Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
Jaha så Generalen och Rojjen var avstängda.Visste jag inte men det förklarar lugnet som råder. Själv är jag inte ett dugg ledsen för det, men så har jag inget intresse av att bråka med folk på ett forum dag ut och dag in. Har varit oläsligt här en längre tid nu trots en del tappra själar som försökt hålla god ton och nivå. Men detta försvinner ju snabbt när varje dag innehåller 3-4 sidor med samma tjafs som aldrig leder någonvart.
Nä klart att jag inte gör den bedömningen på en match. Den bedömningen gör jag på vad Ole uträttat nu under snart 3 år som United tränare. 0 titlar. Fortfarande bristande spel, inte minst offensivt. Resultaten kommer oftast av individuella prestationer snarare än att spelet varit bra. Skulle säga att Bruno haft en större inverkan på resultaten än vad Ole haft sen han kom.
Man kan inte heller klaga på truppen tycker jag. Han har fått värva för mycket pengar. Han har fått göra sin grej med truppen. Det är han själv som mobbat ut De Beek och Lukaku. Som gjorde att man stod utan målskytt exempelvis. Egentligen fram till nu när Ronaldo återvänt. Samma sak med det tröga innermittfältet. Tycker hans coaching överlag
United fansen fastnar oftast vid jämförelse med tiden under Mourinho/Van gaal och Moyes. Och då vann man ändå titlar där. Hur länge ska man vara kvar där innan man börjar bedöma Ole efter vad hans lag uträttar på planen, resultaten gentemot hur mycket pengar och vilken trupp han besitter?
Det är som jag sett andra skriva. Tuchel/Pep/Klopp hade gått in i alla topplag i Europa. Det är bara United som ole har en plats i. Och detta egentligen enbart för att han är en gammal spelare. Inte ens mittenlagen hade varit intresserade av Ole som tränare. Finns en anledning till det.
Visst man kan göra många bedömingar och så vidare gällande Uniteds prestationer, men att dem har presterat sämre nu än med föregående tränare tycker jag knappast.
Det var väl ett år där när United hade Zlatan innan han blev skadad som United såg riktigt farliga ut men bortsett från det så har United knappast varit bättre.
Angående värvningar så har väl Ole varit den som värvat minst typ om vi inte räknar med denna sommarens fönster, den enda ''stora'' värvningen innan det har varit Maguire som dem fick betala ett jävla överpris för pga engelsman och som samtidigt varit en medelmåtta i baklinjen.
Sen såklart Fernandes som levererat men var väl egentligen ingen hypad värvning från början, utan mer att den blev lyckad.
Då ska väl tilläggas att United alltid har storhandlat topp spelare lite här och var tidigare.
Sen att vinna EL, FA och liga cupen är väl egentligen inget att hänga i granen. Tre turneringar som är ganska meningslösa för en storklubb som United, visst EL kan man väl säga är hyffsat men ändå.
Ole torskade på straffar i senaste finalen men samtidigt var CL redan säkrat.
Det är ju knappast så att t.ex Liverpool, City och Chelsea ställer upp med sina toppade lag i FA/liga cupen, utan de spelar med bänken eller b laget till 100% om det inte vankas final.
Så visst som du säger man kanske inte är helt nöjd med Ole, men det har inte varit förens denna säsong som man kunnat säga att United kan utmana Pool/City/Chelsea på riktigt.
United kommer förmodligen utmana om både CL och ligan iår, men gör dem inte detta så lär nog Ole ryka ganska fort.