Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Hahaha!
Du är så rolig när du tuggar fradga kring saker jag tar upp.
Jag undrar sonika om SDs advokat säger mer till HD än han bör.
Vad som isf vore orsaken och hur det gått till.
På samma sätt som att jag undrar kring PW.
Att han påtalar risken för jäv är inget vaccin och fler hade behövt höras kring hur diskussionerna gick.
För att jag sonika finner det weird att SDs polare får handha tömning när han inte ens fick bära utrustningen dagen innan.
Klart att PW inte ska röra sig i sin väns hem vid dessa misstankar.
Han kan ju torka av tvättmaskiner eller vad som helst.
Men sen gör de en riskbedömning när det gäller tömning av SD:s mobil. Finns det bevis i den var LW befinner sig? Finns där bevis för människorov?
Det är bråttom! Och ingen i huset kan på ett säkert sätt tömma den enligt hur jag beskrivit för dig förut hur det går till.
LW är borta. Finns svaret i SD:s mobil? PW fixar då han är experten.
Sen har han en dialog med chefer och åklagare och tack vare att han initialt flaggat för sin vänskap med SD så har han hanterat det på enda sättet han kan.
Alternativet är att stoiskt arbetsvägra men så funkar det inte.
Han är helt öppen med sin vänskap men det är cheferna som är ansvariga för vad han får och inte får göra.
Jämför hans korrekta handlande både vad gäller tömning och jäv med hur hans kolleger som är kvar sen hanterat det tekniska.
Hade han inte känt SD så hade ju den saken skötts bättre med kanske samma infallsvinklar som jag varit inne på. T.ex att visa hur datorn hanterats osv.
Sånt de missat.
Hans vänskap med SD är olycklig men bara för att han jobbar på polisen så betyder inte det att han per automatik är korrupt.
Sen att han i förhör står sig rätt så neutral och diplomatisk beror ju inte på att han underhåller nåt.
Man kan dessutom se det i perspektivet att hade inte han visat SD hur man ”skriver över” minne så hade SD aldrig gett sig på den manövern med de 900+ bilderna utanför polishuset.
Så på så sätt blir han ju indirekt lite hjälte eftersom det raderandet och överskrivningen av minne är ett av de bevis som SD sen faktiskt åker på mord för.
Jag vet att jag skriver för ”döva öron” men så kan man också se på det hela.