2021-08-04, 23:12
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Lumify
Vivus

5 k räntefritt 1 månad ingen uc.
Citera
2021-08-04, 23:21
Medlem
Sälj av något i hemmet en del kanske du klarar dig utan. Räcker med en lunga ex.
Citera
2021-08-04, 23:26
Medlem
Den bästa lösningen är naturligtvis ett privatlån av någon närstående men utifrån din frågeställning utgår jag från att det inte är aktuellt.

Om det är kris och du inte har pengar till mat och hyra finns möjligheten att få ett lån av socialtjänsten mot återbetalningskrav (om jag inte helt missminner mig räntefritt) för att undvika en tillfällig nödsituation. Det förutsätter då naturligtvis att det är en nödsituation som föreligger och inte att du har lite för glest i plånboken för att gå på krogen.

Ett sådant lån brukar även gå att återbetala enligt en ganska generös avbetalningsplan utefter din framtida betalningsförmåga.
Citera
2021-08-04, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvempaInDaCity
Sorry för OT; men hur fan kan man inte ha 5k i buffert...???

On-topic; kreditkort tar väl sin tid. Har du inte misskött krediter tidigare vore det skit om inte "din" bank kunde erbjuda ett kortlån till väldigt låg ränta.

Vad är det som säger att hen inte haft en buffert?
Jag har en buffert på 100k men den kan ju ätas upp imorgon om rören i källaren springer läck inatt.
Citera
2021-08-04, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Jag har en buffert på 100k men den kan ju ätas upp imorgon om rören i källaren springer läck inatt.

Hur svårt är det att fixa själv då...

Har du du hus måste du fan ha nån form av kompetens att fixa enkla grejer själv!
Citera
2021-08-05, 00:02
Medlem
Carpedijems avatar
Har du hört talats om något som heter klarna kredit?
Citera
2021-08-05, 00:07
Medlem
SMS-lån osv kan du få loss räntefritt åtminstone 1 månad för såhär små summor. Säkert samma dag.

Detta gör de såklart för att så stor andel av låntagarna av en eller annan dum anledning misslyckas betala tillbaka lånet under den tiden. Men tråden handlar ju inte om huruvida du är frisk i huvudet eller inte, så vad gäller frågeställningen är det nog facit.
Citera
2021-08-05, 07:27
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blekmyr
Tror du på riktigt att vanliga svennar har 5k i buffert? Jag får swisha mina anställda 38:- (eller vad de nu kostar) för SL-biljett ibland för att de ska kunna ta sig till jobbet.
Vad har du anställt för luffare egentligen?
En bekant till mig cashade nyligen 20k på nya vitvaror, ingen biggie.

Ge mig två dagars avans så kan ja dega 100k.

Vanliga svennar har pengar, dina luffare till anställda verkar inte ha.
Citera
2021-08-05, 07:39
Medlem
Citat:
Men om TS hade haft en buffert så hade detta varit ett utmärkt tillfälle att använda bufferten. Tror inte att TS har en buffert, men det skulle kunna vara så att TS har bränt hela bufferten och nu behöver 5000 för att klara sig resten av månaden.
Citera
2021-08-05, 07:43
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Skulle säga kontokredit hos samma bank du får lön. När lönen kommer regleras det automatiskt. Ring genast då och avsluta krediten.
Citera
2021-08-05, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Vad har du anställt för luffare egentligen?
En bekant till mig cashade nyligen 20k på nya vitvaror, ingen biggie.

Ge mig två dagars avans så kan ja dega 100k.

Vanliga svennar har pengar, dina luffare till anställda verkar inte ha.

Om man kollar runt lite ( läser tidningen) så är det väldigt hög procent av Sveriges befolkning som har skulder till KF. Dessa är ofta dom som inte har pengar hela månaden. Jag får också swicha mina anställda med jämna mellanrum.
Jag jobbar med hantverkare som har löner över 30 000kr/månad. Ofta handlar det om gamla skulder men även att dom tar allt på avbetalning och måste ha senaste av telefoner/bilar/husvagnar/TV m.m.
Citera
2021-08-05, 18:08
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:

Förvisso - själva har jag en buffert som tål att varmvattenberedaren plus pumpen går på landet, plus tandläkarräkning grosse + lite till multiplicerat med 10, men folk är olika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in