2021-09-18, 12:18
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Varför kände hon att hon måste berätta om kontakten med HB inför massa folk i politiken ? Verkar ju inte ens ha varit nära vänner . Varför var det viktigt att berätta för partiledningen ? Verkar ju ändå ha varit hon som har kontaktat han och kanske har skickat en sexy bild för att få bekräftelse o försöka få han i säng .
Hon har väl själv sett alla hintar och nedräkningen på twitter ..
Vad trodde hon skulle hända ?
Hon såg väl Bali som vägen till framgång men blev bittert förbisprungen av en blondin. Som grädde på moset är han dessutom rasförrädare. Aj, aj.

Undras vems ärende hon löper egentligen. Bra att polisen utreder anklagelserna. Kanske fiskar dom fram några fula fiskar. Sånt här måste stävjas i tid innan det blir satt i system om det ligger oegentligheter bakom hennes polisanmälan. Det kan bli ett hot mot demokratin. Kanske kopplas Säpo in så småningom om åklagaren hittar nåt lurt.
Citera
2021-09-18, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
En olycklig lärdom av detta är:
Du som är man över 30, ha absolut ingen kontakt alls med unga tjejer. Hjälp dem inte i karriären, ha ingen kontakt what so ever för det kan riva sönder hela din egen karriär. Jag tror att många män innerst inne är lite oroliga att man själv skulle anklagas för något dylikt och därför borde man som man ha en viss sympati för Bali på samma vis som jag antar att kvinnor har vissa sympatier med tjejen.

Inget konstigt med det men bara en iaktagelse.

Gillar ditt förslag och tror det är ett framgångsrikt recept. HB kan undervisa tonårspojkar inom muf istället, behjärtansvärt att agera mentor. Flickor är en riskfaktor för alla män med självbevarelsedrift. Grumligt vatten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Det verkar mer och mer som om hon utnyttjats av sina "kompisar", det är väl därför hon mår dåligt.

Hon anmäler sin förövare, eller i vart fall upplevda förövare, som råkar vara en känd politiker som många tycker om. Resultatet blir att hon (som minderårig, det ska vi inte glömma) hängs ut, misstänkliggörs, får hela sitt liv nagelfaret osv av vuxna män på internet. Om vi leker med tanken att det hon berättar är sanning, hur fan ska någon annan våga anmäla en känd person om det här blir konsekvenserna?

Rent förjävligt rent ut sagt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Har hon även anmält honom för våldtäkt nu?

Nej. Rent juridiskt är det väl att att antas ha bett om nakenbild. Vilket enligt svensk lag kan vara brottsligt.
Det är väl det hon vill belysa, att den ena gav till det andra, och så bad han om hennes nakenbild.

Det som hon berättat i SvD om TV-scenen är däremot juridiskt skottsäkert. Hon var 15 fyllda, och mellan raderna syns det att hon VILLE flirta med honom.
Annars hade hon gått därifrån, eller pratat om filmen de kollade på, eller pratat om vad som helst annat än börja prata sex med en gubbe hon ser är kåt på henne. "Jag är oskuld"(!)
Citera
Medlem
Känns ju extremt osäkert om Hanif kommer kunna vara med på några listor för riksdagsvalet. Också, om han är på politisk paus har han då rätt att få vara med på några listor?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papercut-ninja
Kanske Tobias Billström kan erbjuda sig att hjälpa henne med skolarbetet??

Haha ja! Varför inte fortsätta ta ner så många stållar hon kan, till höger och vänster, nu när hon har både momentum och en metod som tycks fungera. Hade det varit en annan person som spelat ut dessa kort hade jag fördömt men tycker den här tjejen verkar vara skön i podden så från mitt håll blir det ”you go girl!!”
Citera
2021-09-18, 12:21
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fingers11
Precis så.
Han är körd oavsett.
Utan bevis. Utan domstol. Han får ge sig in i någon annan bana än politiken.
Sorgligt, för han var vår Alexander Bard inon politiken.
Citera
2021-09-18, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Känns ju extremt osäkert om Hanif kommer kunna vara med på några listor för riksdagsvalet. Också, om han är på politisk paus har han då rätt att få vara med på några listor?
Självklart.

En "time out" betyder ingenting i praktiken mer än att han inte arbetar, dvs han får full lön och har samma plats i partiet som innan.
Citera
2021-09-18, 12:26
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Hon anmäler sin förövare, eller i vart fall upplevda förövare, som råkar vara en känd politiker som många tycker om. Resultatet blir att hon (som minderårig, det ska vi inte glömma) hängs ut, misstänkliggörs, får hela sitt liv nagelfaret osv av vuxna män på internet. Om vi leker med tanken att det hon berättar är sanning, hur fan ska någon annan våga anmäla en känd person om det här blir konsekvenserna?

Eftersom tjejen inte kom på tanken att anmäla honom tidigare, så kunde hon visat god ton och väntat till efter valet. Tycker jag i alla fall.
Citera
2021-09-18, 12:27
Medlem
azontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb

Jag tror att hon och hennes kompisar (Ario) inte precis tjänade på att köra någon slags "nedräkning" på twitter mot HB i flera månader innan man valde att göra en anmälan precis.. och samma dag som en sådan här viktig dag för de politiska ledamöterna. Det hela blev mycket mera suspekt än om det bara hade ramlat in en anmälan utan en massa tidigare twitterinlägg. Tyder mer på någon slags "hämnd/attack" då man väntat att slå till. Men vad vet jag!
Senast redigerad av azonto 2021-09-18 kl. 12:29.
Citera
2021-09-18, 12:27
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Han är nu iallafall anmäld för våldtäkt om han blir fälld en annan fråga.

Jag hänvisar till din egen länk:

Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
https://www.svd.se/sa-funkar-lagen-nar-det-galler-byxmyndiga Bra artikel om det hela.
Citat:
"Den misstanke som åklagaren nu går vidare med rör brottet utnyttjande av barn för sexuell posering."

Sedan kan det förstås inte uteslutas att någon skickat in en av gårdagens tidningsartiklar anonymt och anmält honom för våldtäkt, men är inget jag läst om i alla fall. Oavsett så lär en sådan anmälan hamna direkt i papperskorgen.
Citera
2021-09-18, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Undrar hos hur många unga pojkar som HB haft läxhjälp med?

Haha...säkert färre än ett fåtal pojkar, kan jag tro. HB har ju i februari dessutom friat till sin fästmö Linnea L, så man får väl tänka att han har många slags uppdrag. Just nu att hålla Linnea på gott humör när det stormar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in