2021-09-18, 21:27
Medlem
[quote=Surtruten|77303958]
Citat:
Ursprungligen postat av jolter
Riskerna verkar ju inte särskilt stora nu och sannolikheten att något skulle hända i framtiden är låg.

mRNA-vaccin är ju inget nytt även om det hittills inte använts på människor tidigare annat än mot ebola (har jag för mig).
Det kommer att vara framtidens vaccin tror jag i och med att tekniken nu används.

Vi får se!?
Halva mänskligheten kanske dör inom fem år och då vet vi att mRNA-vaccin var en felsatsning.

Min sambo och jag hade konstaterad covid. Hon gick och vaccinera sig direkt. Två sprutor. Har nu problem med minnet. Hade inga problem alls med minnet efter covid dock. Nu är det jag som är "minnet" hemma här och mitt minne har aldrig varit speciellt bra ändå sen innan pandemin 😄

Ja vi får se vad som händer. Tragiskt om det börjar hända grejer...
Citera
2021-09-18, 21:28
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
När jag tittade på presskonferensen i veckan så reagerade jag på att de direkt uppmanade människor att försöka få andra att gå och ta vaccinet, alltså typ övertala och påverka.

När politiker och myndighetsrepresentanter uttalar sig så här så kan det ju bli så att folk förvandlas till aktivister, de anser väl likt andra typer av aktivister, som djurrättsaktivister, veganer och liknande, att de har mandat eller rätt att lägga sig i och försöka påverka genom att bete sig som du beskriver ovan, mycket obehagligt är det i alla fall:

https://www.dn.se/sverige/regeringen-skjuter-till-pengar-for-att-fler-ska-vaccinera-sig/

Har också sett uppmaningar tidigare om att man bör ta avstånd från dem som är tveksamma till vaccinet eller "anti-vaxx", sluta umgås med dem, typ utfrysning. En tanke med detta kan också vara så att de inte vill att de som är positiva till vaxxet ska påverkas av oss kritiker eller "anti-vaxxers" och ändra uppfattning. Därför ska vi frysas ut eller isoleras.

Känns lite som sektbeteende.

Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Vi är nog överens om att dessa "mätningar" närmar sig beg bilhandlare, man kan trolla duktigt med statistiken. Just nu är ju frågetecknen hur det egentligen ligger till med de som nu insjuknar, där man direkt pekade ut ovaccinerade, där det sen sakta kryper fram andra detaljer....

Du har helt rätt i att vi ser ett sekt-beteende, det värsta med detta är att det kan bli en tändande gnista i samhället. Vi har redan nog med skjutningar och andra problem, att nu tillföra en ideologi som närmar sig filmen Farenheit 451 underlättar knappast:
https://www.youtube.com/watch?v=9GHEBWITnlU

Ja, och nu ökar dessutom trycket då en läkarförening har gjort ett uttalande om ovaccinerade:

Citat:
Föreningen Sjukhusläkarna för nu öppet fram att ovaccinerade utgör en ”oacceptabel risk för samhället” och vill därför nu villkora medborgerliga fri- och rättigheter med vaccinpass i Sverige.

I ett uttalande motiverar yrkesföreningen sitt uttalande med att man ”begränsar möjligheten att röra sig i samhället påverkad av alkohol” och att man därför även ska kunna stänga ute icke vaccinerade från olika delar av samhället.

Sjukhusläkarna förespråkar medicinskt apartheidsystem

Vart har sans och vett tagit vägen? Äldre, svaga och riskgrupper har ju fått vaccin + de som vill utöver dessa har ju också erbjudits vaccinet. Ju mer tokigt det blir, alltså ologiskt och motsägelsefulla budskap som kommer från olika håll ju mer börjar jag faktiskt undra om inte det är något i dessa vaccin som påverkar människors kognitiva funktioner och känslor, allt det här om 5G också, tycker det bara är så märkligt, det är så mycket som inte stämmer, viruset skulle bli farligare när det muterar när det annars inte fungerar så med virus, de som tagit vaccinet verkar paranoida och livrädda för ovaccinerade trots att de vaccinerade själva har tagit vaxxet som ska skydda mot svår sjukdom och smitta, vaccinerade måste fortsätta med restriktioner och munskydd (inte i Sverige kanske men i andra länder låter det ju så) o.s.v.?
Citera
2021-09-18, 21:29
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
FDA-kommitténs diskussion om boosters. Vid ungefär 6:25:00 in i videon diskuterar man myokardit. Vid 40 år och neråt ser man en ökad risk, samtidigt som man säger att över 40 år så är riskerna med covid större.

https://youtu.be/WFph7-6t34MDu

Intressant. De pratar om att man inte vet om det kommer bli ännu fler fall av myocarditis vid 3 dosen. Ett problem är att man inte förstår hur det uppstår.

De vill att Pfizer screenar för myocarditis vid kliniska försök då myocarditis som patienten inte märker kan vara ännu vanligare.
Citera
2021-09-18, 21:30
Medlem
Citat:
Jag tror inte covid19 är ett "vanligt" virus. Jag tror tyvärr att detta virus mkt väl skulle kunna utrota hela mänskligheten. Inte över en natt men på kanske 10år i kombination med alla klimatförändringarna som jag tror COVID-19 är en del av.

Btw den där vaccin tracker sidan visa inget intressant vaccin alls?

Dom påhittade Klimatförändringarna har inget med detta labbvirus att göra.

Det väldigt mycket konspirationsteorier att tro det.
Citera
2021-09-18, 21:32
Medlem
Flugpappas avatar
[quote=jolter|77303998]
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa

Säger väl sig själv. Inget man går ut med och säger öppet direkt. Väldigt få isf. Unga människor med starkt immunförsvar som haft covid går och vaccinerar sig. Helt onödig risk. Hur många av dessa 70% visst ens om detta? Inte många antagligen men som snälla 🐑 gör dom som farbror staten säger att dom ska göra.

Fast har du haft en mild infektion kan du få ett bättre antikroppssvar om du vaccinerar dig .
Citera
2021-09-18, 21:33
Medlem
qwerty-66s avatar
När smittspridningen är låg som den är nu hur skulle då risc-benefit tala för vaccinering av 12-15 åringar?

Chansen att få covid är ju typ under en promille i veckan o minskar.
Citera
2021-09-18, 21:33
Medlem
[quote=Flugpappa|77303888]
Citat:

Vilka ångrar sig ? Jag har inte läst eller hört att folk ångrar sig och vad är det 70% nu i Sverige som vaccinerat sig .

Klart dom inte går ut och säger erkännande att dom ångrar sig på sprutan.
Det är är tabubelagt att säga det för grupptrycket att vaccinera sig är såå stort.
Citera
2021-09-18, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Intressant. De pratar om att man inte vet om det kommer bli ännu fler fall av myocarditis vid 3 dosen. Ett problem är att man inte förstår hur det uppstår.

De vill att Pfizer screenar för myocarditis vid kliniska försök då myocarditis som patienten inte märker kan vara ännu vanligare.

Haha ja du ser! Dom vet inte hur vaccinet kan ge myocarditis ändå ska dom spruta oss med skiten.
Citera
2021-09-18, 21:39
Medlem
Citat:
Haha ja du ser! Dom vet inte hur vaccinet kan ge myocarditis ändå ska dom spruta oss med skiten.

Vad är myocarditis ?
Jag har hela tiden varit öppen för att eventuellt ta vaccinet nästa år men ju mer tiden går desto längre bort känns det.
Jag är chockerad över utvecklingen från media men framförallt förvånad över naiviteten hos den svenska befolkningen.
Citera
2021-09-18, 21:39
Medlem
[quote=Grand-canyon|77304136]
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa

Klart dom inte går ut och säger erkännande att dom ångrar sig på sprutan.
Det är är tabubelagt att säga det för grupptrycket att vaccinera sig är såå stort.

Exakt ...säkert många som säger att dom vaxxat sig men inte gjort de. Bara för slippa hat.
Citera
2021-09-18, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet2021
Vad är myocarditis ?
Jag har hela tiden varit öppen för att eventuellt ta vaccinet nästa år men ju mer tiden går desto längre bort känns det.
Jag är chockerad över utvecklingen från media men framförallt förvånad över naiviteten hos den svenska befolkningen.

Nån infektion i hjärtmuskeln
Citera
2021-09-18, 21:43
Medlem
Citat:
Nån infektion i hjärtmuskeln

Finns det bekräftade fall I Sverige?
Läste att pojkar kan få detta ifall det är samma?
Sjukt att våra journalister i Sverige inte ställer kritiska frågor. I Sverige går vi runt och klappar alla på axeln istället för att ställa allt på sin spets. Stackars människor som inte vågar ifrågasätta någonting.
Vet någon ens ifall siffrorna på de som tagit vaccinet stämmer ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in