2021-09-18, 10:52
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Ja men tänk om det flickan säger är rätt då? Är det inte bara bra att det uppmärksammas vad en sån inflytelserik person haft för sig för skit?

Om flickan har rätt och Bali gjort sig skyldig till ett brott så ska han naturligtvis dömas för detta, har han inte gjort sig skyldig till brott är det väl framförallt partiet och hans väljare som ska avgöra vad hans framtid blir.
Ljuger tjejen ska hon naurligtvis anmälas för detta, dessutom ska rimligtvis en hel rad "twitter-profiler" anmälas för förtal.
Citera
2021-09-18, 10:53
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
En olycklig lärdom av detta är:
Du som är man över 30, ha absolut ingen kontakt alls med unga tjejer. Hjälp dem inte i karriären, ha ingen kontakt what so ever för det kan riva sönder hela din egen karriär. Jag tror att många män innerst inne är lite oroliga att man själv skulle anklagas för något dylikt och därför borde man som man ha en viss sympati för Bali på samma vis som jag antar att kvinnor har vissa sympatier med tjejen.

Inget konstigt med det men bara en iaktagelse.

Varför behövde han "hjälpa" henne med hennes karriär just hemma hos honom?
Var det för att hjälpa henne i karriären som han gillade henne på Tinder?
Kunde de inte diskutera hennes karriär under dagtid istället för långa samtal på kväller och nätter?

Om du vill hjälpa en ung person i deras vardag så kan du kanske testa att göra det utan att ha hemliga kontakter på sociala medier och dejtingappar, mysprata på kvällar och nätter och träffas hemma hos dig så kanske inte omvärlden höjer ögonbrynen och undrar vad fan du håller på med...
Citera
2021-09-18, 10:55
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papercut-ninja
Kunde de inte diskutera hennes karriär under dagtid istället för långa samtal på kväller och nätter?

Om du vill hjälpa en ung person i deras vardag så kan du kanske testa att göra det utan att ha hemliga kontakter på sociala medier och dejtingappar, mysprata på kvällar och nätter och träffas hemma hos dig så kanske inte omvärlden höjer ögonbrynen och undrar vad fan du håller på med...

Ännu bättre: avstå kontakten helt. Varför vill du ens finnas på en underårig flickas radar? Är du måhända intresserad av småflickor?
Citera
2021-09-18, 10:55
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Det är vad hon hävdar i intervjun med Sydsvenskan. Men märkligt nog ingenting som nämndes i mötet med M vad jag förstår. Det finns alltså två olika historier här. Först var det att Hanif skulle bett henne om lättklädda bilder på sociala medier. Sedan blev det netflix och chill hemma i hans soffa där han ska ha gjort närmanden.

Varför finns det två helt olika historier från henne? Har hon ändrat sin historia efter Hanifs Facebookinlägg där han gav sin sida av händelserna?
Men hon "märkte" i alla fall att han ville ha sex med henne.
Citera
2021-09-18, 10:56
Medlem
yidarmy123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprit & Misär
Riktigt trist att läsa om alla 30+ killar i den här tråden som verkligen tänkt ha läxhjälp med tonåriga tjejer men nu inser att det inte är nån bra idé. Kommer bli riktig kris i läxhjälpssverige i höst!

Läxhjälpsbranschen blöder. Och det inte pga alla oskulder som har spräckts den här gången.
Citera
2021-09-18, 10:57
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprit & Misär
Riktigt trist att läsa om alla 30+ killar i den här tråden som verkligen tänkt ha läxhjälp med tonåriga tjejer men nu inser att det inte är nån bra idé. Kommer bli riktig kris i läxhjälpssverige i höst!

Jag tror vi har hittat svaret på varför det går så mycket bättre för tjejer i skolan. Alla tonårstjejer får läxhjälp av välutbildade män över 30. Klart det ger ett stort försprång. Hopplöst för alla tonårskillar som aldrig får någon läxhjälp.
Citera
2021-09-18, 10:59
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Det är vad hon hävdar i intervjun med Sydsvenskan. Men märkligt nog ingenting som nämndes i mötet med M vad jag förstår. Det finns alltså två olika historier här. Först var det att Hanif skulle bett henne om lättklädda bilder på sociala medier. Sedan blev det netflix och chill hemma i hans soffa där han ska ha gjort närmanden.

Varför finns det två helt olika historier från henne? Har hon ändrat sin historia efter Hanifs Facebookinlägg där han gav sin sida av händelserna?

Vet du vad hon sa till M? Det har väl inte redovisats offentligt. Det enda vi vet är att M uppmanade henne att polisanmäla HB.
Citera
2021-09-18, 11:00
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Ja, varför ringde hon till Hanif Bali på sena kvällar? Kunde hon inte ringt Hanif Bali på dagtid istället? Vad tänkte hon egentligen?

Citat:
Det var under ett sådant samtal en sen kväll i augusti 2020 som Hanif Bali plötsligt tvärvände och avbröt relationen, berättar hon.

– Det var ganska vanligt att vi snackade i telefon sena kvällar. Jag såg att han var aktiv på Instagram, så jag tänkte att jag kan väl ringa honom för jag ville bara prata. Men han blev så arg just då för han var med sin tjej. Jag ringde honom men han svarade inte. Då skickade han ett argt sms dagen efter och bad mig ta bort hans nummer. Så jag bad om ursäkt för allt och tog bort hans nummer.
Senast redigerad av -Info- 2021-09-18 kl. 11:09.
Citera
2021-09-18, 11:01
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Ännu bättre: avstå kontakten helt. Varför vill du ens finnas på en underårig flickas radar? Är du måhända intresserad av småflickor?

Jag hjälper massor med olika människor i min vardag. Men när min granne vill ha hjälp med att bära lite grejer så brukar vi inte ta det på Tinder.
Citera
2021-09-18, 11:01
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Men hon "märkte" i alla fall att han ville ha sex med henne.
Vilket ju torde tyda på att han inte har föreslagit det, då hade hon ju sagt det. Hon är ju i den åldern där tjejer blir kära i sina youtubeidoler och tror att det är besvarat när de tittar tillbaka på skärmen liksom...
Citera
2021-09-18, 11:02
Medlem
ReedMes avatar
Citat:

Kan man bestämma över sina känslor redan innan man lär känna en person? I min värld är känslor något som utvecklas genom kontakt med en människa. Och man är väl ändå byxmyndig vid 15? Ska ungdomar - eller vi allihop för den delen - bli tvingade att ha sex inom samma ålderskategori i framtiden? Eller hur tänker du?

Den här historien blir i alla fall en varningsklocka för många.
Citera
2021-09-18, 11:04
Medlem
guderis avatar
Citat:
Jag hjälper massor med olika människor i min vardag. Men när min granne vill ha hjälp med att bära lite grejer så brukar vi inte ta det på Tinder.

Jag frågar även dig här då eftersom du också kommer med påståendet, finns det någon källa på att tinderkontakten togs efter läxhjälpen, eller är det en trådsanning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in