2021-09-17, 13:10
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Vi får väl se vad som händer tre alternativ

1 HB oskyldig som ett lamm

2 olämpligt beteende men lagligt

3 HB är skyldig till brott

Jag lutar åt 1 eller 2 just nu men avvaktar med vad jag tycker slutligen.

Tycker det lutar mer åt 2 eller 3. Annars hade inte denna uppståndelse ens varit ett faktum
Citera
2021-09-17, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Om M låter honom kandidera i valet lär de få betala ett högt pris.

Det är ett dilemma för M som givetvis just nu diskuterar hur de ska göra. Puttar de bort Hanif pga anklagelserna och det sedan visar sig att det var falska anklagelser, hur gör man då?

Jag tror nog att M väljer att avvakta och att han är med i nomineringen, men hoppas på resultat snabbt så att de får svar innan det blir dags att välja.

För givetvis om han inte är oskyldig så ryker han.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Det du skriver är ju vad styrelsen i moderaterna hoppas på. Vem skulle den andre ledaren vara ?

Nej det är som i poker, styrelsen vågar inte syna Hanifs kort. Dom är rädda för att förlora mer än
dom har råd med.

Det kommer för många överraskningar. Att lämna över till rättsväsendet är att syna Hanif Balis kort. Men det är också en snygg avpollettering, där de struntar i om han är skyldig eller oskyldig juridiskt.

Man kan inte låta en person som "läser läxor" med unga flickor få bekräftelse på att det är i sin ordning. Att säga till Hanif Bali att han ska fortsätta med de goda gärningarna, är befängt.

Det finns mycket humor i detta om de dumma svenskarna, falska profeter och den konstiga tid vi lever i. Hanif Bali är inte lösningen på samhällsproblem, då han är en del av problemet.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det beror givetvis på vad som framkommer i förundersökningen. Om det blir uppenbart att han varit utsatt för en komplott med falska anklagelser så kan det tom. stärka hans kandidatur.
Citera
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Man kan fråga sig varför en man som Bali får för utbyte med att kommunicera med en flicka på 15 år.
Vad har dom pratat om? Hästar..skateboard..ungdomsmode..tik tok..smink..hårfärgning..goda tuggummi..epa traktorer..mopeder.
Hans avsikt har varit en hel annan som hon inte har förstått.

Lyssna på hennes pod så får du en helt annan bild av henne och hennes politiska visioner.
I din värld är man 16 år och Tjej så är man dum i huvudet ?

Jag tycker hon verkar framåt och driven.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

Det beror väl helt på vad utredningen visar. Förhoppningsvis är det inte allt för vanligt med folk som anser att det ska räcka med en anklagelse för att någon ska straffas.
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrard89
Vem har sagt att sådana inte finns? Du tror att alla människor på jorden alltid bara vill hjälpa och aldrig har baktankar. Född igår?

Halmgubbe, jag har inte sagt att alla vill det. Du verkar ju t.ex. helt sakna förståelsen att man kan göra det.
Citera
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Poängen var att din tes om att det inte skulle vara någon förlust för M om Bali försvann uppenbarligen är tokig eftersom en hel del M-väljare uppenbarligen gillar honom, oavsett vad folk som röstar på andra partier tycker.

Absolut. Men min poäng var att jag inte tror att de som kryssat Bali kommer byta parti pga att han lämnar.

Vi får se hur det blir. Om det nu går att ta reda på.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Hahaha jag älskar konspirationsteorier. 👍
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Du borde kanske sätta dig i hur Lambertz kvinna just höll på med att manipulera ljudinspelningar och sedan skicka in det hon hade klippt och klistrat istället för att skicka in originalfilen.

Åklagaren köpte bluffen men advokat David Massi genomskådade det hela och lyckades få tag i originalfilen till slut och därmed kunna vända det som såg ut som ett solklart bevis mot den åtalade istället blev ett bevis för oskuld.

Ja, Lambertz-fallet visar att man inte ska avfärda sådana teorier. Lambertz-kvinnan eller hennes kompisar skapade falska bevis i syfte att sätta dit personer. Så sådant händer.
Citera
2021-09-17, 13:13
Medlem
Om ord står mot ord så blir det nog ingen fällande dom.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Absolut. Men min poäng var att jag inte tror att de som kryssat Bali kommer byta parti pga att han lämnar.

Vi får se hur det blir. Om det nu går att ta reda på.

Jaha, nej det är väl högst tveksamt att så speciellt många röstar på M enbart för att Bali tillhör det partiet.
Citera
Bannlyst
Allt för många som dömer ut Bali.. Vänta och se vad utredningen säger..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in