2021-09-17, 19:46
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Näe, har aldrig jobbat för nån kommun.

Summa summarum: vill man dricka nått nyttigt får man dricka vatten, juice eller Bob.

Haha. Varför skulle juice eller Bob, vara ett bättre alternativ än sedvanlig läsk?
Citera
2021-09-17, 20:21
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Fick svar från kundtjänst.

"Pepsi är ett ikoniskt cola-varumärke som uppfanns redan 1898. Genom historien har man strävat efter att hålla både varumärke och produkt innovativa. Med den här receptförändringen kan vi erbjuda Pepsi-smaken som folk älskar, men med färre kalorier och mindre socker. Vi har jobbat hårt för att säkerställa att det uppdaterade receptet behåller samma goda smak som folk är vana vid.

Vi har dragit ner mängden tillsatt socker och sötat Pepsi med en blandning av acesulfam K och sukralos, vilket har resulterat i 35% färre kalorier från tillsatt socker.

Som en del av vår hållbarhetsagenda prioriterar vi färre kalorier och lägre sockerhalt för att hjälpa konsumenter att reducera sitt intag av tillsatt socker. Den här receptförändringen är ren del av ett pågående arbete att förbättra näringsinnehållet i hela vårt sortiment."

Snacka om att skjuta sig själva i foten.
Vad fan har sockerkonsumtion eller odling med ett hållbart samhälle att göra?
Det kan inte vara så att dessa sötningsmedel nu kostar mindre än riktigt socker?

var sista gången jag drack pepsi.
Citera
2021-09-17, 21:14
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Vad fan har sockerkonsumtion eller odling med ett hållbart samhälle att göra?
Det kan inte vara så att dessa sötningsmedel nu kostar mindre än riktigt socker?

var sista gången jag drack pepsi.

Bojkotta smörjan. Drack Coca-Cola idag och det var riktigt gott. Börjar Coca-Cola fiffla med receptet blir det bojkott där också.
Citera
2021-09-17, 21:34
Medlem
Chrismas avatar
Här fortsätter vi att hata sötningsmedel, ser jag.
Så barnsligt.
Citera
2021-09-17, 22:41
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Så barnsligt.
Nej då, vi hatar när man byter ut socker mot sötningsmedel och låtsas att det fortfarande är samma produkt.
Citera
2021-09-17, 23:10
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nej då, vi hatar när man byter ut socker mot sötningsmedel och låtsas att det fortfarande är samma produkt.
Men det är det ju, fast nyttigare.
Citera
2021-09-17, 23:15
Medlem
Citat:
Om man byter ut ett ämne mot annat så tenderar varan att inte vara exakt samma vara.

I detta fall är inte smaken detsamma som tidigare.

Föredrog Pepsi tidigare men snålheten och smörjan de drar som ursäkt håller ej.
Bojkott Pepsi. Hycklare.
Citera
2021-09-17, 23:17
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Nej, det är inte samma produkt. det är en helt ny produkt som är snarlik. Men det är inte samma produkt. Den smakar ju inte ens likadant. Och inte "Hm, något verkar off..." utan man kan sätta fingret på vad det är som är annorlunda.

Då är det inte samma produkt. Samma namn möjligtvis, men en annan produkt.
Citera
2021-09-18, 00:11
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Så barnsligt.
Aspartam ökar risken för reumatism 57ggr. Googla själv.
Min mamma hade barnreumatism och min ena syster har fibromyalgi. Ja, riktigt omoget av mig att undvika dessa med mina förutsättningar.
Citera
2021-09-18, 06:49
Medlem
Loxuss avatar
Coca Cola är inget vidare.
Pepsi är fortfarande godare.
Synd på sötningsmedlet dock, kommer hålla mig till annan cola i fortsättningen. Cuba Cola, t ex.
Citera
2021-09-18, 07:28
Medlem
Mogaku-sans avatar
Såg att den Pepsi som jag drack igår innehöll både socker och sötningsmedel. Om de nu ska ändra på receptet varför inte då bara minska på mängden socker?

Kommer hålla mig till Coca-Cola i fortsättningen.
Citera
2021-09-18, 10:08
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Bojkotta smörjan. Drack Coca-Cola idag och det var riktigt gott. Börjar Coca-Cola fiffla med receptet blir det bojkott där också.

Fanta ägs väl av Coca-Cola och de har tryckt ner aspartam i vanliga Fantan med. Är nog bara en tidsfråga innan de smyger ner det i colan också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in