2021-09-17, 23:42
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoltsvenskfitta
Om du, man över 25, inte har konstig kontakt med tonåringar, så borde det ju vara lugnt?

De flesta av oss har inte blivit anmälda för något alls, och om en polare över 25 snackar med teens på tinder så säger vi till på skarpen.

Håller med.
Att som vuxen man ha kontakt med tonåriga flickor är osunt.

Att som politiker ha kontakt med tonåriga flickor är att ropa på problem.
Citera
2021-09-17, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Jag också, i den intervjun så anklagar hon ju honom bara för att försöka vilja ha sex med henne. Det är ju fullt lagligt att ha sex med 17 åringar i Sverige. Man blir byxmyndig vid 15 års ålder, eller har jag missat något?

Han verkar köra på samma taktik som han kört inom politiken, att aldrig backa och alltid gå till anfall. Vilket blir väldigt konstigt i en sådan här situation då han attackerar en småflicka som han uppenbart haft kontakt med sedan hon var 15 år gammal. Han verkar tro att alla små hjärntvättade Sons of Bali ska rädda honom och blint tro på hans konspirationsteorier.
Citera
2021-09-17, 23:43
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av contractorian
Tänkte samma sak när jag läste intervjun. Är det allt?
Superlike:ar alla mina präktiga bekantskaper jag har. "Jag ser dig" betyder det. Sköna tjejkompisar like:ar tillbaka och frågar hur kärleken går.

Lite speciellt med en 16-åring såklart, om det nu är sant.
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoltsvenskfitta
Om du, man över 25, inte har konstig kontakt med tonåringar, så borde det ju vara lugnt?

De flesta av oss har inte blivit anmälda för något alls, och om en polare över 25 snackar med teens på tinder så säger vi till på skarpen.

Idiotisk logik. Med samma logik kan du säga att våldtäkter inte är något problem eftersom de flesta inte har blivit våldtagna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Frågan är ju inte om det är lagligt, frågan är om det är lämpligt att som riksdagsledamot ragga på minderåriga.

Nja, frågan rör väl i allra högsta grad det juridiska och om han gjort något olagligt eller inte. Allt annat är inte relevant just nu iaf. Det moraliska får envar bedöma och ta ställning till själva i framtiden. Och hantera som dom vill.
Citera
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Ja, det kan vara olagligt om han försöker ha sex via påtryckningar som hon hävdade. Att han lovade henne resa till Prag, hjälpa henne upp inom politiken mm. Allt detta sa hon lite subtilt, så att man skall läsa in att han försökte ”pressa henne” till sex. Detta går alltså under försök till våldtäkt…. Vilket är olagligt.

Dock är det INTE detta Hanif blivit anmäld för och som åklagaren utreder. Det anser jag vara ytterst märkligt.

Tillägger att jag inte tror på mycket av hennes historia med Sydsvenskan. För mycket bra saker för att bara komma fram nu. För mycket dåligt för Hanif. Lämpligt nog. Tillrättalagd intervju så det skriker om det.

Kan du precisera brottet? Vilken lag det går under? Antar du syftar på tjatsex?
Citera
2021-09-17, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Superlike:ar alla mina präktiga bekantskaper jag har. "Jag ser dig" betyder det. Sköna tjejkompisar like:ar tillbaka och frågar hur kärleken går.

Lite speciellt med en 16-åring såklart, om det nu är sant.

Det här verkar vara det ända bevis hon har att komma med, då ska sägas att det är 18-årsgräns på Tinder. Så Hanif kommer lätt undan med att säga att han inte kände igen henne..
Citera
2021-09-17, 23:44
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Är det lagligt av Hanif att skicka bilder till 17 åringen om hon skulle be om det?

Vi vet inte om han har gjort det men jag känner inte till vilken lag det skulle bryta emot, gör du?
Citera
2021-09-17, 23:46
Medlem
Citat:
Juristen ger upp. Liknelsen med duvan och schackbrädet gör sig åter påmind.
Ja, det håller jag också med om att man blir påmind om när du som jurist ger upp en debatt mot en Google-jurist som jag
Citera
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Idiotisk logik. Med samma logik kan du säga att våldtäkter inte är något problem eftersom de flesta inte har blivit våldtagna.

Jag får hålla med, men ingen i min bekantskapskrets har blivit anklagad för någon form av sexbrott, så i mina ögon är det inte ett jätteproblem. Några bekanta har dock utsatts för sexbrott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Nja, frågan rör väl i allra högsta grad det juridiska och om han gjort något olagligt eller inte. Allt annat är inte relevant just nu iaf. Det moraliska får envar bedöma och ta ställning till själva i framtiden. Och hantera som dom vill.

Tycker personligen det juridiska här är av underordnad betydelse, det som är av betydelse är om han är lämplig som riksdagsledamot eller inte. Om han begått ett brott påverkar det naturligtvis hans lämplighet men den kan ifrågasättas även utan fällande dom. Det blir alltså missvisande att lägga för stort fokus på den juridiska processen.
Citera
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Frågan är ju inte om det är lagligt, frågan är om det är lämpligt att som riksdagsledamot ragga på minderåriga.

Först och främst är frågan om det är lagligt, om han inte gjort något olagligt så har det blivit en höna av en fjäder. Sen kan man ha åsikter om hans moraliska värderingar. Hon är inte minderårig, så att du vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in