2021-09-17, 19:45
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Kommer det biverkningar av vaccinet som inte är kända nu så går det inte att gå tillbaka med dosen och lämna tillbaka den.

Startade en tråd om biverkningar som censureras av de stora plattformarna men den förpassades till konspirationsforumet, där kan man läsa om många som redan har problem med antingen anhöriga eller sig själva.

(FB) Vaccinskadade som blivit censurerade av de stora plattformarna.

Jo, men på vilket sätt skiljer sig det från viruset? Ifall viruset visar sig ha effekter på hälsan som inte är kända ännu, kan du då ta viruset och lämna tillbaka det till virusinstitutet i Wuhan?
Citera
2021-09-17, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ja, dagen du får covid och behöver sjukvård och därmed tar upp sjukvårdskapacitet som tas från andra som hamnar i vårdkön p.g.a dig är det helt korrekt att du ska skämmas. Personligen tycker jag att personer som ni skall exkluderas sjukvård dagen det behövs eftersom det är folk som inte får sina operationer p.g.a er redan idag.

Intressant nog var den enda gången jag själv blev vrålsjuk på två år vad vid båda doserna av VACCINET...
Citera
2021-09-17, 19:48
Medlem
Citat:
Tycker mig se färre provaxxare här sedan det informerades att barnen skulle besprutas. Är det för att det helt plötsligt börjar bli personligt och inte att man på nätet anklagar anonyma användare för att inte ta sprutan?
Kommer provaxxare att tycka att det är bra idé för annars blir man ju en antivaxxare om man säger emot de nya rekommendationerna som kommer från de som kan?

Hur blir det när Regeringen bestämmer att femåringar ska få samma behandling?

Så är det nog inte.
Dom som förespråkar vaccinering är samma som förespråkar att smittan måste minska.
Så dom vill gärna att även 5 åringar skall vaccineras.

Vaccinet har visat sig ha så låg risk så fördelarna långt överstiger riskerna.
Citera
2021-09-17, 19:50
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jo, men på vilket sätt skiljer sig det från viruset? Ifall viruset visar sig ha effekter på hälsan som inte är kända ännu, kan du då ta viruset och lämna tillbaka det till virusinstitutet i Wuhan?
Men får man det så får man det och visar det sig att viruset har något i sig som kommer visa sig längre fram så har ju vaccinet det också. Att frivilligt spruta in något som man inte har en aning om vad det är anser jag att man ber om det inte råkar få det.
Citera
2021-09-17, 19:52
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Så är det nog inte.
Dom som förespråkar vaccinering är samma som förespråkar att smittan måste minska.
Så dom vill gärna att även 5 åringar skall vaccineras.

Vaccinet har visat sig ha så låg risk så fördelarna långt överstiger riskerna.
De lyser med sin frånvaro oavsett.
Citera
2021-09-17, 19:57
Medlem
Citat:
Men får man det så får man det och visar det sig att viruset har något i sig som kommer visa sig längre fram så har ju vaccinet det också. Att frivilligt spruta in något som man inte har en aning om vad det är anser jag att man ber om det inte råkar få det.
Så du har aldrig vaccinerat dig mot något?
Citera
2021-09-17, 19:57
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Intressant nog var den enda gången jag själv blev vrålsjuk på två år vad vid båda doserna av VACCINET...

Lustigt att du blev sjuk vid båda doserna och att du använder ordet "sjuk". En feberreaktion av vaccinet är inte samma sak som att bli sjuk.
Citera
2021-09-17, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Är du medlem?

kan du dela med dig av vad du läser där då?
Jo, jag gjorde precis det när jag återgav andelen IVA vårdade i landet, och det handlar om 47 personer vecka 36.
Bör bli ca 15 fullvaccinerade, och 27 ovaccinerade, ett par med en dos, och resterande okänd vaccinationsstatus.

Men du kan ju fråga vad du vill veta, så kan jag kolla om jag hittar.
Citera
2021-09-17, 20:01
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Inte efter jag kom upp i en ålder där jag fick bestämma själv.
Citera
2021-09-17, 20:02
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman

Varför jämför du tidigare vaccin mot denna globala kampanj inkl vaccinpass?

Svårt att särskilja saker och ting?
Citera
2021-09-17, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Att vaccinet bygger på ny teknik, behöver det betyda att vaccinet är farligt?

Jag inser att det finns osäkerheter beträffande vaccinernas långsiktiga effekter. Men samma osäkerheter finns beträffande viruset. Vaccinmotståndarna har en tendens att bedömma vaccinerna utifrån eventuella långsiktiga risker, men samtidigt bedömma viruset utifrån helt andra kriterier. Varför ser inte vaccinmotståndarna själva hur märkligt det är att tillämpa helt olika filosofier på vaccin respektive virus?

Nej det behöver inte vara farligt men risken är ju större att de är farligare jämfört med något beprövat? Viruset är svårt att gömma sig för. Kan ju inte flytta till månen direkt . Du kommer förr eller senare komma i kontakt med covid. Vaccinet väljer du själv när du tar. Där har du skillnaden.
Citera
2021-09-17, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja om man är rädd av sig eller paranoid!

Eller intelligent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in