2021-09-18, 15:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Klart hon räknade med att bli avlyssnad. Hon är ju så skyldig till så mycket så klart att hon kalkylerade med det i sin master plan och styrning av mordkomplotten där.

HD - lämnar inga lösa trådar i sin vedergällning! Hon har tänkt på allt. Duperar försvarsadvokater att kasta hela karriären åt helvete och skiljer sig och håller påååå hela tiden. Ligger och ljuger och fuskar sig genom tillvaron.
Jag hänvisade bara till vad som står i FUP och hon räknade ut att hon var troligen avlyssnad.

Fakta.
Citera
2021-09-18, 15:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Ja, skenbarligen så är det flera medlemmar och skribenter i L*na Wesstr*m-tråden som blir indignerade så fort som H*nna Davidss*n diskuteras, ja det är verkligen uppenbart att det harmar många.

■ Kanske att H*nna Davidss*n har blivit något extra känsligt att diskutera om på grund av att personen är ett génus feminínum, och att det är många kvinnliga skribenter i L*na Wesstr*m-tråden som är känslomässigt engagerade beträffande just, att H*nna Davidss*n är en kvinna samt att hon har två barn, det vill säga, två döttrar.

■ För min del tycker jag att H*nna Davidss*n skall synas i alla sina sömmar precis som St*fan Davidss*n hitintills har gjorts.

Mvh/JM.
Mer än uppenbart. Det blir väldigt emotionellt laddat.
Men bara kring vissa personer.
Citera
2021-09-18, 15:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahaha!
Du är så rolig när du tuggar fradga kring saker jag tar upp.

Jag undrar sonika om SDs advokat säger mer till HD än han bör.
Vad som isf vore orsaken och hur det gått till.

På samma sätt som att jag undrar kring PW.
Att han påtalar risken för jäv är inget vaccin och fler hade behövt höras kring hur diskussionerna gick.
För att jag sonika finner det weird att SDs polare får handha tömning när han inte ens fick bära utrustningen dagen innan.

Nej det gör du inte:

"Det. Är. Advokaten. Som. Berättar."

Dina egna ord.
Citera
2021-09-18, 15:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej det gör du inte:

Dina egna ord.
Ja? Enligt HD.

Som jag reagerat på.
Som du säger att HD ljuger om.

"Och jag berättar så sakligt det jag kan, vad jag har fått reda på via Stefans advokat. Stefan har själv inte kanske berättat så mycket men Stefans advokat, jag har fått läst häktningsförhandlingarna. Eeh aah. Så jag, jag har återberättat."
Citera
2021-09-18, 15:10
Medlem
Vet inte vad man får skriva men ber om ursäkt om jag blir OT! Jag har precis som ngn tidigare skrev lyssnat på rättegången via "prime crime"! Fullständigt GOLVATS av tanken på hur Lena skulle upplevt att få hela sitt kärleksliv upplagt för kreti och pleti att ta del av.
PS. jag gillar "prime crime" det är inte deras fel.
Citera
2021-09-18, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

■ HD - från mordmisstanke till moppestöld och GC-fusk. Hon jobbar brett. Ingen går säker...

■ När väl en förklaring har slagit rot, är det näst intill en omöjlighet att kunna rucka på den, även❗om sanningen skulle visa sig vara en annan.

■ Frågan till @Avel: Är detta ditt stora mål som aktiv skribent i L*na Wesstr*m-tråden beträffande H*nna Davidss*n ?

■ Det vill säga, att rotfästa H*nna Davidss*n som en fullständigt rättskaffens person ?

Mvh/JM.
Citera
2021-09-18, 15:30
Medlem
Citat:
Hahaha!
Du är så rolig när du tuggar fradga kring saker jag tar upp.

Jag undrar sonika om SDs advokat säger mer till HD än han bör.
Vad som isf vore orsaken och hur det gått till.

På samma sätt som att jag undrar kring PW.
Att han påtalar risken för jäv är inget vaccin och fler hade behövt höras kring hur diskussionerna gick.
För att jag sonika finner det weird att SDs polare får handha tömning när han inte ens fick bära utrustningen dagen innan.

Klart att PW inte ska röra sig i sin väns hem vid dessa misstankar.
Han kan ju torka av tvättmaskiner eller vad som helst.

Men sen gör de en riskbedömning när det gäller tömning av SD:s mobil. Finns det bevis i den var LW befinner sig? Finns där bevis för människorov?

Det är bråttom! Och ingen i huset kan på ett säkert sätt tömma den enligt hur jag beskrivit för dig förut hur det går till.

LW är borta. Finns svaret i SD:s mobil? PW fixar då han är experten.

Sen har han en dialog med chefer och åklagare och tack vare att han initialt flaggat för sin vänskap med SD så har han hanterat det på enda sättet han kan.

Alternativet är att stoiskt arbetsvägra men så funkar det inte.

Han är helt öppen med sin vänskap men det är cheferna som är ansvariga för vad han får och inte får göra.

Jämför hans korrekta handlande både vad gäller tömning och jäv med hur hans kolleger som är kvar sen hanterat det tekniska.

Hade han inte känt SD så hade ju den saken skötts bättre med kanske samma infallsvinklar som jag varit inne på. T.ex att visa hur datorn hanterats osv.
Sånt de missat.

Hans vänskap med SD är olycklig men bara för att han jobbar på polisen så betyder inte det att han per automatik är korrupt.

Sen att han i förhör står sig rätt så neutral och diplomatisk beror ju inte på att han underhåller nåt.

Man kan dessutom se det i perspektivet att hade inte han visat SD hur man ”skriver över” minne så hade SD aldrig gett sig på den manövern med de 900+ bilderna utanför polishuset.

Så på så sätt blir han ju indirekt lite hjälte eftersom det raderandet och överskrivningen av minne är ett av de bevis som SD sen faktiskt åker på mord för.

Jag vet att jag skriver för ”döva öron” men så kan man också se på det hela.
Citera
2021-09-18, 15:32
Medlem
Citat:
Jag hänvisade bara till vad som står i FUP och hon räknade ut att hon var troligen avlyssnad.

Fakta.

Jo men allt som står i fup får man ju ta med en nypa salt. Du menar ju själv att alla uttalanden från HD inte är fakta och generellt gäller väl att det mesta som SD häver ur sig är rena lögner.

Så fupen som ren faktakälla är inte helt tillförlitlig. Speciellt inte när du läser den som djävulen läser bibeln emellanåt...
Citera
2021-09-18, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ När väl en förklaring har slagit rot, är det näst intill en omöjlighet att kunna rucka på den, även❗om sanningen skulle visa sig vara en annan.

■ Frågan till @Avel: Är detta ditt stora mål som aktiv skribent i L*na Wesstr*m-tråden beträffande H*nna Davidss*n ?

■ Det vill säga, att rotfästa H*nna Davidss*n som en fullständigt rättskaffens person ?

Mvh/JM.

Du skriver för mycket nonsens generellt så mot bakgrund av det ser jag ingen anledning att diskutera något som gäller fallet alls med dig.
Citera
2021-09-18, 15:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja? Enligt HD.

Som jag reagerat på.
Som du säger att HD ljuger om.

"Och jag berättar så sakligt det jag kan, vad jag har fått reda på via Stefans advokat. Stefan har själv inte kanske berättat så mycket men Stefans advokat, jag har fått läst häktningsförhandlingarna. Eeh aah. Så jag, jag har återberättat."

Bra, då har du ändrat dig till att du har reagerat på det.

Och jag säger inte att HD ljuger om det.
Jag tror det, och jag har visat tydligt varför jag kan tänka mig det.

För mig är det inte troligt att SDs advokat läcker med det här.

Det är viktigt för tråden att hålla sig strikt till vad man tror och vad som framkommit som fakta.

Du är ju inte ensam om att tro att HD är skuyldig till långt med än att ljuga. Och det är begripligt. Det finns många underligheter.

Duärduktig på att hitta saker som stöder din teori, det tar jag inte ifrån dig. Samtidigt är det lika viktigt att se det du hittar i ett helhetsperspektiv och inte rycka ut lösa ord eller meningar ur sitt sammanhang. Och att försöka vara lite ödmjuk inför det som kan peka på att det kanske inte bara är på ett sätt, utan det kan finnas invändningar och svagheter i det som man tycker sig se.

Och den biten saknar jag när du skriver med varje ord med versal och punkt mellan.

Som att du bankar in den sanning som du ser som fakta:

Mitt svar:

Det. Vet. Vi. Inte.
Citera
2021-09-18, 15:51
Medlem
Citat:
Mer än uppenbart. Det blir väldigt emotionellt laddat.

Men det speglar även din tillvaro i tråden eller har du inte ens den insikten?
Citera
2021-09-18, 15:59
Medlem
Citat:

■ Mer än uppenbart. Det blir väldigt emotionellt laddat.

■ Medlemmen @notknapparen rider fram på sin försvarshäst med hovar som skvätter av alla möjliga bortförklaringar, tätt efter rider medlemmen @Avel som gödslar på, vid sidan av.

■ Det skall på det bestämdaste rotfästas i L*na Wesstr*m-tråden att H*nna Davidss*n är en fullständigt rättskaffens person och absolut ingenting annat.

■ Stackars lilla söta puss och kramgoa H*nna Davidss*n, hon som blev så totalt och fullständigt söndermanipulerad av sin make St*fan Davidss*n så att hon till sist inte ens visste vad hon hette i förnamn.

■ Att H*nna Davidss*n hade sina små kladdiga fingrar med i spelet under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då L*na Wesstr*m skulle dödsmisshandlas bakom bullerplanket, det råder det ingen som helst tvivel om.

■ H*nna Davidss*n:s förtigelser, hennes lögner, hennes beskyddande av St*fan Davidss*n, hennes tokskurande av St*fan Davidss*n:s golvbrunn, plötsligt mitt i allt ihop, blev H*nna Davidss*n en initiativtagare till storstädningen under Fredagen den 25 Maj samt mycket mer därtill.

■ Enligt ovan skrivet: Sådant går❗bara inte att bortförklara, det som har visat sig beträffande H*nna Davidss*n kan ingen bara skölja bort med hjälp av en massa egendomliga bortförklaringar även om så försökas.

Mvh/JM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in