Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-18, 12:09
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Hon kanske växlar över till Vänsterpartiet snart.
Varför kände hon att hon måste berätta om kontakten med HB inför massa folk i politiken ? Verkar ju inte ens ha varit nära vänner . Varför var det viktigt att berätta för partiledningen ? Verkar ju ändå ha varit hon som har kontaktat han och kanske har skickat en sexy bild för att få bekräftelse o försöka få han i säng .
Hon har väl själv sett alla hintar och nedräkningen på twitter ..
Vad trodde hon skulle hända ?
Citera
2021-09-18, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Har Bali eventuellt gjort sig skyldig till olaga flirtande av byxmyndig-men-det-är-fortfarande-lite-äckligt-och-han-är-för-gammal flicka?

den eventuella flirten var ju INTE olaglig iom att han visste med säkerhet att hon var minst 15.

däremot läser man hennes version så är det ganska uppenbart att hon gärna ville flirta med honom.

Annars hade hon inte börjat prata sex med en kåt gubbe "jag är oskuld" för att "försvara sig", utan hon skulle avlett honom genom att ist prata om filmen de såg på, politiken han var expert på, eller helt enkelt, berättat om sin kille hon var tillsammans med. Vare sig killen fanns på riktigt eller inte...
Eller så går hon helt enkelt därifrån med första bästa förevändning.

Att i dagens Sverige är det olämpligt för vuxna män i allmänhet, och politiker i synnerhet, att umgås sexuellt med unga tjejer är en sak.

Men den scenen som flickan beskrev är på intet sätt olagligt eller ens oetisk. Utom möjligen just i dagens Sverige.

Däremot att be om nakenbilder kan vara olagligt ja.
Citera
2021-09-18, 12:10
Medlem
Nomineringstider.

Där har vi svaret på denna fars.

Vem inom politiken vill inte bli riksdagspolitiker.
Citera
2021-09-18, 12:12
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruttmongo
Lyssnade på henne i podavsnittet och hon framstod där som en ideologiskt konsekvent liberal och meritokrat, stabil, smart och säker. En ung person kan resa sig som fågel fenix och misstag rättas till i efterhand med hänvisning till att ”man inte visste bättre”. Den som varit ung vet att det kan vara si och så med konsekvenstänket. Hon borde dock få be om en paus i skolarbetet tills stormen bedarrar. ”eh jo lärarn, jag råkade visst starta en mediacirkus” måste väl ändå funka som ursäkt?

Kanske Tobias Billström kan erbjuda sig att hjälpa henne med skolarbetet??
Citera
Medlem
Flickan beskrivs som en stalker för fäst(m)ön.
Flickan lackar ur.

Sugardaddyns värld faller samman.
Bröllop som var planerat; inga oäkta barn här inte.

Under expressens hemma hos intervju, visste då fästmön allt?
Isf tycker jag hon är lika moralisk förkastlig som sugardaddyn
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Någon av dem ljuger, och det blir ju intressant att se vem.
Eller också talar båda sanning, fast utifrån sitt egna perspektiv och eftersom tjejen och Bali är så fundamentalt olika i mognad och tankesätt så kan en situation upplevas på ett sett av tjejen medan den upplevs helt annorlunda av Bali.
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Det som stör mig är ju att Bali rimligtvis borde ha hållit käften istället för att ljuga och med stor risk avslöjas. Han borde med sin ålder och sin erfarenhet fatta detta och ha tillröckligt omdöme för det medan hon är 17 och inte kan begäras ha det.
Det började nog ganska oskyldigt och Bali "såg det inte komma" medan 15-åringen i sitt hormonstinna jag inte kunde tänka i andra termer än "handlar detta om sex?".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Låt oss tänka på vad konsekvenserna av detta kan bli:

1) Brottsoffret har rätt och vinner = Bali får lämna partiet och M får skadat förtroende, Brottsoffret får stanna kvar i partiet

2) Bali har rätt och vinner = Osäkert om Bali kan vara kvar, M får skadat förtroende för hur de hanterat situationen och lät detta hända, brottsoffret får stanna kvar i partiet då uteslutning av henne kommer skada partiets förtroende

2) Bali vinner = Bali får lämna Moderaterna och accepteras inte heller i något annat parti. Får starta eget parti om han vill vara kvar i politiken. Det kommer inte bli någon framgång. Det är så metoo funkar.
Citera
2021-09-18, 12:14
Medlem
https://www.svd.se/sa-funkar-lagen-n...ler-byxmyndiga Bra artikel om det hela.
Citera
2021-09-18, 12:15
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja, varför ringde hon till Hanif Bali på sena kvällar? Kunde hon inte ringt Hanif Bali på dagtid istället? Vad tänkte hon egentligen?
Hon tänkte "det här är min privata mentor som jag kan prata om ALLT med, när som helst".
Jag har själv haft sådana ungvänner, och de är otroligt taxerande. Man tröttnar fort på att lyssna på deras insignifikanta små skitvardagsproblem.
Senast redigerad av Trolltestet 2021-09-18 kl. 12:22.
Citera
2021-09-18, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
2) Bali vinner = Bali får lämna Moderaterna och accepteras inte heller i något annat parti. Får starta eget parti om han vill vara kvar i politiken. Det kommer inte bli någon framgång. Det är så metoo funkar.
Precis så.
Han är körd oavsett.
Citera
2021-09-18, 12:17
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
För att hon själv har skrivit det på twitter. Så du kan lugnt gå och äcklas av dig själv istället.

Länk på det.
Citera
2021-09-18, 12:18
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Advokat? Hon är BO.
Målsägarbiträde.
Ett målsägarbiträde är advokat till yrket.
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Advokat?
Sluta spamma.
Senast redigerad av Trolltestet 2021-09-18 kl. 12:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in