Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-14, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Otroligt vad han försvaras av Aftonbladet o övrig kulturmarxistisk media. Inte ett ord om vem det är trots att det är en väldigt känd offentlig person, och riksdagsledamot.

Så var det inte med centerns Fredrik Federley som avslöjades direkt, och då var han ju inte pedofil själv, bara hans partner.

Men så fort det är nån från bruna sidan rycker Aftonbladet ut till försvar på nolltid!
Känner inte för att försvara hans eventuella brott. Men grejen är väl att FFs kille är dömd. Det är inte HB. Efter metoo så är de försiktigare med namnpubliceringar på icke dömda personer tror jag.
Citera
2021-09-14, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youngin.74
Exakt, syskonet jag nämner är i rätt stökiga kretsar och när jag frågade hur detta ens händer så var det nior-gymnasieettor som letat sugardaddies för pengar till sprit osv. vilket lär försvåra hela grejen med att de ska våga gå ut med det, klassiskt Sverigescenario blir det ju. Vrållöjligt tycker jag men man kan fan inte skylla på barnen lika mycket som den vuxna i detta fall ändå!

Det du kan och borde göra är att anmäla detta till polisen så att alla peddon som betalat dessa barn åker dit och barnen själva får rätt stöd.
Citera
2021-09-14, 22:27
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Orkar inte läsa 226 sidor men HB har bett om nakenbilder från flera 15-17åringar mitt syskon är bekant med i storstan... superlikeat konton på tinder där det tydligt stått att de fejkat sin ålder osv. Vidrig kille

Att det inte kommit fram tidigare, han är u väldigt påpassad.
Citera
2021-09-14, 22:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Tror inte de kan släppa loggarna med hänsyn till sekretess av flickan, om de nu skulle ha sådana. Även om hennes namn maskas så kommer hennes omgivning veta att det är hon. Kan ju vara sådant som hon tycker är pinsamt att visa upp, då kan inte partiet dundra på publicera det. Ska chattloggar komma ut så får det nog vara hon själv som släpper det till media.

Att det här kommer fram precis nu, när en ”maktkamp” ska pågå inom M inför spikandes av vallistorna för valet 2022, är lite mer än bara suspekt. Det kan finnas någon som känner sig försmådd av HB och gärna ser att han avgår eller åtminstone inte blir omvald. Kan tjejen själv ha avslöjat detta till någon som sedan ruvat på det hela tills nu?

Det här med chattloggarna blir för övrigt en rejäl hållhake mot HB. Be om ursäkt och avgå, eller så kommer det läckas till media. Om han vet om att det i dessa loggar finns pinsamheter i form av önskemål om sex och nakenbilder från en 16-åring så kan han välja att avgå för att slippa skylta med det.
Visst är det suspekt. Om man velat skada M maximalt så hade man givetvis väntat till ett par veckor innan valet.
Citera
2021-09-14, 22:28
Medlem
Citat:
Orkar inte läsa 226 sidor men HB har bett om nakenbilder från flera 15-17åringar mitt syskon är bekant med i storstan... superlikeat konton på tinder där det tydligt stått att de fejkat sin ålder osv. Vidrig kille
Inte överraskande.
Citera
2021-09-14, 22:29
Medlem
Men borde inte M stänga av honom tills utredningen är klar. Det här agerandet är inte förtroendeingivande.
Citera
2021-09-14, 22:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Tror inte de kan släppa loggarna med hänsyn till sekretess av flickan, om de nu skulle ha sådana. Även om hennes namn maskas så kommer hennes omgivning veta att det är hon. Kan ju vara sådant som hon tycker är pinsamt att visa upp, då kan inte partiet dundra på publicera det. Ska chattloggar komma ut så får det nog vara hon själv som släpper det till media.
Att det här kommer fram precis nu, när en ”maktkamp” ska pågå inom M inför spikandes av vallistorna för valet 2022, är lite mer än bara suspekt. Det kan finnas någon som känner sig försmådd av HB och gärna ser att han avgår eller åtminstone inte blir omvald. Kan tjejen själv ha avslöjat detta till någon som sedan ruvat på det hela tills nu?
Det här med chattloggarna blir för övrigt en rejäl hållhake mot HB. Be om ursäkt och avgå, eller så kommer det läckas till media. Om han vet om att det i dessa loggar finns pinsamheter i form av önskemål om sex och nakenbilder från en 16-åring så kan han välja att avgå för att slippa skylta med det.

Men har inte HB sagt att han inte tänker kandidera för en mandatperiod till? Han vet att han inte kan komma högre i partiet då han är för kontroversiell.
Citera
2021-09-14, 22:31
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Visst är det suspekt. Om man velat skada M maximalt så hade man givetvis väntat till ett par veckor innan valet.

Det finns en hel del att säga om en hel del politiker är den sannolika förklaringen till varför det inte händer.

Internt i partier är det däremot handskarna av när det är nomineringssäsong.
Citera
2021-09-14, 22:32
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av homefield
Skulle inte direkt kalla dem för "utsatta" om de medvetet som 15 åringar är och hänger på Tinder och vill matcha med vuxna män.
Jag begriper faktiskt inte hur man kunde undgå sarkasmen i det jag skrev, men det ligger på mig
Citera
2021-09-14, 22:34
Medlem
Det är lugnt för honom. Bara att byta till SD och köra vidare. I det partiet är sexdomar bara meriterande och han har trots allt uppträtt som en Sverigedemokrat i flera år nu.
Citera
2021-09-14, 22:34
Medlem
HejaFinlands avatar
Jag får lite samma vibbar som med komikern SI.
Citera
2021-09-14, 22:38
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men har inte HB sagt att han inte tänker kandidera för en mandatperiod till? Han vet att han inte kan komma högre i partiet då han är för kontroversiell.
Har han? Har inte sett det på hans twitter eller FB men har å andra sidan inte läst allt. Om han inte hade tänkt ställa upp för omval så faller förstås teorin om att det här skulle vara del i en intern maktkamp. Har du någon länk till uttalande om att han inte tänkt kandidera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in