2021-09-18, 10:42
Medlem
Trulfs avatar
och hur gammal var hon enligt tinderprofilen? (som har 18-årsgräns)
Citera
2021-09-18, 10:43
Medlem
SvampDamp.s avatar
Jag tror inte Hanif är skyldig till något lagbrott. Han verkar inte vara den typen som rubbar hela sin karriär för några bilder på en liten tös.
Citera
2021-09-18, 10:43
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ***
För mig är det det tyngsta argumentet. Hon är journalist och vet hur sdant här fungerar, och dessutom den som har mest att förlora på det om han är skyldig. Om hon påstår att hon haft insyn i det hela och backar honom så väger det som sagt tämligen tungt. Om han ljög hade hon rimligtvis lämnat honom på studs.

Exakt, det håller jag med om till hundra procent, just hennes agerande och påstående om insyn, i kombination med hennes yrkesbakgrund är väldigt starka kort för Hanifs version i mitt tycke.
Citera
2021-09-18, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Bara för att SD skulle tjäna på det betyder ju inte att deras väljare skulle gilla det här. Det finns inget positivt i att legitimera eller gilla metoo drev. Det här handlar om att kvinnor (till stor del media) som hatar män (i detta fallet bali) försöker ta bort dem bara för de inte gillar dem. Då ska man in och diskutera, ställa frågor och se vilka som skriker högst så vi kan diskutera de människorna. Det är så man motverkar hatkampanjer som metoo.
Ja men tänk om det flickan säger är rätt då? Är det inte bara bra att det uppmärksammas vad en sån inflytelserik person haft för sig för skit?
Citera
2021-09-18, 10:46
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blabarssylt
I denna artikel uttalar hon sig om det. Verkar stå på sambons sida.
https://www.expressen.se/nyheter/hanif-bali-jag-hjalpte-henne-med-matten-har-inte-bett-om-sex/

Tycks vara stabilt.

Här är det i stort det jag läst o hört tidigare om mentorsskap med ung flicka i Muf. Hur som så är det korkat av Hanif att ha kontakter som kan misstolkas.

Var kommer ryktena om Tinder o titta Netflix ifrån?
Är det bara vänstertrollen här på FB som ser en möjlighet att pensla på än mer skit?
Citera
2021-09-18, 10:49
Bannlyst
Soran Ismail hade Snapchat för att ragga på unga tjejer.
Varför har Hanif Bali Snapchat 👮🏽‍♀️🤷🏻‍♂️

Jag har det 😂😂😂🇸🇪✌️💃🍆💦
Citera
2021-09-18, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ***
För mig är det det tyngsta argumentet. Hon är journalist och vet hur sdant här fungerar, och dessutom den som har mest att förlora på det om han är skyldig. Om hon påstår att hon haft insyn i det hela och backar honom så väger det som sagt tämligen tungt. Om han ljög hade hon rimligtvis lämnat honom på studs.

Ja, detta säger allt. Från Expressens intervju:

Citat:
Linnea Lundgren fortsätter:

– Efter att han berättat och jag sett konversationerna sa jag att hon är ute efter en specifik grej, att det inte finns någon hjälp att ge och då måste man sätta ned foten direkt.

Varför väljer du att stå kvar i detta?

– För att jag vet att han inte har gjort det. Jag har varit med, jag har sett allting. Jag har sett alla konversationer och hur han har avvisat henne. Jag vet att han inte har gjort det.

Inte en chans att han är skyldig till anklagelserna.
Citera
2021-09-18, 10:50
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Är det bara vänstertrollen här på FB som ser en möjlighet att pensla på än mer skit?
Det är vad hon hävdar i intervjun med Sydsvenskan. Men märkligt nog ingenting som nämndes i mötet med M vad jag förstår. Det finns alltså två olika historier här. Först var det att Hanif skulle bett henne om lättklädda bilder på sociala medier. Sedan blev det netflix och chill hemma i hans soffa där han ska ha gjort närmanden.

Varför finns det två helt olika historier från henne? Har hon ändrat sin historia efter Hanifs Facebookinlägg där han gav sin sida av händelserna?
Citera
2021-09-18, 10:51
Medlem
trillians avatar
Efter metoo är det svårt för (M) att göra rätt.
Antingen går man Metoo-pöbelns önskemål till mötes (Mia Skäringer, Cissi Wallin, Elaine Eksvärd etc) och kastar ut honom baserat på tjejens ord. Då blir rättsstaten lidande.

Eller så är man trogen rättsstaten och inväntar rättsväsendet men då blir inte ovan nämnda kvinnor nöjda: de vill se blod rinna.

Jag är glad att jag inte är med i Moderaternas partistyrelse idag. De kan inte göra rätt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Tycks vara stabilt.

Här är det i stort det jag läst o hört tidigare om mentorsskap med ung flicka i Muf. Hur som så är det korkat av Hanif att ha kontakter som kan misstolkas.

Intervju med offret i Sydsvenskan igår...

Hanifs tjej var söt på bilden i expressen, han själv ser rätt tilltufsad ut
Är det bara jag som undrar hur det går för katten Sirap och hennes lilla kattunge 🥺
Citera
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Tänk om man som tjej tar läxhjälp av en 30-årig kvinna, och så visar det sig att kvinnan är lebba.. Katastrofen kan bli total.
Nejnejdå, absolut inte.
Homosexualitet är idag helig.
Citera
2021-09-18, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprit & Misär
Riktigt trist att läsa om alla 30+ killar i den här tråden som verkligen tänkt ha läxhjälp med tonåriga tjejer men nu inser att det inte är nån bra idé. Kommer bli riktig kris i läxhjälpssverige i höst!
Hahaha - Ja det låter verkligen som många är upprörda över detta faktum - en företeelse som ingen någonsin hört talas om tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in