande arter av groupies.

Kända renlevnadsmänniskor, som är trogna, aldrig drogar och ljuger, utan har i integritet och är hederliga och goda.

Sen skulle jag vilja se alla vuxna män som inte tänder på 15- 16 åringars vackra kroppar och charmiga utstrålning. Som är mogna, och tar vuxenansvar.

Hur gör kändisar för att inte bli fartblinda och tappa fotfästet, gå över gränser och nyttja sitt övertag? Min utgångspunkt är att makt korrumperar för frestelserna och tillfällena är många.

Sen finns säkert undantag, förhoppningsvis en hel del, hoppas Hanif tillhör den kategorin. Hade varit vackert och trösterikt, likt en föreställning om happily ever after in Utopia.

Minns själv i högsta grad hur det var att vara 16 år. Inget Utopia.
Citera
2021-09-18, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Det var ju du som pratade om bevisvärdering i just domstol. Varför pratar du då om saker som enligt dig själv inte har någon betydelse. Är ju rätt märkligt.

Rimligtvis är hon trovärdig i detta läget eftersom hon inte har någon anledning att skydda honom.

Det man inte vet har man inte ont av. Hon verkade ju inte vara hemma då dom satt och tittade på serier då han gjorde närmanden. Så var befann hon sig då?
En annan sak är om man är närstående till någon som är part i ett brottmål får man inte avlägga vittnesed, se 36 kap 13 § 2 st Rättegångsbalken. Du kan försöka lista ut sen hur mycket värde det är i ett vittnesmål utan vittnesed.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in