Citat:
Ursprungligen postat av
Signalspaning
Ett av de program gang stalking nätverken i Ungern använde för några år sedan hette RCS Remote Control System Galileo.
Jag testade gränserna hur långt de kunde gå kommq på en lätthackad mobil.
Utan pengar på kontantkortet eller med inaktivt SIM och utan WIFI anslutning så skrevs bl. a SMS medelanden så att det skulle visa att sändningen misslyckades. Nätverkspersonerna i omgivningen fick ändå vartenda meddelande.
Kanske nån form av IMEI och IMSI angrepp via vanlig basstation. Oavsett så blev telefonerna varje gång automatiskt hackade bara minuter efter fabriksåterställning verkade det som.
RCS Remote Control System Galileo
https://m.facebook.com/groups/517575362096186/permalink/926759964511055/?source=43
Bekräftar att telefonerna blir hackade direkt efter fabriksåterställning. Min första Iphone körde jag hur många fabriksåterställningar som helst på, bytte nr etc; inget hjälpte. Väl tillbaka i Sverige köpte jag en ny telefon. I stort sett med en gång var den hackad den med. Senaste gången jag återställde den var i vintras och då kom det upp ett snabbt meddelande direkt efter återställningen med ordet "Statsmakterna". Efter det jag gav upp att försöka återställa den. Även om Osho, Hare Krishna eller annan sekt, politiska extremister etc skulle kunna fejka att de var statsmakterna så såg jag det som orimligt. Som jag ser det skulle inga andra än säkerhetspolisen prata med precis alla runt en, inklusive en del kända personer.
Sannolikt har de någon gång i tiden sett en som ett hot mot något (ekonomiska systemet, stabiliteten i samhället / vad vet jag) - det konstiga är dock att de trappade upp förföljelsen många många år efter att jag slutat vara radikal, vilket jag ser som ytterst märkligt. Att några vänsterradikaler skulle förfölja någon som blivit sosse eller miljöpartist på gamla dagar ser jag också som helt osannolikt, det handlar knappast om åsikter, knappast om att objektet ses som för lite radikal, och inte handlar det om objektets andra åsikter heller - allt sådant tror jag bara ingår i ett fejkat universum som de av någon anledning försökt skapa.
Det som de handlar om är, tror jag: Kan det här objektet på något sätt vara ett hot mot rikets säkerhet? Spion för kineserna? Blivande spion för kineserna? Framtida ledare för kinesvänligt parti? Strävar han efter att för kinesernas räkning göra något något som destabiliserar västerlandet?
De misstänker inte att jag är ett hot idag sannolikt utan de tänker flera steg framåt och försöker ta reda på om jag har hat eller ilska mot olika saker - destruktiva känslor som i ett framtida Sverige, där ev också EU brutits upp av klimatkrisen (vad som helst kan hända), kan dyka upp som en kinesvänlig ledare som lovar guld och gröna skogar - något åt det håller. En oerhört karismatisk ledare som dyker upp ifrån ingenstans och hypnotiserar alla i någon form av riktning som de är extremt rädda för (allierade med Kina i stället för väst är det mest sannolika).
Jag har rest en del men aldrig varit i USA, inte ens i NY - vilket jag tror väcker ordentliga misstankar hos både SÄK och deras allierade. "Varför har han inte varit i USA? En fd vänsterradikal som inte ens varit i NY?" I deras ögon är det sannolikt rätt misstänkt och påminner dem alla om kalla krigets dagar ev.
De har inte haft alla pusselbitar på plats helt enkelt. Antingen har de gravt missförstått en eller så är det bara extremt svårt att göra en bedömning av en människa.
Klart är att börjar man närma sig fyrtio, ser bra ut, trevlig och socialt gångbar - då väcker det misstankar om man inte stadgat sig. Är han bitter eller kommer han bli bitter på gamla dagar? Riskerar han att bli utsatt för honeytrap igen? (men då av främmande makt). Får kineserna eller rentav ryssarna tag på honom innan oss riskerar ev nuvarande statsskicket vara hotat av honom", tänker de sannolikt.
En vän sade till mig kryptiskt för att förmedla vad uppståndelsen handlade om: "Poängen är att inse att det finns krafter som försöker få folk att dra åt del håll", sade han...
Kineserna och ryssarna...
Kanske inte helt förvånande att jag fick VIP-bemötande i Kina vid ankomst då jag var där fast jag inte hade vanligt visum ens (körde på transit-visum). Samt att de bland annat tvättade torget precis utanför där jag bodde efter ankomsten samt en del annat.
Väst och västlig säkerhetstjänst tänker att man helt enkelt av olika anledningar riskerar att låta sig köpas av kineserna. De måste på något sätt fånga in en först med en partner eller att man ansluter sig till en västvänlig grupp. Försäkra sig om att man inte är latent bitter eller riskerar att bli det.
Bästa motviken mot att bli ett hot mot västerlandet är en stabil flickvän (som guidar en) och familjeliv etc.
De medverkande grupperna, ibland extremister av olika slag, såsom politiska eller religiösa har alla fått separat information att utgå ifrån. Kanske har de fått höra en annan historia om att objektet är en fiende, och kanske är deras uppgift i SÄK:s ögon att tvärtom distansiera objektet ifrån dem, eller helt enkelt bara få ut vad objektet tänker om något.