2021-09-18, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Klart som fan att han är körd, det spelar ingen roll om han har det snövitaste samvete. Det här är det enda folk kommer att tänka på när de får se hans nylle i framtiden.

Önsketänkande från din sida. Rent skitsnack. Är han oskyldig till anklagelserna och blir rentvådd, är det något svenskar kommer respektera och ta till sig. Rättvisa har därmed skipats i folks ögon. Då är det bara att vända blad och gå vidare. Folk i allmänhet, de som har kännedom om saken, kommer också glömma snabbt, de har sina egna liv att tänka på och skiter i vilket. Efter att saken är utagerad är det glömt efter 2 veckor.
Citera
2021-09-18, 10:11
Medlem
guderis avatar
Allt det här med påstådda raderade meddelanden eller falska profiler, kan polisen enkelt titta upp, även om meddelanden inte sparas så att användare kan se så finns det loggar polisen kan begära ut, skapade falska konton kan spåras via trafiken och adresserna etc. Man är aldrig helt anonym på nätet.
Citera
2021-09-18, 10:13
Medlem
***s avatar
En fundering om den där påstådda superliken på Tinder.

Nu vet jag inte exakt hur Tinder funkar, men om det ska finnas något att visa för reportern, betyder det inte att Hanif då såväl skulle behöva ha kvar sitt konto och heller inte blockat henne? Då försvinner väl histriken mot den personen? Det låter ju rätt orimligt att det skulle vara så när intervjun gjordes. Om han anklagas för detta och har kvar kontot så är han ju riktigt korkad.

Eller har hon visat en skärmdump på hans "superlike"? Varför har hon då sparat den, och hur kan man veta att den är äkta?
Citera
2021-09-18, 10:14
Medlem
malva123s avatar
Det är så kul att läsa om hur ni hanterat det här.

Nej ingen vet exakt vad som hänt än. Men Hanif hade en chans att förklara relationen och misslyckades:

De hade kontakt via tinder, Hanif försöker mörka det och där är trovärdigheten bortblåst.
Citera
2021-09-18, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ***

Nu vet jag inte exakt hur Tinder funkar, men om det ska finnas något att visa för reportern, betyder det inte att Hanif då såväl skulle behöva ha kvar sitt konto och heller inte blockat henne? Då försvinner väl histriken mot den personen? Det låter ju rätt orimligt att det skulle vara så när intervjun gjordes. Om han anklagas för detta och har kvar kontot så är han ju riktigt korkad.

Eller har hon visat en skärmdump på hans "superlike"? Varför har hon då sparat den, och hur kan man veta att den är äkta?

All den där information lär finnas sparad hos Tinder, spelar ingen roll om Hanif tagit bort sitt konto.
Citera
2021-09-18, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Träffarna ska ha skett i hans bostad. Balis påstådda närmande har plågat tjejen i drygt ett år innan hon tog mod till sig och anmälde honom till partiet. Stackars, stackars lilla flicka.

Men hon får en fin hämnd genom att anmäla honom vid rätt tidpunkt när den gör som störst skada. Blir nog en bra politiker av henne.

Stackars liten. Men var inte HBs flickvän där?
Citera
2021-09-18, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Allt det här med påstådda raderade meddelanden eller falska profiler, kan polisen enkelt titta upp, även om meddelanden inte sparas så att användare kan se så finns det loggar polisen kan begära ut, skapade falska konton kan spåras via trafiken och adresserna etc. Man är aldrig helt anonym på nätet.

Sådana resurser används inte i sådana här brottsmål, det är inte tillräckligt grovt.
Citera
2021-09-18, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
En olycklig lärdom av detta är:
Du som är man över 30, ha absolut ingen kontakt alls med unga tjejer. Hjälp dem inte i karriären, ha ingen kontakt what so ever för det kan riva sönder hela din egen karriär. Jag tror att många män innerst inne är lite oroliga att man själv skulle anklagas för något dylikt och därför borde man som man ha en viss sympati för Bali på samma vis som jag antar att kvinnor har vissa sympatier med tjejen.

Inget konstigt med det men bara en iaktagelse.

Hur otroligt man än kan tycka det är finns det människor som är mytomaner eller ljuger av andra anledningar. Som politiker får man nog passa sig extra för allt möjligt men annars utan bevis gör folk nog mest bort sig själva i slutändan när de sätter igång något, väldigt sorgligt iofs för oftast finns bara ord mot ord och hur skyldig nån verkligen är då blir det om det ens går till rättegång omöjlig att fälla.
Citera
2021-09-18, 10:17
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Önsketänkande från din sida. Rent skitsnack. Är han oskyldig till anklagelserna och blir rentvådd, är det något svenskar kommer respektera och ta till sig. Rättvisa har därmed skipats i folks ögon. Då är det bara att vända blad och gå vidare. Folk i allmänhet, de som har kännedom om saken, kommer också glömma snabbt, de har sina egna liv att tänka på och skiter i vilket. Efter att saken är utagerad är det glömt efter 2 veckor.

Nej, inte önsketänkande. Jag har inte så mycket till övers för moderaterna men tycker ända att Hanif Bali varit en frisk fläkt, rak och tydlig i debatter osv. men jag tror ändå han är rökt nu. Det ser inte bra ut för moderaterna att ha honom som en frontperson även om han är helt oskyldig. Folk i allmänhet, de som inte är moderater kommer att se honom som en suspekt person framledes.
Citera
2021-09-18, 10:18
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShyPooper
Jag vill se loggar innan jag väljer att tro på det hela. Jag hoppas att han är tillräckligt smart för att förstå hur värdelös han är som man och människa om han försöker muta sig till sex. Något är skumt med hela historien. Jag ser fram emot att få ta del av de bevis som presenteras

Merparten av all uppvakning går ju ut på att muta sig till sex.
En drink, romantisk middag, resa till Paris eller New York, champange om en gucci väska. I värsta fall en diamantring o löften.

Så har det alltid varit. Så är det fortfarande.

I bland ser det bara mer patetiskt ut. I Hanifs fall florera mycket rykten o spekulationer.

Allt från att Hanif haft en mentorsroll för en ung påläggskalv i Muf. Som flippat när det inte blev mer än läxhjälp o politisk vägledning. Till att Hanif notoriskt sökt nya unga vänner för sexuella kontakter på Tinder. Framtiden får utvisa vad som hänt.

Det jag undrar är hur Hanifs flickvän tagit denna påfrestande historia…
Citera
2021-09-18, 10:18
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ***

Om jag fattat det rätt så funka så att ger du en superlike så kommer du komma upp i den personens flöde ganska snabbt, den personen väljer då antingen att swipa höger eller vänster, swipar den vänster försvinner du ur den personens flöde för alltid och superliken försvinner, swipar du höger får ni en kontakt mellan varandra och ni kan inleda samtal i chatten.
Citera
2021-09-18, 10:19
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
All den där information lär finnas sparad hos Tinder, spelar ingen roll om Hanif tagit bort sitt konto.
Jag vet, men det förklarar ju inte vad hon visade för journalisten. Hon visade rimligtvis inte Tinders databasloggar. Hon visade nåt i sin telefon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in