2021-09-17, 13:13
Medlem
Men troligtvis blir det time out för BAli just nu
Citera
2021-09-17, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Hanif Bali är störst på Twitter. Efter Greta Thunberg. Det visar Dagens Opinions veckovisa undersökningar baserat på antal reaktioner per vecka för de tweets man skriver:
Att det skulle vara bootar eller annat, finns det inget belägg för.
Inte otänkbart att Hanif betalar för likes och följare som många andra "influencers" öör.
Citera
2021-09-17, 13:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Tycker det lutar mer åt 2 eller 3. Annars hade inte denna uppståndelse ens varit ett faktum
Uppståndelse kom efter en anklagelse som uppenbarligen inte stöttades upp med bevis.
För hade det inkommit bevis hade han givetvis blivit utslängd samma dag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Inte förrän jag hade sett några trovärdiga indikationer på att han varit skyldig. Det hade inte behövts så mycket, ett par skärmdumpar hade räckt långt. Det hade det även gjort i Bali-fallet.

Hade rollerna varit ombytta hade jag sannolikt intagit samma position som här. Jag hatar Schyffert ungefär lika mycket som jag hatar moderaterna, så det kan gå på ett ut. Men det här helt uppenbart förberedda & organiserade drevet gör givetvis att man blir extra misstänksam mot hela upplägget.

Du försvarar Hanif Bali, men du framför att du hatar moderaterna.

Det är just det som är min poäng, med att de som gillar Hanif Bali är inte riktiga moderater.
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Om ord står mot ord så blir det nog ingen fällande dom.

Det har det blivit många gånger i sexmål tyvärr.
Citera
2021-09-17, 13:15
Medlem
Gerrard89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Halmgubbe, jag har inte sagt att alla vill det. Du verkar ju t.ex. helt sakna förståelsen att man kan göra det.
För att jag inte tror blint på vad HB säger? Skaffa dig lite självinsikt.
Citera
2021-09-17, 13:15
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Njaa, lite tveksamt va, med tanke på hur många personkryss han tycks samla.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/hanif-bali-nast-mest-kryssade-moderaten-i-landet
Hans c:a 4000 personkryss motsvarar 1,9% av 212000 röster som M fick i S-län.
Det räckte inte för att bli personvalsinröstad för det krävs 5% så han blev inröstad för att han fanns med på riksdagslistan.
Det är möjligt han har fler fans nu men har svårt att tro han blir invald via personröster för det krävs ungefär 12-15000 kryss om han ens hamnar på listan.
Citera
2021-09-17, 13:16
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Inte otänkbart att Hanif betalar för likes och följare som många andra "influencers" öör.

Jo det är otänkbart då det syns vid en granskning och det är många som granskar Bali för att hitta något.
Citera
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Ondskefulla eller bara så egoistiska att de inte förstår att det finns människor som gör goda gärningar utan baktankar. Jag förstår att detta är ett helt främmande begrepp för dig.

Han känns dock inte som en sån person som utstrålar godhet och snällhet. Hela hans politiska karriär är baserat på att just vara en självgod, kaxig och hård individ. Inte mycket av förståelse, empati eller diplomatisk tillvägagångssätt i hans attityd.

Att han då helt plötsligt skulle vara en "jesus" bakom stängda dörrar är lika sannolikt som att Jesus kommer återuppstå

Det är Bali vi pratar om här, inte Jonas Sjöstedt liksom haha

Ps. Jag är så långt från vänster man kan komma, men komigen, lite vett i skallen har man trots allt.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja, Lambertz-fallet visar att man inte ska avfärda sådana teorier. Lambertz-kvinnan eller hennes kompisar skapade falska bevis i syfte att sätta dit personer. Så sådant händer.
Parallellen med Lambertz-fallet är rätt intressant. Jag ogillade Lambertz & var initialt ganska skadeglad. Men efter ett tag så kände jag att det var något som inte stämde. Många likheter med Bali-affären.
Citera
Medlem
turbobusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Tänk om han haft det dåliga omdömet och efter lite väl många fredagsöl på skämt skrivit till henne, typ "Visa fittan så får du popcorn"?

Det resonemanget kan anledningen till att tjejen gått till partiet istället för polisen. Hon fattar att han är full och känner att ledningen borde ta ett snack med honom, sköta det internt. Sen vem som sagt till pressen vet vi ju inte i nuläget.
Citera
2021-09-17, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
I teorin kanske men i verkligheten, nej.

Det bör inte ha undgått dig att kurderna sedan en massa år krigat mot araber, turkar och iranier pga just att kurderna inte är en del av dem. I synnerhet bör det inte ha undgått dig att senaste decenniet har kurderna krigat och vunnit krig mot islamisterna från hela världen som backats upp av araber turkar och iranier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in