2021-09-18, 16:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Man kan säkert diskutera länge om HDs inblandning och brist på ärlighet och folk borde kunna prata om frånvaro av grejor i en bouppteckning utan att det blir tjafs. Det här är Flashback, fritt att spekulera.
Moppen fanns inte med på listan vid SDs dödsfall. Det kan göra att en och annan ser det som "stöld" att gömma undan grejor.

Jom det är klart att ma kan fundera på var moppen tog vägen. Och diskutera det.

Och därför kommer ju även att det bli "tjafs", eftersom vi inte tror och tycker lika.

Vissa anser att hon stulit från döttrarna, och då kommer andra att spekulera och om motsatsen.

Man kan ju spekulera om det var så att moppen var Ts och den inte ingick i dödsboet alls, dvs att T inte ska behöva dela den med W?

Och att den nu står skriven på HD av praktiska skäl. Ett är ju att T inte är i Sverige just nu och det är väl förmodligen HD som står för alla avgifter som handlar om försäkring osv.

Ja, det finns många varianter här tycker jag, genom att vi inte vet.
Vi vet inte att HD har stulit från barnen.
Citera
2021-09-18, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

■ Du skriver för mycket nonsens generellt så mot bakgrund av det ser jag ingen anledning att diskutera något som gäller fallet alls med dig.

■ Det är mycket flagrant att du hellre vill gödsla med alla möjliga och egendomliga bortförklaringar när det handlar om H*nna Davidss*n.

■ Du vägrar helt enkelt, att lämna dina mycket älskade konfirmeringsbiaser när det handlar om H*nna Davidss*n.

Mvh/JM.
Citera
2021-09-18, 16:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Mer än uppenbart. Det blir väldigt emotionellt laddat.
Men bara kring vissa personer.

Men nu trollar du med bollarna.

Det handlar inte om att jag reagerar på att du tror att HD är skyldig till något.

Det handlar om hur du lägger upp dina fynd och drar slutsater.

Det vet du också.
Citera
2021-09-18, 16:36
Avslutad
Citat:
HD - från mordmisstanke till moppestöld och GC-fusk. Hon jobbar brett. Ingen går säker...
Jag trodde att det var utrett sen länge att HD fuskar sig fram inom geocache..hon och JG tipsar varandra om hur de kan fotoshopa mm, eller har du svängt på den punkten?
Hon kanske onte loggade om de upptäckta fuskloggarna, som LW inte godkände pga fusk, men att hon var välkommen att logga dem när hon varit på plats..
Citera
2021-09-18, 16:41
Avslutad
Citat:
Rört om i grytan kan man kalla det eller bara fått respons på det orimliga du lägger fram angående främst IB:s påstådda beteende där han bryter sekretesser hej vilt duperad av HD som luskar kring bevis och protokoll hon inte ska se. Enligt dig då för att få koll på utredningen där hon själv är inblandad i brottet. Det är hennes motiv med luskandet menar du ju.
Är det orimligt att advokater begår misstag?
ALLA kan begå ett misstag.
Citera
2021-09-18, 17:06
Medlem
Citat:
HD - från mordmisstanke till moppestöld och GC-fusk. Hon jobbar brett. Ingen går säker...

Mordmisstanken antar jag att det var polisen och åk som stod för initialt, tråden hakade på. GC-fuskat har HD bevisligen gjort, så långt är vi väl ense? Moppen utanför dokumentet är också ett faktum, stöld eller inte.
Man kan raljera, men f-n vet hur insyltad kvinnan var. Folk vill ha svaren men det kanske är bättre att ringa varandra, och HD.
Citera
2021-09-18, 17:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Lite märkligt är det att just HD väljer att sanera de platser som hade reagens för blod?
Det är orimligt att någon människa skulle storstäda på det sätt som HD ordnade, med sin släkt och vänner. En städning som är så minutiös att man väljer att toksota och skrapa ur all aska ur pellersbrännaren, samt åker med askan till återvinningen. Mycket ovanligt. Men de städar glatt trots att HD flyttat och begärt skilsmässa, träffat en ny.
Hur kan de städa när de vet att den kvinna Stefan hade sin otrohetsaffär med, LW, hittats brutalt ihjälslagen och Stefan är den som har misstankarna mot sig? Tilloch med polaren som arbetar hos polisen, som är med och tömmer mobiler (om jag inte blandar ihop honom med en annan tjänsteman) mm är med och städar.. lämpligt? Hur tänkte han? Ingen verkar orolig över att någon annan människa ska råka ut för den galne mördaren som dödat i kvarteret?

Men PW var väl inte med och storstädade den 25:e?

Det hade verkligen varit ännu konstigare, än att storstäda husets trots att SD var misstänkt för mordet.
Citera
2021-09-18, 17:41
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Självklart kan alla begå ett misstag, men det är en jävla skillnad på att IB KAN ha läckt skyddande uppgifter till HD mot för att IB MÅSTE ha läckt skyddande uppgifter till HD samma sak här HD KAN ha stulit barnens arv mot att HD HAR stulit barnens arv. Tro och spekulerar gör vi allihopa utan kött på benen, men om man direkt anklagar någon så får man backa upp detta med något sorts bevis.

Eller tycker du att det är ok att jag skulle säga att du HAR stulit min plånbok med 10000 kr.
Skulle inte du vilja att jag bevisar att du har stulit av mej.
Citera
2021-09-18, 17:43
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Det är mycket flagrant att du hellre vill gödsla med alla möjliga och egendomliga bortförklaringar när det handlar om H*nna Davidss*n.

■ Du vägrar helt enkelt, att lämna dina mycket älskade konfirmeringsbiaser när det handlar om H*nna Davidss*n.

Mvh/JM.

Vad har du själv för konkret att komma med när det gäller HD:s deltagande i mordet? Du upprepar ju bara samma substanslösa svammel om vilken ful fisk hon är, gång på gång på gång.

Så kom igen nu. Ge oss e t t bevis som binder henne till mordplatsen när LW bragdes om livet.

(Gissar att det eventuella svaret blir a) en motfråga om LW:s örhänge eller trappinspektionen, eller b) hänvisningar till hemliga vittnen "utanför förundersökningsprotokollet".)
Citera
2021-09-18, 17:43
Medlem
Citat:
Jag trodde att det var utrett sen länge att HD fuskar sig fram inom geocache..hon och JG tipsar varandra om hur de kan fotoshopa mm, eller har du svängt på den punkten?
Hon kanske onte loggade om de upptäckta fuskloggarna, som LW inte godkände pga fusk, men att hon var välkommen att logga dem när hon varit på plats..

Jag är nog mest inne på att det verkar råda lite olika meningar om hon ”fick” logga om teamets hittade burkar på sitt konto. Det gäller ju inte bara LW:s cacher som det ordats om menar jag vidare.

Men LW satte ner foten och därav bråk. Sen hur stor grej man ska göra av det är en annan sak. Hon har skrivit motiveringen i sina loggar att hon vill behålla teamets loggar på sitt konto. Det är en dagbok osv.

De har tjafsat om det men i det stora hela så har ju HD förklarat i sin text hur hon tänkt.

Sen att LW är arg på HD över det. Ja vad ska man säga…

HD har kanske fler skäl än ”GC-fusk” att vara arg på LW i sin tur eller hur ska man tänka där?

Otrohet i många år eller reggat teamburkfynd på nytt konto med förklaring på första parkett i varje logg.
Senast redigerad av Avel 2021-09-18 kl. 17:48.
Citera
2021-09-18, 17:45
Medlem
Citat:

Ok så med den logiken ska vi gå runt och misstänkliggöra alla jurister och tjänstemän överallt.

Bara för att saker är möjliga behöver det ju inte hända?

Mer talar emot att IB begått nåt fel än talar för. Så är det ju bara.
Citera
2021-09-18, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Mordmisstanken antar jag att det var polisen och åk som stod för initialt, tråden hakade på. GC-fuskat har HD bevisligen gjort, så långt är vi väl ense? Moppen utanför dokumentet är också ett faktum, stöld eller inte.
Man kan raljera, men f-n vet hur insyltad kvinnan var. Folk vill ha svaren men det kanske är bättre att ringa varandra, och HD.

Hon har ”fuskat” med bifogad förklaring i varje logg/profil. Dagbok bla bla bla.

LW opponerade sig av naturliga skäl. För hon hade ju ballgrepp på hur SD geocachade. I princip bokstavligt talat då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in