2021-08-06, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Hur svårt är det att fixa själv då...

Har du du hus måste du fan ha nån form av kompetens att fixa enkla grejer själv!

Fixa vilket?
Ett sprucket rör?
Är du korkad på riktigt eller förstår du inte generaliseringen i det jag skrev alternativt Konsekvensen av ett sprucket rör?
Att laga ett rör är väl ingen match, men det var ju inte det jag skrev.
Åsna.

PS. I övrigt idiotförklarar du halva Sveriges hantverkarkår i det du skrev.
Men det är du också för korkad för att fatta såklart.
Citera
2021-08-07, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Fixa vilket?
Ett sprucket rör?
Är du korkad på riktigt eller förstår du inte generaliseringen i det jag skrev alternativt Konsekvensen av ett sprucket rör?
Att laga ett rör är väl ingen match, men det var ju inte det jag skrev.
Åsna.

PS. I övrigt idiotförklarar du halva Sveriges hantverkarkår i det du skrev.
Men det är du också för korkad för att fatta såklart.

Ojojoj, vad lättkränkt man kan vara.... 😁
Citera
2021-08-07, 16:10
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Vad är det som säger att hen inte haft en buffert?
Jag har en buffert på 100k men den kan ju ätas upp imorgon om rören i källaren springer läck inatt.

Därför ska du ha mer i buffert😁
Citera
2021-08-07, 18:00
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yxvokiahct
Måste låna 5000 kr flr att anväbda till jag får lön på 30 000 nästa månad, kommer alltså lunna betala tillbaka fullt snart. Letar efrer ett enkelt lån utan en lång avbetalningsplan, skyhöga avgifter osv. Någon som kan tipsa om ett enkelt lån man snabbt kan betala tillbaka med en helt ok ränta?

Varför måste du ha 5000:- just nu innan lön? Varför kan du inte vänta?

Jag skulle f.ö. undvika att låna pengar med ränta. Möjligen låna av vänner eller släktingar i sådana fall. Du kan också begära förskott på lönen.
Citera
2021-09-12, 12:41
Medlem
Krimtjims avatar
Citat:
Måste låna 5000 kr flr att anväbda till jag får lön på 30 000 nästa månad, kommer alltså lunna betala tillbaka fullt snart. Letar efrer ett enkelt lån utan en lång avbetalningsplan, skyhöga avgifter osv. Någon som kan tipsa om ett enkelt lån man snabbt kan betala tillbaka med en helt ok ränta?

Nu suktar vi efter en statusuppdatering? Löste det sig och isåfall hur?
Citera
2021-09-17, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvempaInDaCity
Jo, men vad fan - käften kan paja! (hade en tandläkarräkning på 51 lax för tre år sedan, helt ny tandrad, plus lite gojs i underkäken) - hade räknat med 25-30.

Men tror du har rätt - dessutom har många hantverkare 10 dagar isf 30 på fakturan.

För sent att hjälpa dig men ett tips till andra.....

https://folktandvarden.se/frisktandvard
Citera
2021-09-17, 18:19
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Vad är det som säger att hen inte haft en buffert?
Jag har en buffert på 100k men den kan ju ätas upp imorgon om rören i källaren springer läck inatt.

Om man har buffert så frågar man väl inte hur man på bästa sett kan få 5000 kr. Då tar man inte på kredit utan från bufferten i så fall.
Vilken normal människa fattar väl att han inte har en buffert. Kan du inte ta 5000 kr ifrån din buffert om rören skulle springa läck på natten så är det nog dags att inse att du har en för liten buffert.
Citera
2021-09-17, 18:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvempaInDaCity
Sorry för OT; men hur fan kan man inte ha 5k i buffert...???

On-topic; kreditkort tar väl sin tid. Har du inte misskött krediter tidigare vore det skit om inte "din" bank kunde erbjuda ett kortlån till väldigt låg ränta.

vanlig svensson har inte 5k buffert.
Lever från lön till lön.
Det är många som lever det livet
Citera
2021-09-17, 18:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Om man har buffert så frågar man väl inte hur man på bästa sett kan få 5000 kr. Då tar man inte på kredit utan från bufferten i så fall.
Vilken normal människa fattar väl att han inte har en buffert. Kan du inte ta 5000 kr ifrån din buffert om rören skulle springa läck på natten så är det nog dags att inse att du har en för liten buffert.

Fast man kan ju vara singel och bo i hyresrätt
Och så kanske man har massvis med nudlar.
Då klarar man sig alltid. Buffert är för folk som har koll på sin ekonomi och samlar plastpåsar på fritiden
Citera
2021-09-17, 18:40
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
kommer den 23e få 20,000 från kapitalförsäkring och 13500 från CSN inte jobbat detta år bor hemma osv.

Det var ju en intressant definition av "lön". Du borde öva på att göra vettiga trådstarter. Eller menar du att när du skriver "lönetillfälle" så ska vi förstå att du inte alls har någon lön, och därför har noll kreditvärdighet? Som sagt, starta några trådar till som övning, kanske får du det rätt till slut med rubriken.

"Bor hemma" alltså? Fråga mamma, vetja. Eller ska pengarna gå till knark?
Citera
2021-09-17, 19:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Ditt svar bevisar bara att vissa saknar hjärna😂😂

Fast folk som har koll på ekonomin har ju en buffert.

Och folk som äter nudlar sista veckan innan lön har oftast ingen buffert.

Och plastpåsar är dyra idag. Så det är många som tar med sig egna till butiken.
OFtast är det personer som har koll på ekonomin
Citera
2021-09-17, 20:55
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Fast folk som har koll på ekonomin har ju en buffert.

Och folk som äter nudlar sista veckan innan lön har oftast ingen buffert.

Och plastpåsar är dyra idag. Så det är många som tar med sig egna till butiken.
OFtast är det personer som har koll på ekonomin
Folk som inte har någon buffert äter väl snarare McDonalds på kredit än nudlar. Det är bara att titta på valfritt avsnitt av Lyxfällan för att se hur det brukar se ut.

Jag håller dock med om plastpåsarna. Jag skulle hellre spola ner pengarna i toaletten än att betala skatten på dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in