2021-09-17, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det lät inte så alarmerande lol.
Trodde det borde vara minst några hundra personer eftersom det är ett sånnt upphypeat virus.

Vet inte riktigt vad jag skulle vilja veta från den statistisken.

Statistiken i sig säger väl sitt också.. vaccinerna fungerade inte ens.. men nu har 7 miljoner svenskar nanomaskiner i blodet.
Det är ett ytterst litet underlag än så länge. Trenden blir nog tydligare om typ en månad.

Som ett exempel kan jag nämna att Expressen rapporterade att 100% av de intensivvårdade i Gävleborg efter sommaren varit ovaccinerade.
Kollade upp saken och såg att de hade haft en patient under de senaste tre veckorna. Och om han var ovaccinerad så blir det ju 100%.
Man kan använda dessa siffror i vilket syfte man vill när underlaget är så skralt.
Citera
2021-09-17, 20:13
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Vaccinmotståndarna brukar föra fram olika teorier som går ut på att vaccinerna skulle försvaga immunförsvaret. Enligt dessa teorier så kommer det försvagade immunförsvaret att göra att man behöver fylla på med fler och fler sprutor, ifall man har tagit första sprutan. Den som aldrig har tagit några sprutor, kommer däremot att få utmärkt immunitet, enligt vaccinmotståndarnas uppfattning. Det som beskrivs, är alltså att vaccinerna skapar ett beroende, så att man inte kan sluta fylla på med ännu fler vaccindoser.

Jag tycker att dessa teorier låter märkliga, men jag har inte tillräckliga kunskaper för att själv kunna säga huruvida teorierna är sanna eller icke.

Ett annat märkligt resonemang som återkommer, är att vaccinerna skulle vara farliga på grund av spike-proteinerna. Det är inte ett märkligt påstående i sig, men det märkliga är att samma personer som varnar för spike-proteinerna, samtidigt förespråkar en strategi som bygger på immunitet genom infektion. Blir spike-proteinerna mindre farliga när dom kommer i form av virus?

Några av dom påståenden som cirkulerar, kan jag själv säga att dom är fel. Exempelvis återkommer påståendet att Sverige inte har haft någon överdödlighet under epidemins härjningar, trots att officiell statistik visar på kraftig överdödlighet. Sedan har vi påståendet att många av dödsoffren skulle ha dött "med och inte av" Corona. Det har blivit en sorts sanning i vissa kretsar.

Vilka fler märkliga påståenden cirkulerar?
De två du nämner är bara trams naturligtvis. Vacciner oavsett teknik "infekterar" inte utan direkt eller indirekt triggar immunförsvaret att reagera och generera antikroppar. Och det är inget som slits ut. Varje människas immunförsvar möter hundratals främmande partiklar varje dag och det enda som gör det försvagat är åldern möjligtvis. Och fria fragment av spikeproteinet som produceras av mRNA-/adenovektorvacciner är döda partiklar som inte kan göra någon skada, bara agera antigener om det inte snabbt bryts ner av framförallt leverenzymer.

Grafenoxid har man inbillat sig att vaccinerna innehåller. Har funnits med i utvecklingen av mRNA-tekniken men används inte längre. Utförliga innehållsförteckningar på vaccinerna hittar du enkelt i FASS eller i certifieringsansökningarna så det är lätt att avfärda. Det finns inga dolda ingredienser.

Det här hänger lite ihop med magnetism som man ser kring injektionsstället säger de. En av de mest absurda påståendena.

Det finns säkert fler saker.
Citera
2021-09-17, 20:14
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Det är ett ytterst litet underlag än så länge. Trenden blir nog tydligare om typ en månad.

Som ett exempel kan jag nämna att Expressen rapporterade att 100% av de intensivvårdade i Gävleborg efter sommaren varit ovaccinerade.
Kollade upp saken och såg att de hade haft en patient under de senaste tre veckorna. Och om han var ovaccinerad så blir det ju 100%.
Man kan använda dessa siffror i vilket syfte man vill när underlaget är så skralt.

Ja precis nu har ökningen satt igång för nu är sommaren över och kallare är det så nu är det repris från förra året nu ökar det igen som fan vilket kommer bevisa att vaccierna absolut inte fungerade med tanke på att det verkar vara minst 4 stycken versioner av covid också men dom vaccinerar ju bara en av dom av en ännu hemlig anledning som såklart inte har med att vara immun mot covid att göra för då hade dom minst haft 4 olika för de 4 versionerna som finns dokumenterade.
Citera
2021-09-17, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
De lyser med sin frånvaro oavsett.

Dom har fullt upp med att boka vaccin tid till sina barn.
Citera
2021-09-17, 20:16
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Men får man det så får man det och visar det sig att viruset har något i sig som kommer visa sig längre fram så har ju vaccinet det också. Att frivilligt spruta in något som man inte har en aning om vad det är anser jag att man ber om det inte råkar få det.

"Får man det så får man det"? Du verkar ha väldigt avslappnad inställning till viruset. Men du är desto aggressivare mot vaccinet.

Du är ett ypperligt exempel på vaccinmotståndarnas vana att tillämpa motsatta filosofier beträffande viruset respektive vaccinet.
Citera
2021-09-17, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Så kan det absolut bli, finns ju många högt aktade läkare, professorer och allmänt smarta människor som pekar på alla möjliga eventuella långsiktiga allvarliga biverkningar. Att man bara skiter i det rakt av och tar vaccinen pga våra extremt inkompetenta ledare både i politiken och i myndigheter är häpnadsväckande. Att allt jagas på av den än mer inkompetenta massmedia gör inte saken bättre.

Det här har potential att vara det största enskilda brottet mot mänskligheten någonsin.

Att avvakta i detta skede är inte något annat än 100% sunt, speciellt för barn och tidigare smittade.
Börjar befara det värsta tyvärr ...vaccinera barn, släppa på restriktionerna nu, fler och fler vaccinerade hamnar på IVA, fler vaccinerade dör....
Citera
2021-09-17, 20:21
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
"Får man det så får man det"? Du verkar ha väldigt avslappnad inställning till viruset. Men du är desto aggressivare mot vaccinet.

Du är ett ypperligt exempel på vaccinmotståndarnas vana att tillämpa motsatta filosofier beträffande viruset respektive vaccinet.
Är inte orolig för cancer, bilolyckor, fallolyckor, hjärtinfarkter, hjärnblödningar, influensor, covid eller något annat för den delen.

Har en väldigt avslappnad inställning till det mesta. Men bara för att jag har det betyder det inte att jag utsätter mig för något i onödan. Valet är fritt (än så länge)
Citera
2021-09-17, 20:22
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:

Viruset har "härjat" i mer än 20 månader nu.. hur många dör nuförtiden?

Den enda motsatta filosofin i det hela är vaccinhetsen för något som blåst över och varit ofarligt för den absoluta majoriteten.

Jaja.. innan du öppnar käften får du upplysa mig om medelåldern på de avlidna samt hur stor andel var multisjuka
Citera
2021-09-17, 20:24
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Jodå, men du verkar inte vara läskunnig. Om vi ska vara lika hysteriska som du och stora delar av världen varit map Covid, så räcker det inte med lite skatt. Mkt hårdare tag krävs, dvs förbud mot tobak, alkohol, bilar osv. Det måste ju en hysterisker som du förstå 😉.

Ditt resonemang haltar ordentligt. Frågan är ens om man kan kalla det resonemang. Du vill inte att man ska skydda befolkningen mot ett farligt, dödligt och smittsamt luftburet virus för att det dör folk i bilolyckor...Tjena liksom
Citera
2021-09-17, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Viruset har "härjat" i mer än 20 månader nu.. hur många dör nuförtiden?

Den enda motsatta filosofin i det hela är vaccinhetsen för något som blåst över och varit ofarligt för den absoluta majoriteten.

Jaja.. innan du öppnar käften får du upplysa mig om medelåldern på de avlidna samt hur stor andel var multisjuka

Vaccinet i kombination med restriktioner har räddat 100,000 människoliv.
Citera
2021-09-17, 20:29
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Hur tycks barn tjäna på att ta denna obeprövade sprutan?

På samma sätt som alla andra. Sannolikheten att de blir svårt sjuka minskar ytterligare.
Citera
2021-09-17, 20:34
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Dom har fullt upp med att boka vaccin tid till sina barn.
Precis så är det. En fredag kväll. Tror faktiskt det är många nu som börjar inse vad som håller på att hända. Funderar på hur de ska gå vidare för att inte just deras barn ska besprutas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in