2021-09-17, 17:28
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Fan, både rojjen och generalen är avstängda och det blev plötsligt lite tråkigare i tråden.

För övrigt har jag spiketta på Norwich imorgon, skadefri trupp och hungriga på första trepoängaren.

Och så spelar Spurs-Chelski oavgjort på söndag.

Norwich har ju 3 st skador på byram, zimmerman och giannoulis.

Mumba, placheta och sargent har skavanker och är osäkra.
Citera
2021-09-17, 17:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Norwich har ju 3 st skador på byram, zimmerman och giannoulis.

Mumba, placheta och sargent har skavanker och är osäkra.
Mumba och Placheta och Zimmermann är ju inte ordinarie och Byram har varit borta över ett år. Från pinkun.com;

Citat:
Josh Sargent and Dimitris Giannoulis are available after hamstring and neck issues respectively ruled them out at the Gunners.

Jacob Sorensen (dead leg) and Pierre Lees-Melou (flu) have missed part of training this week but both took part in a Friday morning session and are available.

Christoph Zimmermann (ankle), Sam Byram and Przemyslaw Placheta remain out. Farke hinted Zimmermann is unlikely to be fit for the following weekend's trip to Everton
Citera
2021-09-17, 18:32
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Mumba och Placheta och Zimmermann är ju inte ordinarie och Byram har varit borta över ett år. Från pinkun.com;
Ok, tänkte att det stod skadefri trupp.
Citera
2021-09-17, 18:45
Avslutad
Citat:
Ok, tänkte att det stod skadefri trupp.
Ja, lite slarvigt av mig.
Citera
2021-09-17, 18:47
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag gillar också Gomez. Håller dock med Imbaz här, Trent kommer verkligen till sin rätt på högerbacken i Liverpool där han har mycket boll och tid - och har kapacitet att skada motståndarlaget med det han får.

Jag tror inte han skulle göra bort sig på vårt mittfält, men jag tycker inte det är där hans talanger kommer bäst till sin rätt. Som Imbaz säger, Liverpools mittfält handlar mycket om att vinna boll, hålla boll och spela den vidare, ganska lite om slå inlägg, leta öppnande passningar, osv. Trents passningskvalitéer, inlägg, starka vänsterfot kommer väl till pass ute på kanten med Salah.

Ja, han och salah har ju hittat ett ganska bra samspel på högern, vi behöver inte koncentrera oss så mkt där, frågan är vad vi skall göra med våran vänsterkant ?

Mane är lika iskall som förra årets avslut och vi har inte någon riktigt bra ersättare där, både jota och firmino gör det bättre i nr 9 rollen.

Citat:
Ja, lite slarvigt av mig.

Förstår, men Norwich har enl mitt tycke spelat ganska bra trots resultaten hittills.
Senast redigerad av Imbaz 2021-09-17 kl. 18:50.
Citera
2021-09-17, 20:02
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Jaha så Generalen och Rojjen var avstängda.Visste jag inte men det förklarar lugnet som råder. Själv är jag inte ett dugg ledsen för det, men så har jag inget intresse av att bråka med folk på ett forum dag ut och dag in. Har varit oläsligt här en längre tid nu trots en del tappra själar som försökt hålla god ton och nivå. Men detta försvinner ju snabbt när varje dag innehåller 3-4 sidor med samma tjafs som aldrig leder någonvart.

Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
United är enligt dig alltså dåliga pga att dem torska en borta match i CL med en man mindre i över en halvlek?
Man kan kritisera bytena osv men att Ole varit en dålig tränare för United är skitsnack. United har inte varit såhär bra på år och dar, men de har samtidigt tre andra stora giganter att slåss mot och då kan självklart inte United springa hem ligan som de gjorde på 00-talet.
United kommer förmodligen vinna gruppen utan problem.
Nä klart att jag inte gör den bedömningen på en match. Den bedömningen gör jag på vad Ole uträttat nu under snart 3 år som United tränare. 0 titlar. Fortfarande bristande spel, inte minst offensivt. Resultaten kommer oftast av individuella prestationer snarare än att spelet varit bra. Skulle säga att Bruno haft en större inverkan på resultaten än vad Ole haft sen han kom.

Man kan inte heller klaga på truppen tycker jag. Han har fått värva för mycket pengar. Han har fått göra sin grej med truppen. Det är han själv som mobbat ut De Beek och Lukaku. Som gjorde att man stod utan målskytt exempelvis. Egentligen fram till nu när Ronaldo återvänt. Samma sak med det tröga innermittfältet. Tycker hans coaching överlag

United fansen fastnar oftast vid jämförelse med tiden under Mourinho/Van gaal och Moyes. Och då vann man ändå titlar där. Hur länge ska man vara kvar där innan man börjar bedöma Ole efter vad hans lag uträttar på planen, resultaten gentemot hur mycket pengar och vilken trupp han besitter?

Det är som jag sett andra skriva. Tuchel/Pep/Klopp hade gått in i alla topplag i Europa. Det är bara United som ole har en plats i. Och detta egentligen enbart för att han är en gammal spelare. Inte ens mittenlagen hade varit intresserade av Ole som tränare. Finns en anledning till det.
Citera
2021-09-17, 22:40
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ja, han och salah har ju hittat ett ganska bra samspel på högern, vi behöver inte koncentrera oss så mkt där, frågan är vad vi skall göra med våran vänsterkant ?

Mane är lika iskall som förra årets avslut och vi har inte någon riktigt bra ersättare där, både jota och firmino gör det bättre i nr 9 rollen.

Förstår, men Norwich har enl mitt tycke spelat ganska bra trots resultaten hittills.

Jadu. Mane ser inte het ut nej, och alternativ saknas.

Jag gillar inte Origi på LW. Ox har varit rätt meningslös i det mesta han gjort senaste åren. Keita har vissa kvaliteter, men är ingen LW. Jota funkar, men har ju gjort det bra centralt. Firmino inte rätt roll för honom.

Flytta upp Tsimikas? Känns inte rätt. CuJo har spelat LM i andra sammanhang men fel spelartyp. Minamino… jag vet inte. Inte bra nog?

Mane har enorm nivå i sig men har inte nått den särskilt ofta sista året. Tyvärr. Kanske kan låna in Martial av United, vi kan ta honom säsongen ut och stå för 25% av lönen…?

Nä, svårt. Bara hoppas det lossnar. Att Klopp har modet att peta om han fortsätter prestera dåligt och att han tar det rätt.
Citera
2021-09-17, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Jaha så Generalen och Rojjen var avstängda.Visste jag inte men det förklarar lugnet som råder. Själv är jag inte ett dugg ledsen för det, men så har jag inget intresse av att bråka med folk på ett forum dag ut och dag in. Har varit oläsligt här en längre tid nu trots en del tappra själar som försökt hålla god ton och nivå. Men detta försvinner ju snabbt när varje dag innehåller 3-4 sidor med samma tjafs som aldrig leder någonvart.

Nä klart att jag inte gör den bedömningen på en match. Den bedömningen gör jag på vad Ole uträttat nu under snart 3 år som United tränare. 0 titlar. Fortfarande bristande spel, inte minst offensivt. Resultaten kommer oftast av individuella prestationer snarare än att spelet varit bra. Skulle säga att Bruno haft en större inverkan på resultaten än vad Ole haft sen han kom.

Man kan inte heller klaga på truppen tycker jag. Han har fått värva för mycket pengar. Han har fått göra sin grej med truppen. Det är han själv som mobbat ut De Beek och Lukaku. Som gjorde att man stod utan målskytt exempelvis. Egentligen fram till nu när Ronaldo återvänt. Samma sak med det tröga innermittfältet. Tycker hans coaching överlag

United fansen fastnar oftast vid jämförelse med tiden under Mourinho/Van gaal och Moyes. Och då vann man ändå titlar där. Hur länge ska man vara kvar där innan man börjar bedöma Ole efter vad hans lag uträttar på planen, resultaten gentemot hur mycket pengar och vilken trupp han besitter?

Det är som jag sett andra skriva. Tuchel/Pep/Klopp hade gått in i alla topplag i Europa. Det är bara United som ole har en plats i. Och detta egentligen enbart för att han är en gammal spelare. Inte ens mittenlagen hade varit intresserade av Ole som tränare. Finns en anledning till det.
Visst man kan göra många bedömingar och så vidare gällande Uniteds prestationer, men att dem har presterat sämre nu än med föregående tränare tycker jag knappast.
Det var väl ett år där när United hade Zlatan innan han blev skadad som United såg riktigt farliga ut men bortsett från det så har United knappast varit bättre.

Angående värvningar så har väl Ole varit den som värvat minst typ om vi inte räknar med denna sommarens fönster, den enda ''stora'' värvningen innan det har varit Maguire som dem fick betala ett jävla överpris för pga engelsman och som samtidigt varit en medelmåtta i baklinjen.
Sen såklart Fernandes som levererat men var väl egentligen ingen hypad värvning från början, utan mer att den blev lyckad.
Då ska väl tilläggas att United alltid har storhandlat topp spelare lite här och var tidigare.

Sen att vinna EL, FA och liga cupen är väl egentligen inget att hänga i granen. Tre turneringar som är ganska meningslösa för en storklubb som United, visst EL kan man väl säga är hyffsat men ändå.
Ole torskade på straffar i senaste finalen men samtidigt var CL redan säkrat.

Det är ju knappast så att t.ex Liverpool, City och Chelsea ställer upp med sina toppade lag i FA/liga cupen, utan de spelar med bänken eller b laget till 100% om det inte vankas final.

Så visst som du säger man kanske inte är helt nöjd med Ole, men det har inte varit förens denna säsong som man kunnat säga att United kan utmana Pool/City/Chelsea på riktigt.

United kommer förmodligen utmana om både CL och ligan iår, men gör dem inte detta så lär nog Ole ryka ganska fort.
Citera
2021-09-18, 02:04
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Ole har kontrakt till 2024, hur mycket skulle United behöva betala om man vill göra sig av med honom tidigare?

Frågade på ett United forum om varför man inte satsade på Conte eller Zidane, men då blev jag tillsagd att hålla käft och sluta trolla... Nu senare har man ju läst om att Zidane väntar på att ta över Franska landslaget men det lär nog vara några år kvar tills det händer. Eller beroende på Frankrike i nästa VM. Men Conte?

Ska bli intressant och se senare vad City och Liverpool plockar in som ersättare till Pep och Klopp.

// PoK
Citera
2021-09-18, 02:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Ole har kontrakt till 2024, hur mycket skulle United behöva betala om man vill göra sig av med honom tidigare?

Frågade på ett United forum om varför man inte satsade på Conte eller Zidane, men då blev jag tillsagd att hålla käft och sluta trolla... Nu senare har man ju läst om att Zidane väntar på att ta över Franska landslaget men det lär nog vara några år kvar tills det händer. Eller beroende på Frankrike i nästa VM. Men Conte?

Ska bli intressant och se senare vad City och Liverpool plockar in som ersättare till Pep och Klopp.

// PoK

Det lär nog bli senare än förr så länge City och Pool hänger med toppen fast Klopp har väl hintat om att han inte blir kvar för evigt.

OGS och Man U går bra än så länge trots den nesliga förlusten mot Young Boys men United är ju kända för sina plattmatcher från och till.

Edit, OGS har säkert en fet fallskärm...
Senast redigerad av Rouen 2021-09-18 kl. 02:25.
Citera
2021-09-18, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab

Tror på burnley, newcastle eller soton eller cp. Många ''tror'' men de känns som de svagaste lagen just nu.

första tränare att få kicken? Arteta eller Roy.

// PoK

Roy?
Citera
2021-09-18, 08:35
Medlem
Va så jäkla väntat resultat i gårdagens match,Leeds känns ändå de är bättre än deras tabell läge, Newcastle vet de fan inte om de åker ut,riktigt segt spel från deras sida
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in