2021-09-18, 12:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Exakt, Hade IB begått ett brott mot tystnadsplikten så hade nog både åklagaren och media kastat sej över honom och självklart hade advokatsamfundet blivit inblandad. Det som jag stör mej på är att HD blir lastad för att IB väljer att upplysa henne om vad som hände på häktesförhandlingen. Vad begärs av HD, Att hon ska stoppa fingrarna i öronen och skrika LALALALALALA när IB pratar. Det är snart bara mordet på Palme och smittspridningen av Covid19 som HD inte har blivit anklagad för.

Somjag uppfattar det handlar det om att försöka se att HD hade något med det hela att göra, dvs att det är HDs verk. T e x skriver ju skribenten develi: "Du vet väl inte hur HD framställt det för att erhålla häktningsförhandlingar för läsning.".

Nä, det vet vi inte. Och som jag ser det vet vi inte ens om IB har visat henne dessa handlingar (i pluralis enligt HD i förhör).

HD vill ju få sin berättelse til TB om det blodiga sexet att verka vara en "saklig" uppgift. Det är så jag ser det.
Citera
2021-09-18, 12:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hon har hamnat i en väldigt dålig sits med SD minst sagt och kan ha gjort sig skyldig till både moraliska och lagmässiga övertramp men allt som sker kan man inte se i ljuset av att det är hon som är aktivt lagolydig.

För min del så får hon gärna låsas in på livstid men då får det ju skakas fram lite bevis för det.

Jag tycker man kan visa på att i de bitar där hon har ägnat sig åt tveksamheter så vilar SD:s ande över det mesta.

Sen tar hon såklart egna beslut som hon ska stå till svars för men i allt som hon misstänks för så finns det många frågetecken kring omständigheterna.

Blodet. Hur mycket spökar SD i bakgrunden och vad sa LW egentligen om det?

Städningen. Hur stor roll hade SD i det initiativet? Hans vänner var med osv.

Mötet med LW i soffan. Sa LW nåt i förbigående om blod?

Mötet med TB i soffan. Hur intresserad var TB? Vräkte HD på om blodet? Var befann sig SD då som messade TB strax efter träffen?

Uttalandet till chefen om LW död. Vad var klockan egentligen?

Prat med IB. Under vilka omständigheter och vad har SD själv berättat om. HD närstående gift 2018 osv.

GC-bråket. Lika goda kålsupare båda två?

Osv.

Tittar man på listan från lite olika perspektiv så lyser det inte skyldig om henne i alla väder.

Jamen precis, listan är längre än så, och frågetecknen följer med där också.

Man kansätta frågetecken, precis som du påpekar framför en mängd av dessa påståenden. Visst finns det möjligheter att HD gjort flera övertramp, men det finns väldigt lite bevis och väldigt många glapp i vad som har hänt och som vi inte kommer att få svar på.

Man kan nog tolka in att XX mördade Lena på liknande sätt, om man rycker ut ord, meningar, händelser och lite annat här och var.
Citera
2021-09-18, 12:57
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrenA
Stefan trodde in i det sista att han skulle komma undan.
Han har lurat alla i sin omgivning inklusive flera i den nära kretsen.
Oavsett vad HD vet så är hon ensamstående förälder nu till två döttrar och måste ta ansvar för det. De måste få en chans att få bygga upp en ny tillvaro och notera gärna att livet spelas inte endast på sociala medier även om ni verkar tro det. Allt HD gör syns inte, denna kommentar till de kritiker som inte verkar tro att hon tar hand om sina barn. Det finns inte heller någon anledning för dem att reflektera eller älta om denna sjuka historia. Den varade alldeles för länge för att vara sund för någon och livet måste vidare. De två (SD/LW) som skapade ett helvete för flera och utnyttjat människor för sitt eget syfte är nu borta oavsett om det är rätt eller fel. Ingen är värdig en död och framför allt inte LW givetvis. Stefan blev dömd och är borta, familjen LW har på något sätt då fått en ”upprättelse” även om det inte ersätter en mor så klart. De kvarvarande måste få en chans att gå vidare. Denna tråd fortsätter att älta något som idag är oväsentligt och det blir smaklöst sjukt då ni inte har insyn. Låt de som lever få en chans att få le igen… inklusive HD och hennes döttrar men även LWs barn. Tänk på att de kan läsa allt skit här. Ta hänsyn till dem om inte annat.

/första o sista kommentar

Efter första och sista kommentar kom det två till. Tack! Det kanske innebär en viss svårighet för dig också att låta bli läsa i tråden? Berätta gärna om vad du vet så att tråden kan tystna.

Det finns fortfarande lösa trådar med uppenbara indikationer om att mördaren har skyddats av flera personer och en av dem är HD. Om hon medvetet har skyddat SD av rädsla, för egen vinning och/eller för barnens bästa vet jag inte, men det är svårt att släppa taget när det upplevs som att det inte är ordentligt utrett.

SD:s uppvisande av personlighet i sina sociala media, i förhör och i rätten visar att han sannolikt var övertygad om att han kunde lura ALLA, men att han lyckats lura HD köper jag inte. Hon visste vem han var och hade bevis på att han fortsatt träffat Lena efter avslöjandet våren -17. Kanske hennes relation med den gifta JS endast handlade om att ge igen för att hon närde hopp om att SD skulle kunna bättra sig under betänketiden för skilsmässan och att det skulle sluta med mord på älskarinnan tror jag inte hon hade tänkt sig.

När det gäller JG är det väldigt svårt att förstå hur han trots egna misstankar om HD och SD ställde upp och hämtade saker hemma hos SD. Kanske han försökte intala sig att hans vän var oskyldigt misstänkt. JG:s mobilraderingar under polisförhör, ta på sig uppgiften att ta reda på vilka i bekantskapen som skrev på flashback och konfrontera (mirdijul?) samt undanhålla fakta om den huvudmisstänkte i förhör är inte ett beteende som varit till hans fördel. Det är inte underligt att flera i tråden funderar på hur mycket mer han skyddat sin bästa kompis.

Vad det gäller SOA ville han nog främst skydda sin dotter och barnbarnen, men även han bör ha förstått att hans f d svärson var skyldig. Kanhända att han och SD hade några andra hållhakar på varandra som inte hade med mordet att göra?

Vi som följt fallet sen LW var rapporterad försvunnen förstod nog alla att det skulle sluta med tragik, men ingen anade nog att det skulle gå över tre år innan fallet blev löst och att mördaren skulle ta sitt liv. Vid fällande dom brukar nog trådar snabbt ebba ut, men finns det frågetecken om eventuella medhjälpare/skyddare så är det nog naturligt att det tar lite längre tid.
Citera
2021-09-18, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag minns tydligt att det kom ut info i både tråden och media om att man hittat blodiga kläder hos SD, men att analyssvaren inte var klara till häktningsförhandlingen i början av juni.

Åklagaren hade ändå uppgraderat misstankegrade på SD från skälige till sannolika. Begäran om häktning gick ju inte igenom.

https://www.expressen.se/nyheter/skarpta-misstankar-mot-lenas-misstankte-mordare/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/yvrMAg/blodiga-klader-hittade-i-misstankte-mannens-hus

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/nya-forhor-med-lenas-misstankte-mordare/

31/5-18:
NA
"Om man lyssnar på dig låter det inte som om det finns någon teknisk bevisning i fallet?

– Nej, jag har i alla fall inte sett någon. Och inte min klient heller, säger Ingvar Backman.

Men om det inte finns någon teknisk bevisning, vad grundar sig beslutet om att han ska vara kvar hos polisen på?

– Ja, den frågan får du ställa till den som fattat beslutet. Åklagaren har ju inte varit med på förhören. Det händer ju att åklagare är det, säger Ingvar Backman.
"

https://www.na.se/artikel/den-gripne-mannens-advokat-han-kommer-med-all-sannolikhet-att-haktas-under-fredagen

1/6- 18, redan tidigt på morgonen finns det alltså i tråden om de blodiga kläderna i SDs hus. Det borde gälla de blodiga jeansshortsen. Det verkar här som att det inte är IB som talar ut i media, utan media har sina egna källor (polis?).

Jag kan inte tänka mig att IB pratar ut om det här till HD, inte heller tror jag att han tar fram några handlingar här för att visa HD om det stämmer att det var lykta dörrar.

Jag tror som jag har sagt tidigare, att det kan vara SD som berättat för HD, det kan man väl ana när en skribent i tråden som sagt sig vara vän med paret D skriver i juli- 18:

"[...]Jag skrev tidigare dom kriterier han sitter på, och det är ju lite lull lull. Ingen teknisk bevisning presenterades vid någon av dom två förhandlingar, som åklagaren ändå ville få till sannolika skäl.[...]"

och MV svarar:

"Jag måste fråga dig om ovanstående inlägg. I andra stycket påstår du att ingen teknisk bevisning lagts fram till Tingsrätten inför häktningsförhandlingen. Hur vet du det? Den informationen är sekretessbelagda uppgifter.
Och jag råkar veta att det fanns teknisk bevisning med i förhandlingen. 🤔
"

https://www.flashback.org/p64585990#p64585990

Min teori är alltså att HD drar det här kortet att hon är "saklig" i sin berättelse till TB. Dessutom låter den kommentaren låter väldigt lik SD i rätten.

Att hon försöker vara "så saklig hon bara kan" till TB, det säger HD ju i förhöret i samband med att förhörsledaren frågar om det blodiga sexet som hon pratat med TB om.

A 149/174
"FL: Therese Boman är ju en väninna till dig. Ni är nära .. "
//
"MT: Ja det är inget konstigt, Lena blödde när hon hade sex. Dom hade sex hemma hos oss.
Det är klart att det finns blod.
"
//
"MT: Eeh hon berätta att dom hade ganska våldsamt sex"
//
"MT: Därför att Therese är väldigt angelägen, hon vill veta allt vad vi vet och vad som händer
och ... väldigt, alltså bryr sig och frågar vad har dom hittat, vad är det dom bygger saker på,
vad gör dom eeh alltså såhär. Och jag berättar så sakligt det jag kan, vad jag har fått reda på
via Stefans advokat. Stefan har själv inte kanske berättat så mycket men Stefans advokat, jag
har fått läst häktningsförhandlingarna. Eeh aah. Så jag, jag har återberättat.
"

För mig är det tydligt att hon vill använda det här ordet saklig, för att visa att hon bara berättar "sanningen" till TB, och det är därför advokaten kommer in för att ge tyngd till det hela. HD vill tydligt visa att det inte är SD som berättar något, inte det blodiga sexet. Det är så "sakligt" det kan vara presenterat och infon kommer från Lena i henes soffa. Typ.

I själva verket har ingen hört att IB har blivit anmäld eller granskad. Förmodligen har man kollat upp det, men min tro är att man inte kan se att det är IB som skulle kunna ha minsta vinning av det, utan det är SD som läcker. Min gissning.

Både du och jag har fått ”anklagelser” riktade mot oss för att vara HD-kramare. Men det är diskussionsunderlag som ovan för att ge en rättvis bild av vad som häntsom behövs i debatten. Om det så vart det lider visar sig att IB begått ”tjänstefel” eller HD tvingat honom att berätta om häktningsförhandling.

Det får vara lite rim och reson. Även SD måste ju kunna diskuteras utifrån både graverande och ”förmildrande” omständigheter.

Så snart man lyfter fram argument för att en viss sak har skett så måste det vara väl underbyggt för att det ska vara en sanning.

HD:s sjukdom, SD:s dubbelliv, otrohet, lögner och manipulation av både barn, hustru, älskarinna, vänner och omgivning kan man se på från olika perspektiv när HD:s roll i detta ska diskuteras.

Är hon ute och promenerar för att stävja sin depression och psykiska ohälsa är det en del i sjukdomen och maniskt. Kör hon bil på semestern så riskerar hon barnens liv. Pratar hon med IB så luskar hon bevis. Hoppas hon att LW är död är hon inblandad i mordet.
Åker hon in på psykakuten dag 1 och städar nån vecka senare så manipulerar hon och fejkar och döljer sitt egentliga mående.

Som sagt det har blivit lite väl enkelspårigt emellanåt. Mer svartmålning än diskussion.
Senast redigerad av Avel 2021-09-18 kl. 13:15.
Citera
2021-09-18, 13:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Det har varit lite min poäng här också. Han tillhör advokatsamfundet och har väl varit advokat sen Dackefejden och inte tabbat sig. Varför riskera allt det med HD?
Är det inte sekretessuppgifter(typ nakna bilder på LW eller vad vet jag) eller råder yppandeförbud så är det ju bara att köra på där allteftersom vad god advokatsed tillåter honom att göra.
Vilket argument.... Om så vore fallet.
Du måtte väl begripa att även advokater kan balla ur?
Det smugglas in kärleksbrev vid fulla restriktioner, det kan vara falskspel rent generellt.
Citera
2021-09-18, 13:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Somjag uppfattar det handlar det om att försöka se att HD hade något med det hela att göra, dvs att det är HDs verk. T e x skriver ju skribenten develi: "Du vet väl inte hur HD framställt det för att erhålla häktningsförhandlingar för läsning.".

Nä, det vet vi inte. Och som jag ser det vet vi inte ens om IB har visat henne dessa handlingar (i pluralis enligt HD i förhör).

HD vill ju få sin berättelse til TB om det blodiga sexet att verka vara en "saklig" uppgift. Det är så jag ser det.
Nu säger HD att SDs advokat levererat info.

Så fort det ens tangerar HD verkar hjärna koppla ur och bortförklaringarna står som spön i backen.
Nu har du gett henne en story istället för att fundera om det finns konstigheter ang SDs advokat?

Det är mycket som kan rinna mellan fingrarna i en mordutredning så det är inga garantier för att nåt borde gjorts.
I det här fallet finns mycket att efterfråga som ter sig varken rumsrent eller färdigutrett.
Citera
2021-09-18, 13:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Nu behöver du inte granska TM för det har jag gjort men vad jag menar är att det du kallar din granskning av PW har ju inte visat nånting. Du har varit inne på att han kanske läckt om hur lpng tömningen tog. Hur gick det med den ”misstanken”?

Du har mest snackat skit än kommit med nåt resultat av granskning.

Därför kan jag påstå att TM:s inblandning i detta har varit mer risky än PW:s. För min granskning har visat det. Till skillnad mot din.

Hoppas du kan förstå hur de bådas roller skiljer sig åt. En har på pappret mer ansvar än den andre. Och då samtidigt ansvar för den andres arbete.
Jag tittar på och diskuterar exakt vem jag vill i det här fallet.
Utan din styrning och till ditt stora förtret.
Om det så gäller ett urdåligt eftersök, PW, HD eller vad HD säger om SDs advokat.
Du har försökt länge och det är dömt att misslyckas.
Citera
2021-09-18, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vilket argument.... Om så vore fallet.
Du måtte väl begripa att även advokater kan balla ur?
Det smugglas in kärleksbrev vid fulla restriktioner, det kan vara falskspel rent generellt.

Ja det var ju jag som gav exemplet med där advokater ballat ur och läckt...

Har du sett några tecken på att IB ballat ur? Inte jag. Och inte rättsväsendet heller.

Generellt kan det vara så ja men nu är du inne specifikt och misstänker/misstror både HD och IB här. Lite skillnad.
Citera
2021-09-18, 14:01
Medlem
Citat:
Nu säger HD att SDs advokat levererat info.

Så fort det ens tangerar HD verkar hjärna koppla ur och bortförklaringarna står som spön i backen.
Nu har du gett henne en story istället för att fundera om det finns konstigheter ang SDs advokat?

Det är mycket som kan rinna mellan fingrarna i en mordutredning så det är inga garantier för att nåt borde gjorts.
I det här fallet finns mycket att efterfråga som ter sig varken rumsrent eller färdigutrett.

Ja ”levererat info” men du har inte ens funderat på att han faktiskt fick det enligt alla lagar, praxis och principer?! Så som jag beskrivit för dig att det funkar men du inte kan ta till dig.

Han hade ju inte jobbat en dag till som försvarsadvokat om det vore sant det du misstänker.
Jösses.

Försvarsadvokater pratar varje dag i samhället med häktade personers anhöriga och närstående. Hur ska annars kommunikationen gå till?

Du börjar med att visa vad han sagt och visat som ligger honom till last annars är det ju ingen idé du virrar vidare här.

Kom igen nu och fram med bevisen för HD och IB:s olagligheter kring info SD häktad.
Citera
2021-09-18, 14:03
Medlem
Citat:
Jag tittar på och diskuterar exakt vem jag vill i det här fallet.
Utan din styrning och till ditt stora förtret.
Om det så gäller ett urdåligt eftersök, PW, HD eller vad HD säger om SDs advokat.
Du har försökt länge och det är dömt att misslyckas.

Jag styr inte utan försöker få dig att förstå hur enkelspårigt och rätt så aggressivt du diskuterar.

Men ger det dig något så fortsätt på den linjen men ifrågasatt blir du när du inte har belägg för det du lägger fram om PW, HD, SOA, IB & Co.
Citera
2021-09-18, 14:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja det var ju jag som gav exemplet med där advokater ballat ur och läckt...

Har du sett några tecken på att IB ballat ur? Inte jag. Och inte rättsväsendet heller.

Generellt kan det vara så ja men nu är du inne specifikt och misstänker/misstror både HD och IB här. Lite skillnad.
"ja det var ju jag..."

Det är inte breaking news att advokater inte är helt rumsrena alla gånger.
Det är väl mer än uppenbart att jag funderar kring vem som är problemet utifrån det hon säger. Orkar du föra en dialog utan att anföra om din egen person?

För övrigt relaterat till din senaste klagolåt om stackars HD som smutskastas så anser jag henne suspekt.

Min fundering är om hon skyddar SD för att skydda sig själv som anstiftare - och att omhändertagandet är falskt.
Hon vill isf bli av med honom likaväl som LW, han får göra skitgörat och hon håller skenet uppe.

Men tröttnar efter ett år, hoppas de syr in honom för mord så hon slipper honom.

Jag tror hon var kapabel att styra SD när vindarna vänt via ett sjuhelvetes falskspel som heter payback. För att han kränkt henne efter hon varit överseende, förlåtande, partitagande och bröt nya dyra löften.
Där slår gäddsaxen ihop.

Senast togs blodet upp varav det delvis ses hur jag funderar och eftersom det är ett debattforum så kan du lägga ner dina försök att styra diskussioner om vem eller vad som ska diskuteras.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av develi 2021-09-18 kl. 14:13.
Citera
2021-09-18, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jag tror också att HD är skyldig till mycket, Hon har ju bevisligen uppträtt märkligt och ljugit friskt i både FU och TR, Men som jag tror så ligger SD bakom många av hennes uttalanden, blodsex som ett exempel. Men det hon sa till sin chef på morgonen tror jag hon sa rent spontant. Ja det finns mycket att ta av. Därför tycker jag att det är ett riktigt lågvattenmärke att anklaga henne för att stjäla arvet av barnen när det inte finns ett uns av bevis att så är fallet.

Man kan säkert diskutera länge om HDs inblandning och brist på ärlighet och folk borde kunna prata om frånvaro av grejor i en bouppteckning utan att det blir tjafs. Det här är Flashback, fritt att spekulera.
Moppen fanns inte med på listan vid SDs dödsfall. Det kan göra att en och annan ser det som "stöld" att gömma undan grejor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in