2021-09-17, 21:57
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Viruset har "härjat" i mer än 20 månader nu.. hur många dör nuförtiden?

5 per dag.

Citat från Sveriges Televisions löpande rapportering:
Folkhälsomyndigheten ser också en liten ökning av antalet avlidna per dag med covid-19.

"Medelvärdet för de senaste sju dagarna ligger i början på veckan just nu på runt fem avlidna per dag. I början på förra veckan är värdet just nu tre. Dessa medelvärden kan komma att justeras efter hand som dödsfallen registreras." skriver Folkhälsomyndigheten till SVT Nyheter i ett mejl.
Citat:
Den enda motsatta filosofin i det hela är vaccinhetsen för något som blåst över och varit ofarligt för den absoluta majoriteten.

Epidemin har inte blåst över ännu. Viruset har haft lågsäsong över sommaren. Nu när den kallare årstiden kommer, så kan det bli mer virus i omlopp. Då är det viktigt att riskgrupperna har optimalt vaccinskydd med hjälp av påfyllnadsdoser. Med vaccinernas hjälp, så kan antalet allvarliga sjukfall hållas nere, trots en stor mängd virus i omlopp.

Citat:
Jaja.. innan du öppnar käften får du upplysa mig om medelåldern på de avlidna samt hur stor andel var multisjuka

Jag vet inte medelåldern. Jag tror mig minnas att den har varit 82 år, men bli inte arg ifall jag minns fel. Jag har ingen siffra på hur stor andel av dom avlidna som var multisjuka, men jag vet att det har varit vanligt med omfattande samsjuklighet.
Citera
2021-09-17, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
5 per dag.

Folkhälsomyndigheten ser också en liten ökning av antalet avlidna per dag med covid-19.

"Medelvärdet för de senaste sju dagarna ligger i början på veckan just nu på runt fem avlidna per dag. I början på förra veckan är värdet just nu tre. Dessa medelvärden kan komma att justeras efter hand som dödsfallen registreras." skriver Folkhälsomyndigheten till SVT Nyheter i ett mejl.

Epidemin har inte blåst över ännu. Viruset har haft lågsäsong över sommaren. Nu när den kallare årstiden kommer, så kan det bli mer virus i omlopp. Då är det viktigt att riskgrupperna har optimalt vaccinskydd med hjälp av påfyllnadsdoser. Med vaccinernas hjälp, så kan antalet allvarliga sjukfall hållas nere, trots en stor mängd virus i omlopp.

Jag vet inte medelåldern. Jag tror mig minnas att den har varit 82 år, men bli inte arg ifall jag minns fel. Jag har ingen siffra på hur stor andel av dom avlidna som var multisjuka, men jag vet att det har varit vanligt med omfattande samsjuklighet.
Låter lovande! Hösten oroar mig lite måste jag säga. Influensasäsong och liknande, vet inte om det kan orsaka nya utbrott eller så av coronan, eller symptomen är ganska liknande så blir svårt att förstå från vabstatistiken och mera vad det egentligen rör sig om.
Föropningsvis så kommer den breda vaciinationen underlätta hösten och det som kommer framöver.
Citera
2021-09-17, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Tja, om man inte isolerar sig, för att skydda sig själv och andra. För att försöka följa rekommendationerna för ovaccinerade, ute i samhället, när alla som är vaccinerade eller/och har immunitet genom infektion kan skita i dem, lär bli mycket svårt, för att inte säga omöjligt.

Nej du lille vän. Det är alla "sheep" som "vaccinerar" sig som ska känna skam. De kommer se till att vi kanske aldrig kommer ur pandemin. Skapar värre och värre mutationer. Politiker ska också känna skam som öppnar upp landet på bekostnad av liv. Allt för ekonomiska skäl. Vad man borde göra är att leva isolerat i några år till så inte "alla" blir sjuka samtidigt. Då försiktigt öppna upp samhället igen. Med naturlig immunitet. Som kommer förr eller senare efter en eller flera infektioner. Tålamod!!!
Citera
2021-09-17, 22:27
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
du tycker det är alarmerande att 5 personer avlider dagligen med positivt C19 test ... varför tycker du inte att det är alalrmerande att ca 247 personer avlider av något annat utan C19?

Avlidna:
5 personer med C19
247 personer utan C19

(dagligt snitt baserat på 92.000 avlidna per år)
Folk kommer vakna förr eller senare. Min gissning är att de först måste märka att "vaccinerna" är mer eller mindre meningslösa.
Citera
2021-09-17, 22:30
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
5 per dag.

Ajdå. Dags att bespruta barnen.

Citat:

Citat:

Citera
2021-09-17, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Precis så är det. En fredag kväll. Tror faktiskt det är många nu som börjar inse vad som håller på att hända. Funderar på hur de ska gå vidare för att inte just deras barn ska besprutas.

Dom kan börja behandla med ivermectin istället.

https://swebbtv.se/w/53CUUX1MeiiemnJu8roiAB
Citera
2021-09-17, 22:33
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Dom kan börja behandla med ivermectin istället.

https://swebbtv.se/w/53CUUX1MeiiemnJu8roiAB
Eller så kan de få ha sin influensa och gå vidare med sitt liv, precis som de gjort i snart två år.
Citera
2021-09-17, 22:34
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Folk kommer vakna förr eller senare. Min gissning är att de först måste märka att "vaccinerna" är mer eller mindre meningslösa.
Folk kommer inte att "vakna". Däremot kommer det äntligen bli en liten fight nu när deras barn ska sprutas.
Citera
2021-09-17, 22:40
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Folk kommer inte att "vakna". Däremot kommer det äntligen bli en liten fight nu när deras barn ska sprutas.
Tror du det? Jag har hört om föräldrar som redan tvångssprutat sina skeptiska tonåringar, folk som åker utomlands för att spruta sina barn osv...
Citera
2021-09-17, 22:41
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Meningslösa, för vem?

Är det för låg kvalitet på dem?
Citera
2021-09-17, 22:44
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn
Meningslösa, för vem?

Är det för låg kvalitet på dem?
Det verkar så. Framför allt vill jag ifrågasätta strategin med att vaccinera allt och alla. Hade man hållt sig till riskgrupperna och boostat med jämna mellanrum så kanske det hade räddat en del där, men att istället få med så många som möjligt tror jag inte alls på.
Citera
2021-09-17, 22:44
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Tror du det? Jag har hört om föräldrar som redan tvångssprutat sina skeptiska tonåringar, folk som åker utomlands för att spruta sina barn osv...
Ajdå. då har det gått längre än vad jag trodde. Har sett i denna tråd att många försvunnit efter att det blev legitimt att bespruta barnen så hoppades att de fick en "second thought" Men får hoppas att det inte är majoriteten som har de tankarna utan ett visst klientel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in