2021-09-18, 11:04
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vet du vad hon sa till M? Det har väl inte redovisats offentligt. Det enda vi vet är att M uppmanade henne att polisanmäla HB.
Nej, jag vet inte utan utgår från det som ryktades och berättades i media. Men det som hon hävdade i intervjun med Sydsvenskan var ju något helt annat, så då borde det väl varit netflixandet hemma i soffan det hade rapporterats om från början? Det är ju rimligtvis värre än påstått flirtande på sociala medier?
Citera
2021-09-18, 11:04
Medlem
OweGbgs avatar
Undrar hos hur många unga pojkar som HB haft läxhjälp med?
Citera
2021-09-18, 11:05
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Time-Out, då har han tid att åka till Bali nu och vila lite.

Citat:
På mångsidiga Bali finns det något för alla. Här får du uppleva fantastisk natur, fuktig regnskog, fina stränder, mysiga byar och ett rikt djurliv. Inte nog med det finns det dessutom ett livligt nattliv, ett brett utbud av shopping och avkopplande spa-anläggningar.
Citera
Medlem
Prokloss avatar
Sverige moralbögarnas hemland!

17- åriga tjejer är inte så oskuldsfulla som ni tror. De ligger i deras natur att vilja ha sex. Ofta dessutom i den åldern….
Citera
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Kan man bestämma över sina känslor redan innan man lär känna en person? I min värld är känslor något som utvecklas genom kontakt med en människa. Och man är väl ändå byxmyndig vid 15? Ska ungdomar - eller vi allihop för den delen - bli tvingade att ha sex inom samma ålderskategori i framtiden? Eller hur tänker du?

Den här historien blir i alla fall en varningsklocka för många.

Om de var kåta på varandra så får de ha sexuella kontakter. Men Hanif och hans fangirls vill göra gällande att det var en helt oskyldig relation där han bara "hjälpte" henne med hennes läxor och karriär, I call bullshit!
Citera
2021-09-18, 11:06
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Nej, jag vet inte utan utgår från det som ryktades och berättades i media. Men det som hon hävdade i intervjun med Sydsvenskan var ju något helt annat, så då borde det väl varit netflixandet hemma i soffan det hade rapporterats om från början? Det är ju rimligtvis värre än påstått flirtande på sociala medier?

Det beror på vilka som läckte till pressen och vilken agenda de hade. Kan ha varit folk inom M som inte gillar HB men inte hade full insyn i affären.
Citera
2021-09-18, 11:06
Medlem
BorgeHs avatar
Vi får väl se vad det här mynnar ut i. Men att allt görs offentligt lägligt till provvalen i m gör mig misstänksam. Varför vänta med att anmäla tills det ger maximal skada?

Unga kvinnor utnyttjar ofta sin kvinnlighet för att nå fördelar och att få som de vill. Vänner jag har som arbetar både på gymnasium och högskola har berättat hur det går till. Lärare är mer utsatta eftersom de har en förtroenderoll och genom betyg påverkar unga människors framtid, vid minsta misstanke blir det bekymmer.

Gymnasielärare får höra av äldre kollegor och arbetsplatsledning att de aldrig skall träffa kvinnliga elever ensamma, att alltid ska se till att ha vittnen inom höravstånd. Likadant är det i lägre nivåer på högskolor, har jag hört. Om de unga kvinnorna inte får det betyg de vill ha eller klarar den tenta de missat kan det få dem till drastiska anklagelser.

De unga kvinnornas tillvägagångssätt är lätt genomskådat. Först försöker de med nära kontakter (sitta nära, röra på läraren, andas i ansiktet) och uppknäppta blusar med korta kjolar som visar mer än de döljer att få de manliga lärarna ur balans och göra som de vill. Går det inte kommer de förstulna hoten. Om den manliga läraren inte har sett till att skydda sig med vittnen och hålla avstånd är det svårt att ta sig ur detta.

Vad kan en manlig lärare eller riksdagsman som Hanif Bali göra när en ung kvinna framför anklagelser, om det inte finns vittnen som hjälper honom?

Till och med vårt förra justitieråd Göran Lambertz blev häktad i över en vecka för att en kvinna som satt sexuell utpressning i system påstod att hon blivit våldtagen!

Håller med om att slutsatsen av detta är att alla mogna män tar lärdom och ser till att ha vittnen i närheten när de har kontakter med unga kvinnor. Tyvärr tror jag Hanif Bali får svårt att ta sig ur detta om inte det visar sig att denna unga kvinna har också satt dessa anklagelser i system.
Citera
2021-09-18, 11:07
Bannlyst
Varför kallas han tjuren, vad är storyn bakom?
Citera
2021-09-18, 11:07
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Undrar hos hur många unga pojkar som HB haft läxhjälp med?

Nu ska väl sägas till Hanifs försvar att han väldigt ofta engagerad sig även i yngre pojkar/män som kontaktar honom i egenskap av politiker.
Citera
2021-09-18, 11:09
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malva123
Det är så kul att läsa om hur ni hanterat det här.

Nej ingen vet exakt vad som hänt än. Men Hanif hade en chans att förklara relationen och misslyckades:

De hade kontakt via tinder, Hanif försöker mörka det och där är trovärdigheten bortblåst.

friska upp minnet nu. han bad ju om nakenbilder online och försökte utpressa henne. så hette det först. sen sa hanif att han vill dra det till tings. då ändrar de anklagelsen till något som ska ha skett IRL, nämligen att hon märkte att han var intresserad av att ha sex med henne. d.v.s. något som inte kan dementeras av polisens IT-forensiker.
Citera
2021-09-18, 11:09
Medlem
https://www.etc.se/ledare/sag-som-det-ar-allt-ni-vill-ar-att-branna-bali
Citera
2021-09-18, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Vi får väl se vad det här mynnar ut i. Men att allt görs offentligt lägligt till provvalen i m gör mig misstänksam. Varför vänta med att anmäla tills det ger maximal skada?

Unga kvinnor utnyttjar ofta sin kvinnlighet för att nå fördelar och att få som de vill. Vänner jag har som arbetar både på gymnasium och högskola har berättat hur det går till. Lärare är mer utsatta eftersom de har en förtroenderoll och genom betyg påverkar unga människors framtid, vid minsta misstanke blir det bekymmer.

Gymnasielärare får höra av äldre kollegor och arbetsplatsledning att de aldrig skall träffa kvinnliga elever ensamma, att alltid ska se till att ha vittnen inom höravstånd. Likadant är det i lägre nivåer på högskolor, har jag hört. Om de unga kvinnorna inte får det betyg de vill ha eller klarar den tenta de missat kan det få dem till drastiska anklagelser.

De unga kvinnornas tillvägagångssätt är lätt genomskådat. Först försöker de med nära kontakter (sitta nära, röra på läraren, andas i ansiktet) och uppknäppta blusar med korta kjolar som visar mer än de döljer att få de manliga lärarna ur balans och göra som de vill. Går det inte kommer de förstulna hoten. Om den manliga läraren inte har sett till att skydda sig med vittnen och hålla avstånd är det svårt att ta sig ur detta.

Vad kan en manlig lärare eller riksdagsman som Hanif Bali göra när en ung kvinna framför anklagelser, om det inte finns vittnen som hjälper honom?

Till och med vårt förra justitieråd Göran Lambertz blev häktad i över en vecka för att en kvinna som satt sexuell utpressning i system påstod att hon blivit våldtagen!

Håller med om att slutsatsen av detta är att alla mogna män tar lärdom och ser till att ha vittnen i närheten när de har kontakter med unga kvinnor. Tyvärr tror jag Hanif Bali får svårt att ta sig ur detta om inte det visar sig att denna unga kvinna har också satt dessa anklagelser i system.

Tyvärr är det så. Trist att unga kvinnor inte har mer självkänsla och integritet.

Men som kvinna har man också råkat ut för en hel del äckelgubbar som försöker tvinga sig till sex (=underkastelse), de kan hämnas rejält om de blir nobbade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in