2021-09-17, 17:02
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Som sagt, du förstår inte.

Är man pedofil och våldtäktsman har man en sjujävla förhandlingsposition i det här sjuka landet. Får man sedan utmätningsfritt skadestånd och dessutom nolltaxerar så slipper offren få betalt också…
2021-09-17, 17:25
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Men vänta nu, vilka lagar andra länder hade var ju viktigt när det gällde förtalet. Då diskuterades minsann att i dessa och dessa länder kunde sanningen minsann inte vara förtal.

Norge har ju självklart inga fasta lagar mot att partiledare träffar åldringar. Dock hade de hårt ställda pandemilagar.

När vi nu diskuterade hur Coronakorrekt Ebba hade agerat tyckte jag att det var intressant att tänka kring vad Ebbas agerande fått för konsekvenser i hennes andra hemland. Jag vet inte riktigt hur sjuk i huvudet man måste vara för att tänka så.

Jag kan berätta för dig att man måste vara väldigt sjuk i huvudet för att tänka så.

Har hon köpt en fastighet i Norge eller är det så att det passar ditt narrativ att vara rasistisk när det gäller att smutskasta en meningsmotståndare.
2021-09-17, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Är man pedofil och våldtäktsman har man en sjujävla förhandlingsposition i det här sjuka landet. Får man sedan utmätningsfritt skadestånd och dessutom nolltaxerar så slipper offren få betalt också…

Visst är Svärje ett konstigt land. Med en partiledare för de kristna som är en illvillig skvallerkäring som låter käften gå ohämmat, och sen måste betala skadestånd till en karl hon trakasserat och ärekränkt.

Eftersom skadeståndet är hemligt kan Binninge ha det trevligt för pengarna utan inblandning från någon annan. Det är knorren i denna saga om en gris som tyckte hon är märkvärdigare än andra grisar.
2021-09-17, 17:35
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Så nu är det rätt att bryta mot lagen?

Säger du som om alla sexualbrottslingar som känner för att bryta mot lagen också?

Inte att leka?

Hon har förlorat mer än vad hon någonsin hade kunnat drömma om i den här affären.

På vilket sätt har hon brutit mot lagen i fastighetsaffären?
2021-09-17, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
På vilket sätt har hon brutit mot lagen i fastighetsaffären?

Förtalet var kopplat till affären.
2021-09-17, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Förtalet var kopplat till affären.
Det är sant, Esbjörn Bolin valde en fd. sexualbrottsling till sitt ombud. Han blev förmodligen rekommenderad honom av sina ”vänner” som bara ville väl.
2021-09-17, 17:45
Medlem
JoseyWaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Visst är Svärje ett konstigt land. Med en partiledare för de kristna som är en illvillig skvallerkäring som låter käften gå ohämmat, och sen måste betala skadestånd till en karl hon trakasserat och ärekränkt.

Eftersom skadeståndet är hemligt kan Binninge ha det trevligt för pengarna utan inblandning från någon annan. Det är knorren i denna saga om en gris som tyckte hon är märkvärdigare än andra grisar.
Det är lite förvånande vad du och andra Esb vänner vurmar för en dömd brottsling (allvarligt brott) som JB som inte alls gjort rätt för sig medans EB brott (mindre allvarligt brott) som gjort rätt för sig anses vara avskyvärd? I min bok är det mycket märkligt. Hatet mot EB gör er blinda.
2021-09-17, 18:08
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag såg att du igår även ifrågasatte om han var skyddsvärd.
Vet du inte att alla människor är lika mycket värda, att alla och envar av människor över 70 år varit skyddsvärda under pandemin. Alla är vi beundransvärda och alla är hjältar.

Speciellt beundransvärd är man om man vid 81 års ålder klarar av att strida för det man tycker är rätt.

Han strider inte själv. Han är som en medeltida general, som hukar bakom trupperna. Inte det minsta beundransvärt. Inte ens om han hade tagit ansvar för den situation han bidragit till, hade det inte varit beundransvärt, men i mina ögon en självklarhet. Man gör så om man har lite heder i kroppen. Men han duckar ansvaret i fastighetsaffären, såväl som i avtalet med Matz eller varför inte olyckan där han skadade en person för livet. Men det är klart, man kanske kan skylla det på att han är blind, döv, halt, lytt och har begynnande demens som vissa vill påstå härinne. Jag säger att han är feg.

I övrigt så anser jag inte att alla människor är lika mycket värda. Det är bara godhetssignalerande trams att påstå något sånt. Är våldtäktsmannen som våldtog din dotter, lika mycket värd som din dotter? Om du bara kan rädda ett barn från att dö, vem väljer du då? Ditt barn, ditt barns kompis, ett helt okänt barn eller är det slumpen som får avgöra?

Om stat, kommun och landsting hade ansett att alla över 70 verkligen var skyddsvärda, så hade de genomfört fungerande åtgärder. Förbjudit att någon som har hemtjänst får en ny person hem till sig vid varje besök till exempel. Eller att personal som jobbar på ålderdomshemmen, fick adekvata skydd och utbildning att hantera dessa skydd, möjlighet att vara hemma vid misstanke om sjukdom etc. Faktum är att varje gamling som dog, var en besparing för det allmänna. Speciellt om de aldrig behövde belasta sjukvården, utan kunde dö på sina rum på hemmet.

Det jag ifrågasatte var skribentens ensidigt användande av förstärkningsord eller lika ensidigt undvikande av nyanserande ordval, för att vinkla beskrivningen av fallet. Skyddsvärd var ett sådant ord. Om du märkte det, så ifrågasatte jag inte ordet riskgrupp alls, för dit tillhör Esbjörn och så långt är nog alla här överens om.
2021-09-17, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoseyWales
Det är lite förvånande vad du och andra Esb vänner vurmar för en dömd brottsling (allvarligt brott) som JB som inte alls gjort rätt för sig medans EB brott (mindre allvarligt brott) som gjort rätt för sig anses vara avskyvärd? I min bok är det mycket märkligt. Hatet mot EB gör er blinda.

Binninge är dömd. Det är många jurister som anser att han är en i raden av felaktigt dömda i ett rättsväsende som har mycket att önska. Särskilt beträffande hur man ser på bevis, och värderar trovärdighet. Att förstå hur illa det kan gå i en domstol när folk ljuger trovärdigt, är en insikt på det intellektuella planet som överskrider din förmåga att förstå. Att du sen använder en dom från lång tid tillbaka för att kränka en annan människa säger mycket om vad och vem du är. Att relativisera sinna egna brottsliga och klandervärda gärningar genom att sparka neråt är det nya modus operandi för politiker och övrig elit som blir tagna på bar gärning, med sina äckliga fingrar i fel syltburk. Det är många som dig och Ebba Busch som har en barnatro på rättsväsendet som är rörande i sin enfald.

Ebba Busch lär sig nu den hårda vägen, i en rasande fart, att tvister i domstol är jobbiga och inte går att förutsäga. Hon kommer få veta att kloka människor håller sig långt borta ifrån att låta tre rådmän bestämma över hur detta ska sluta.
Senast redigerad av Vresrosen 2021-09-17 kl. 18:17.
2021-09-17, 18:24
Medlem
Citat:
Hjälp mig att spekulera. Om jag hade varit part i en diskussion om vad jag tycker är rätt summa, hade jag krävt 140.000, där motpartens ska betala ideellt skadestånd för att slippa offentligheten. Sen så tycker jag att folk som tigger om stryk, ska få det.

Eftersom Binninge krävt 100 000 och den ena advokatens generella notering om att ingen av parterna brukar vara nöjd i en förlikning , så blev beloppet sannolikt mindre. Tippar på en mellanväg Ebba ville 50 Binninge 100 och det blev 75000:-
2021-09-17, 18:37
Medlem
JoseyWaless avatar
Citat:
Binninge är dömd. Det är många jurister som anser att han är en i raden av felaktigt dömda i ett rättsväsende som har mycket att önska. Särskilt beträffande hur man ser på bevis, och värderar trovärdighet. Att förstå hur illa det kan gå i en domstol när folk ljuger trovärdigt, är en insikt på det intellektuella planet som överskrider din förmåga att förstå. Att du sen använder en dom från lång tid tillbaka för att kränka en annan människa säger mycket om vad och vem du är. Att relativisera sinna egna brottsliga och klandervärda gärningar genom att sparka neråt är det nya modus operandi för politiker och övrig elit som blir tagna på bar gärning, med sina äckliga fingrar i fel syltburk. Det är många som dig och Ebba Busch som har en barnatro på rättsväsendet som är rörande i sin enfald.

Ebba Busch lär sig nu den hårda vägen, i en rasande fart, att tvister i domstol är jobbiga och inte går att förutsäga. Hon kommer få veta att kloka människor håller sig långt borta ifrån att låta tre rådmän bestämma över hur detta ska sluta.
Vilken tur att vi har människor som du med insikt och överlägsen intellekt som tar han om oss andra som inte har förmågan att förstå...

Till skillnad mot både Esb, JB & EB är jag ostraffad vilket jag tvivlar på att du är?
2021-09-17, 18:53
Medlem
Citat:
Jag tror inte det handlar om stolthet. En stolt person fläker inte ut sign girighet.

Det handlar om två fastigheter som med nuvarande bestämmelser i området Marielund kan fastighetsregleras och direkt bli två fastigheter, genom ägobyte. Där fastigheten vid vägen finansierar hela köpet av ett instagramobjekt.

Efter ny plan i Marielund kan det bli mer än två nya fastigheter. Ebba Busch leker fastighetshaj, hon har umgåtts med fel personer, mäklare och influensers, och nu ska hon flippa sig rik på en fastighetsmarknad där hon vill inhämta en värdeökning som inte tillkommer henne.

Ebba Busch kan så lite, lite om allt och ingenting. När hon lärt sig något hon tror är lurt, förstår hon inte hur enkla dessa luriga saker är för folk i branschen.

Hon har haft ett boende med närmaste sekten på just en fastighet som avstyckats till flera fastigheter, och hovet det rätts värdet på Esbjörns fastighet. Hon sväljer sin stolthet och kan inte motstå frestelsen att bli rik, oavsett vem egendom det handlar om i skarpt läge. Hon är i ond tro. Den enda relevanta frågan till Ebba Bush är, vems fastighet har du planer för? Är det din fastighet?

Nya planbestämmelserna gäller inte området där Ebba köpt fastighet, tvärtom står det i förslag till ny planbestämmelse att det området ska bevaras…

https://kartor.eniro.se/?c=59.839921,17.872900&z=17&l=aerial&q=%22Marielun d,%2067,%20UPPSALA%22;209092986;mobile;geo

Kollar man flygbild över fastigheten, så ser man inte ens huset så försummad är tomten. Man kan också se den lilla bryggan som inte går att nå med båt eller bada från. Man ser tydligt hur tät växtligheten är i vattnet en bra bit ut…

Marielund 4:77 är troligtvis näst intill värdelös. Bara skog(träd) ej sjötomt och bara att anlägga väg och fälla träden kostar en hel del. Om man ens får fälla dem..

https://cdn-107.anonfiles.com/D6u6Y063u1/384e7bd4-1631896963/Uppsala%20TR%20T%208555-20%20Aktbil%204,%20Karta%20Uppsala%20Marielund%204 %2077.pdf

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in