2021-09-18, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Då hade de inte bältet på sig.

Bussbälten anses säkert som kränkande hos snöflings-generationen.
Citera
2021-09-18, 05:04
Medlem
JuppieNalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Bussbälten anses säkert som kränkande hos snöflings-generationen.

Trist för flingorna som inte får ut något på försäkringen, nu gick det ju som bekant bra vad det verkar som man kan läsa sig till.

Kanske dom använder bältet nästa gång dom ska åka vänstertaxi.
Citera
2021-09-18, 06:00
Medlem
Fusk på D körkort är ett stort problem
.
Citera
2021-09-18, 06:41
Medlem
Salama-Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Fusk på D körkort är ett stort problem
.

Även den bästa busschauffören kan göra fel. Det kan vara så att han har kört samma väg hela dagen med en s.k. singel decker och detta nu bytte dom buss och han glömde bort att det var en s.k. dubbel decker. Eller så han kört 10 olika linjer och lika många olika bussar, så att man är helt förvirrad. Hur som helst så är det någon typ av trötthet, ouppmärksamhet eller varselbildning.

Vissa bussbolag lägger linjesträckningar, tomkörningsvägar, så att man inte bryter mot lagen (bärighet med mera) eller riskerar att skada buss och kunder med flera.

En chef vi samarbetade med, tog en fullastad lastbil för provkörning. Det gick bra tills han blev stoppad av polisen, som påstod att han körde för fort, vilket han nekade till, då han har följt hastighetsbegränsningarna. Polisen påpekade att andra hastigheter gäller om du kör med släp. Va! har jag släp, sa chefen.
Citera
2021-09-18, 08:46
Medlem
vadsadusadus avatar
Är väldigt nyfiken på vilken buss (vart den skulle). Har aldrig sett en dubbelbuss köra den vägen, och jag åker buss (stadsbuss) den vägen flera gånger i veckan. Låter verkligen underligt att en dubbelcäckare medvetet skulle köra den vägen. Har som sagt aldrig sett det förut,.
Citera
2021-09-18, 08:50
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salama-Blixt
Även den bästa busschauffören kan göra fel. Det kan vara så att han har kört samma väg hela dagen med en s.k. singel decker och detta nu bytte dom buss och han glömde bort att det var en s.k. dubbel decker. Eller så han kört 10 olika linjer och lika många olika bussar, så att man är helt förvirrad. Hur som helst så är det någon typ av trötthet, ouppmärksamhet eller varselbildning.

Vissa bussbolag lägger linjesträckningar, tomkörningsvägar, så att man inte bryter mot lagen (bärighet med mera) eller riskerar att skada buss och kunder med flera.

En chef vi samarbetade med, tog en fullastad lastbil för provkörning. Det gick bra tills han blev stoppad av polisen, som påstod att han körde för fort, vilket han nekade till, då han har följt hastighetsbegränsningarna. Polisen påpekade att andra hastigheter gäller om du kör med släp. Va! har jag släp, sa chefen.

Men det ska sitta i ryggmärgen att reagera på skyltar som varnar för höjd.
Det är väl bara 3.50 på den platsen om jag minns rätt.
När 3.50 skylten kommer gäller det att tänka först och köra sen, hur högt är mitt fordon?

Sen är jag ganska säker på att föraren är varse om att han sitter i en tvåvånings eller envåningsbuss.

På en tvåvånings sitter föraren precis under taket på andra våningen. Det är inget man missar eller glömmer.

Alttså är detta ett totalt haveri av en förare som inte har i ett stort fordon att göra.

Förmodligen en snabbutbildad rattvridare som är utbildad på ett etableringsbidrag.
Citera
2021-09-18, 09:04
Medlem
Hackenbush55s avatar
Det var ingen polis i närheten så han chansade.
Citera
2021-09-18, 09:08
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Är väldigt nyfiken på vilken buss (vart den skulle). Har aldrig sett en dubbelbuss köra den vägen, och jag åker buss (stadsbuss) den vägen flera gånger i veckan. Låter verkligen underligt att en dubbelcäckare medvetet skulle köra den vägen. Har som sagt aldrig sett det förut,.
De där bussarna används ju bara till Skåneexpressen.

Två linjer utgår från Lund.

Linje 2: Lund/Hörby
Linje 5: Lund/Simrishamn

Bussen hade passagerare så vad gjorde att hen kör i fel vädersträck?

Båda linjerna utgår från centralstationen i Lund och går via sjukhuset och ut/in från Lund det hållet.

https://moovitapp.com/malm%C3%B6_kom...poiType=egsite

https://moovitapp.com/malm%C3%B6_kom...poiType=efsite
Citera
2021-09-18, 09:13
Medlem
vadsadusadus avatar
Ja precis. Det är därför jag är så himla nyfiken på vilken buss det är. Som sagt, linjerna går åt rakt motsatt håll när de svänger ut från sin plats vid centralstationen. Bussen har alltså kört åt helt fel håll och dessutom en dubbeldäckare där det inte kör såna.
Citera
2021-09-18, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Men det ska sitta i ryggmärgen att reagera på skyltar som varnar för höjd.
Det är väl bara 3.50 på den platsen om jag minns rätt.
När 3.50 skylten kommer gäller det att tänka först och köra sen, hur högt är mitt fordon?

Sen är jag ganska säker på att föraren är varse om att han sitter i en tvåvånings eller envåningsbuss.

På en tvåvånings sitter föraren precis under taket på andra våningen. Det är inget man missar eller glömmer.

Alttså är detta ett totalt haveri av en förare som inte har i ett stort fordon att göra.

Förmodligen en snabbutbildad rattvridare som är utbildad på ett etableringsbidrag.

Det ska väll också sitta en varningsmarkerad stång i kedjor eller dylikt som hänger ned och varnar för att du inte kommer ha frigång i passagen. Den krockar du med först. Har man inte fattat redan då så för tankarna det till att det måste röra sig om någon brunhyad.
Citera
2021-09-18, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Det ska väll också sitta en varningsmarkerad stång i kedjor eller dylikt som hänger ned och varnar för att du inte kommer ha frigång i passagen. Den krockar du med först. Har man inte fattat redan då så för tankarna det till att det måste röra sig om någon brunhyad.
Varningsstång och kedjor?
Har det satts upp helt nyligen?
Finns inga sådana på google streetview, som är ganska bra uppdaterad där olyckan inträffade.
Skyltar om 3,5m höjd, det finns.
Citera
2021-09-18, 12:28
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Ja precis. Det är därför jag är så himla nyfiken på vilken buss det är. Som sagt, linjerna går åt rakt motsatt håll när de svänger ut från sin plats vid centralstationen. Bussen har alltså kört åt helt fel håll och dessutom en dubbeldäckare där det inte kör såna.
Stod ju i och för sig passagerare i bussen, men det kan ju också röra sig om en tombuss med andra förare som är på väg mot depån i Malmö. Transdev kör linjerna som utgår från Lund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in