2021-09-18, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malva123
Det är så kul att läsa om hur ni hanterat det här.

Nej ingen vet exakt vad som hänt än. Men Hanif hade en chans att förklara relationen och misslyckades:

De hade kontakt via tinder, Hanif försöker mörka det och där är trovärdigheten bortblåst.

Mm, känns som det centrala här. Om de haft kontakt på Tinder känns hans påstådda läxhjälps-förklaring som falsk. Man hjälper väl inte folk på Tinder med läxorna. Att ha kontakt med varandra där handlar väl alltid om flirt, som minst.

Han sa i intervjun att de haft kontakt på "flera plattformar". Nog finns det lite olika laddning i att ha kontakt på Instagram/Facebook och Tinder...

Nån som kan referera till innehållet i sydsvenskans intervju mer utförligt, artikeln med intervjun med tjejen är låst.
Citera
2021-09-18, 10:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
En olycklig lärdom av detta är:
Du som är man över 30, ha absolut ingen kontakt alls med unga tjejer. Hjälp dem inte i karriären, ha ingen kontakt what so ever för det kan riva sönder hela din egen karriär. Jag tror att många män innerst inne är lite oroliga att man själv skulle anklagas för något dylikt och därför borde man som man ha en viss sympati för Bali på samma vis som jag antar att kvinnor har vissa sympatier med tjejen.

Inget konstigt med det men bara en iaktagelse.

De är lugnt så länge du är raggare med status och stor amerikaners med mycket krom, då är små tjejer bara smicker och del av inredningen och du kan även ha en stor grå valross mustasch.
Annars är väl de en viss RISK att du efter några omgångar med unga tjejer fastnar med snoppen i gylfen och några knyter ihop skosnören och karriären faller plattfall.
Finns alltid konsekvenser i vårt handlande, vore det motsatta vara bra, att tjejer måste vara madrasser för att med tomma löften få komma högre i status och lovad karriär?
Vad blir de för mammor och hur känner dom sig när de mognat och blivit vuxna, riskerna är att det som Sverige byggt upp med jämlikhet mellan män och kvinnor raseras.
Makt och övermakt är en viktig del någon som ansvarar om andras liv bör känna till.
Citera
2021-09-18, 10:20
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Om jag fattat det rätt så funka så att ger du en superlike så kommer du komma upp i den personens flöde ganska snabbt, den personen väljer då antingen att swipa höger eller vänster, swipar den vänster försvinner du ur den personens flöde för alltid och superliken försvinner, swipar du höger får ni en kontakt mellan varandra och ni kan inleda samtal i chatten.
Ja, jag vet det. Men den historiken försvinner väl om den ena parten tar bort den andre, blockerar eller avslutar kontot? Vad visade hon för journalisten på Sydsvenskan?
Citera
2021-09-18, 10:20
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Träffarna ska ha skett i hans bostad. Balis påstådda närmande har plågat tjejen i drygt ett år innan hon tog mod till sig och anmälde honom till partiet. Stackars, stackars lilla flicka.

Men hon får en fin hämnd genom att anmäla honom vid rätt tidpunkt när den gör som störst skada. Blir nog en bra politiker av henne.
Som sagt, är du man och har en upphöjd position, spring för livet när en tonårsflicka visar beundran och intresse. Håll dig undan, gör dig oanträffbar.
Glöm allt med tjusningen med en oskuld. Annars riskerar du katastrof!
Citera
2021-09-18, 10:21
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Ja, jag vet det. Men den historiken försvinner väl om den ena parten tar bort den andre, blockerar eller avslutar kontot? Vad visade hon för journalisten på Sydsvenskan?

Det vet jag inte, använder inte tinder själv.
Citera
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Stackars liten. Men var inte HBs flickvän där?
Ingen aning.

Jag vet inte vad som händer med världen. Ska man börja polisanmäla varje man som gör ett oönskat sexuellt närmande?

Minns när jag som 15-åring var tillsammans med en 25-årig kille. Det var tider det.
Citera
Medlem
Nostradamus72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
En olycklig lärdom av detta är:
Du som är man över 30, ha absolut ingen kontakt alls med unga tjejer. Hjälp dem inte i karriären, ha ingen kontakt what so ever för det kan riva sönder hela din egen karriär. Jag tror att många män innerst inne är lite oroliga att man själv skulle anklagas för något dylikt och därför borde man som man ha en viss sympati för Bali på samma vis som jag antar att kvinnor har vissa sympatier med tjejen.

Inget konstigt med det men bara en iaktagelse.

Det där är överdrivet, finns ju massa av kontakter som är sunda och vettiga. Men som vuxen i en relation till en ung människa måste du naturligtvis tänka till vad gäller när och hur man träffas, vad och var man lajkar bilder eller hur du uppför dig i förhållande till en person. Bara en sådan sak som hälsningsbeteenden kan man fundera på, är det lämpligt att till exempel krama den här personen. Träffas man på ett kafé, en arbetsplats eller annan offentlig plats så är det naturligtvis annorlunda än om man låter någon komma hem till din bostad. Det som jag tycker HB verkar ha brustit i är att han varit alltför privat inbjudande i sin relation med den här flickan.
Citera
2021-09-18, 10:25
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Som sagt, är du man och har en upphöjd position, spring för livet när en tonårsflicka visar beundran och intresse. Håll dig undan, gör dig oanträffbar.
Glöm allt med tjusningen med en oskuld. Annars riskerar du katastrof!
Tänk om man som tjej tar läxhjälp av en 30-årig kvinna, och så visar det sig att kvinnan är lebba.. Katastrofen kan bli total.
Citera
2021-09-18, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Merparten av all uppvakning går ju ut på att muta sig till sex.
En drink, romantisk middag, resa till Paris eller New York, champange om en gucci väska. I värsta fall en diamantring o löften.

Så har det alltid varit. Så är det fortfarande.

I bland ser det bara mer patetiskt ut. I Hanifs fall florera mycket rykten o spekulationer.

Allt från att Hanif haft en mentorsroll för en ung påläggskalv i Muf. Som flippat när det inte blev mer än läxhjälp o politisk vägledning. Till att Hanif notoriskt sökt nya unga vänner för sexuella kontakter på Tinder. Framtiden får utvisa vad som hänt.

Det jag undrar är hur Hanifs flickvän tagit denna påfrestande historia…

Vars florerar de ryktena? Finns det fler tjejer som han haft kontakt med som är lika unga?
Citera
2021-09-18, 10:26
Bannlyst
Så som 15 lr 16-åring åker hon hem till en vuxen man och kollar Netflix och dessutom flörtar med honom på Tinder?
Alla vet att Tinder och Netflix-dejter är knullkontakter, fattar man inte det ljuger hon lr är förståndshandikappad 👮🏽‍♀️✌️
Citera
2021-09-18, 10:29
Medlem
Riktigt trist att läsa om alla 30+ killar i den här tråden som verkligen tänkt ha läxhjälp med tonåriga tjejer men nu inser att det inte är nån bra idé. Kommer bli riktig kris i läxhjälpssverige i höst!
Citera
2021-09-18, 10:31
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Allt det här med påstådda raderade meddelanden eller falska profiler, kan polisen enkelt titta upp, även om meddelanden inte sparas så att användare kan se så finns det loggar polisen kan begära ut, skapade falska konton kan spåras via trafiken och adresserna etc. Man är aldrig helt anonym på nätet.

Helt rätt en vass utredare har mappar upp allt detta snabbt. Går aldrig sopa igen spåren on the net.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in