2021-08-04, 20:51
Medlem
Måste låna 5000 kr flr att anväbda till jag får lön på 30 000 nästa månad, kommer alltså lunna betala tillbaka fullt snart. Letar efrer ett enkelt lån utan en lång avbetalningsplan, skyhöga avgifter osv. Någon som kan tipsa om ett enkelt lån man snabbt kan betala tillbaka med en helt ok ränta?
Citera
2021-08-04, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yxvokiahct
Måste låna 5000 kr flr att anväbda till jag får lön på 30 000 nästa månad, kommer alltså lunna betala tillbaka fullt snart. Letar efrer ett enkelt lån utan en lång avbetalningsplan, skyhöga avgifter osv. Någon som kan tipsa om ett enkelt lån man snabbt kan betala tillbaka med en helt ok ränta?

Gå till din bank och be om en 5K kredit på kontokortet.

Går snabbast men är absolut inte bästa alternativet.

Ta sen bort den och skaffa ett kort med 5-10K kredit, förslagsvis Revolut eller nåt sånt, eller ännu bättre, sätt in 5K av nästa lön som kredit till "nästa gång".
Senast redigerad av Bruz-Lee 2021-08-04 kl. 20:56.
Citera
2021-08-04, 20:54
Medlem
Låna av familj, vänner, släkt, kollega.
Citera
2021-08-04, 20:56
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Fråga din arbetsgivare om du kan få ett förskott.
Citera
2021-08-04, 21:19
Medlem
tantrs avatar
Går att lösa på massor av olika sätt. Framförallt genom snabba privatlån. Inget att rekommendera, men eftersom du kan betala tillbaka så kan det vara värt om det är kris. T.ex. ferratum.
Citera
2021-08-04, 21:19
Medlem
Krimtjims avatar
Kreditkort? Är i regel minst 30 dagar räntefritt.

Men det tar ju några dagar att få det.
Citera
2021-08-04, 21:27
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Som övriga säger jag kreditkort. Sen se till att betala det innan du sprätter en spänn av lönen, för efter den där räntefria perioden är det rätt saftig ränta.
Citera
2021-08-04, 21:30
Medlem
Sms lån.
Billigast och enklast.
Men dyrt om du inte betalar i tid.
Ingen dålig produkt för den som sköter det, för de som inte gör det är det däremot det sämsta som finns för.
Citera
2021-08-04, 21:43
Medlem
Låna av kriminella nätverk.
Citera
2021-08-04, 21:55
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Loanstep, räntefritt i 14 dagar.
Fairlo, utbetalning dygnet runt inom 5 min
Citera
2021-08-04, 22:01
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Sorry för OT; men hur fan kan man inte ha 5k i buffert...???

On-topic; kreditkort tar väl sin tid. Har du inte misskött krediter tidigare vore det skit om inte "din" bank kunde erbjuda ett kortlån till väldigt låg ränta.
Citera
2021-08-04, 22:44
Medlem
Gå till en pantbank och pantsätt något av värde.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in