2021-09-18, 09:53
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Man har aldrig något för att vara snäll. Ingen vet orsaken till varför HB inte besökte flickan i hennes föräldrars hem.
Eftersom saken gällde att få knulla tror jag inte att HB ville ta det den vägen.

Han har tagit en chans och frågat henne hur det gick med matten då han själv är hyfsad på det och när hon sa att det var svårt har han tagit chansen. Hon har nog delvis gett honom någonting han betraktat som invit innan dess.

Efter påtryckningar från sina andra kompisar i det evigt rasistiska MUF har hon dock tagit det så här långt att det blivit en internutredning och en pressgrej. Allra ytterst tror jag att det handlar om rasismen inom moderaterna som visar sitt fula tryne likt de gjorde under nazitiden och under apartheidtiden.
Citera
2021-09-18, 09:53
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Trådens syfte är att diskutera vem den misstänkte gm är och vad han ska ha gjort. Kan du inte starta en egen tråd om ”fulhögerns” kvinnofientlighet under Feminism eller liknande? Eller skulle det inte fylla syftet med att smeta ner dina meningsmotståndare med illa uppbyggda anklagelser?

Hittills verkar Hanifs brott bestå i att han Superlikeat på Tinder och att flickan förstått att han ville kopulera med henne.

OT: Om Superlike av minderåriga tjejer som uppger fel ålder leder till polisutredning så lär polisen få mycket att göra.

Hur vet du att han superlikat på Tinder?
Citera
2021-09-18, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Hans politiska position är väl det stora problemet.

Politiska position? Visst är det stor åldersskillnad, men om samhället nu tex tycker att 15år är lagom gräns för att få bli brukbar får man nog snällt acceptera att en del tänder på mycket yngre likväl som andra på äldre eller andra avarter tex med piskor och grejer. Sen att någon eventuellt utnyttjar tex en maktposition för att dra fördelar är det skevt och även reglerat i lagen.

Skulle absolut tycka det var äckligare om min dotter var med en dubbelt så gammal man jämfört med en i samma ålder som henne, men det beror dels på min smak och även såklart på att hon alltid är min lilla dotter och jag typ i samma ålder som snuskigt, dock har jag ingen rätt att börja moralisera eller försöka förbjuda om alla är med på det, isåfall får jag gnälla på lagstiftarna.

Försvarar inte HB, han har säkert utnyttjat sin position för att snärja en liten godbit, jag kan erkänna att många tonåringar har riktigt fina kroppar osv som kan få även den bästa att snegla så behöver ju inte vara någon liten outvecklad tjej det handlar om.

Det kan såklart även vara så att HB bara velat ge stöd och hjälp och tjejen nu av olika anledningar nu vill smutskasta honom, utan bevis kommer man aldrig någonstans med det här.

Hur otroligt det än är finns det folk som kan anklaga, anmäla och sitta och gråta över påstådda händelser som inte ens har hänt, var själv väldigt skeptisk till det fenomenet tills jag på mitt jobb blev vittne till hur en kollega blev falskt anklagad, arbetsgivaren ville att den anklagade skulle säga upp sig, bara tur att jag fick nys om det hela och hade avgörande uppgifter om att anklagelserna faktiskt inte höll på en enda punkt, det sjuka var att sen kom vissa andra kollegor fram till mig och tyckte det var dålig stil av mig att backa upp den anklagade, typ som att jag ljög, heeeelt otroligt😂
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Ska vi döma? och enligt vilken lag?? Lagen om förbud att träffa någon ung utan förkläde finns bara i muslimsk länder.

Är lagen det enda medlet vi har för att döma en person?
Självklart kan man ta avstånd från en person som betett sig lagligt men grovt olämpligt sett till det ansvar personen har.
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Det kan vara kört för Bali i vilket fall, kolla på Martin Timell som blev friad efter alla anklagelser men syns ändå inte längre i något TV program.

Klart som fan att han är körd, det spelar ingen roll om han har det snövitaste samvete. Det här är det enda folk kommer att tänka på när de får se hans nylle i framtiden.
Citera
2021-09-18, 09:58
Medlem
Jag fattar ingenting. De har haft kontakt. Vid någon period har något slags laddning uppstått och viss flirt verkar ha förekommit. Sedan har någon av dem (oklart vem) ansett laddningen vara olämplig och backat. Inget sex har förekommit. Inga övergrepp. Inga kränkningar. Inget ofredande.

Vad är problemet?

Eller är jag dåligt påläst?
Citera
Medlem
chuckprinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goist1966
Pratar hon från erfarenhet månntro?

https://i.imgur.com/U2RR6dF.png

Det här kan förklara varför AS registrerade Tinder-konto med falsk ålder.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Man har aldrig något för att vara snäll. Ingen vet orsaken till varför HB inte besökte flickan i hennes föräldrars hem.

Enligt Ratsit finns där bara en sannolik mamma som har annat efternamn. Mycket mer naturligt att de ses i MUF;s lokaler. 17-åringar behöver inga förkläden.
Citera
2021-09-18, 09:59
Medlem
trillians avatar
Citat:
Men är det inte troligt att hon sagt sin riktiga ålder när hon träffade Bali? Och Bali fortsatte med kontakt med henne? Det kan ju också hända att hon ljugit om sin ålder hela tiden, men enligt Balis facebook inlägg verkar han ju vetat om att hon var under 18 år.

Fair enough, jag köper det.
Men denna infon säger mig två saker:
1) Bali har flörtat lite med en tjej mellan 15-18 (i min mening inte optimalt men inte VÄRLDENS allvarligaste grej)
2) Hon, och det är kanske detta som är viktigt i sammanhanget, är ingen duvunge. Tjejer förstår vad Tinder är för plats och vad som händer där. Hon är ingen duvunge om man laddar ned den appen och ljuger om sin ålder för att få bli medlem.

Det är såklart "helt okej" att vara en 15-årig tjej som låtsas vara 18 på Tinder. Inget fel med det. Men då får man också vara beredd att ta konsekvenserna av att killar/män kommer försöka ragga på personen i fråga. Det är trots allt en plats för enkom det syftet.
Citera
2021-09-18, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WirreStirre
Men lugn nu, Hanif har ju med egna ord medgett att han träffat henne privat i ensamhet vid 3 tillfällen. Därför kan vi döma honom efter hans högst olämpliga & omdömeslösa beteende.

Men lugn nu, vad jag har minns av rapportering så har Hanif träffat flickan

1. en gång vid ett event där hon kom fram och sa att hon var fan,
två andra gånger för mattehjälp och någon sorts coaching och det framgick inte om det var privat i ensamhet.

Har du någon källa om dina privata träffar i ensamhet?

Flickan framstår som en klassisk fjortis med groupietendenser som kan urarta i stalking.
Citera
2021-09-18, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Hur vet du att han superlikat på Tinder?

Tjejen påstår det i en intervju i Sydsvenskan idag.
Citera
2021-09-18, 10:01
Medlem
Citat:
Vi vet inte vilka bevis som finns då det sköts av polisen, men med tanke på vad tjejen gick ut med igår i media så verkar de ju som att de har träffats ett antal gånger och Bali gjort närmanden.

Precis. Om inte polisen lägger ner ganska omgående som de gör med mycket annat så lär det finnas något konkret suspekt att titta närmare på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in