2021-09-17, 12:59
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Mycket tyder faktiskt på att det handlar om en komplott organiserad av Bali-hatande krafter inom partiet. Vad är det för sätt att kräva att någon ska kastas ut innan anklagelserna ens är utredda? Och varför törs inte den kritiska riksdagsledamoten träda fram med namn?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/pressen-mot-m-ledningen-skilda-meningar-om-hanteringen-av-hanif-bali

Kanske inte en så bra idé att stoltsera med sitt namn om man anser att en anklagelse ska räcka för bestraffning, vilket jag tolkar uttalandet som.
Citera
2021-09-17, 13:00
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrard89
Du vill intala dig att HB hjälper 15-åriga tjejer med läxor för att han vill "göra en god gärning", och att alla som sedan ifrågasätter honom när de 15-åriga tjejerna polisanmäler honom är ondskefulla?

Ondskefulla eller bara så egoistiska att de inte förstår att det finns människor som gör goda gärningar utan baktankar. Jag förstår att detta är ett helt främmande begrepp för dig.
Citera
2021-09-17, 13:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Man kan fråga sig varför en man som Bali får för utbyte med att kommunicera med en flicka på 15 år.
Vad har dom pratat om? Hästar..skateboard..ungdomsmode..tik tok..smink..hårfärgning..goda tuggummi..epa traktorer..mopeder.
Hans avsikt har varit en hel annan som hon inte har förstått.
"hon inte har förstått"
Hon skriver öppet om fördelarna med att ha bra sex med äldre män, så någon naiv liten oförstående oskuld rör det sig knappast om.
Citera
2021-09-17, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Personligen har jag sett Bali som lite av en kul hovnarr. Men att han lyckats förnedra & reta upp så många inom tokvänster, svenskhatande blattar & bidragsvänstern kring ETC hade jag faktiskt ingen aning om.
Nu är det väl så att Hanif själv är en svenskhatande blatte, så ditt resonemang håller inte! Som vanligt får man väl konstatera.
Citera
2021-09-17, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Kanske inte en så bra idé att stoltsera med sitt namn om man anser att en anklagelse ska räcka för bestraffning, vilket jag tolkar uttalandet som.
Eller hur. Dåligt av journalisten att inte påtala detta - att saken faktiskt ännu inte är utredd. Men många på SVT avskyr ju också Bali.
Citera
2021-09-17, 13:03
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Man kan fråga sig varför en man som Bali får för utbyte med att kommunicera med en flicka på 15 år.
Vad har dom pratat om? Hästar..skateboard..ungdomsmode..tik tok..smink..hårfärgning..goda tuggummi..epa traktorer..mopeder.
Hans avsikt har varit en hel annan som hon inte har förstått.

Politik, kanske? I den här podden presenterar hon sin syn på hur moderat politik ska kunna utvecklas i framtiden, bland annat med lite brandfacklor som att sexköpslagen borde kunna mjukas upp. Podden gjordes i januari, då hon var 16 år. Hon är ganska artikulerad faktiskt och verkar inte vara någon dumbom.

https://poddtoppen.se/podcast/1463215688/samtal/anastasia-sofla
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Haha. Spot on.

HB:s supportrar röstar förmodligen på SD överlag så ingen förlust för moderaterna.

Njaa, lite tveksamt va, med tanke på hur många personkryss han tycks samla.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/hanif-bali-nast-mest-kryssade-moderaten-i-landet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Vi har nu alltså ett rättssystem som styrs av drev och människor på sociala medier . Känns tryggt 👍 Sverige din sjuka slyna
Haha, mitt i hålet befriande bland allt saligt, satans slödder i Sverige som visar att detta är folkets prio ìnför valet. Sååå sjukt!

PK missar inget som kan klämmas till skit när de redan pöser över av valskit. Starkt av H att han angrep stjärt och stjärngossen Bildt. Det tyder på vakenhet så hoppas han haft sin ponny i stallet.
Citera
Medlem
Davys avatar
Att Bali är kritisk mot massinvandringen och dess negativa effekter, och samtidigt är Moderat är hyckleri på hög nivå.

Sen ser han ut som en pajas i sitt Talibanskögg. Ingen svensk som blir imponerad av det.
Citera
2021-09-17, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Personligen har jag sett Bali som lite av en kul hovnarr. Men att han lyckats förnedra & reta upp så många inom tokvänster, svenskhatande blattar & bidragsvänstern kring ETC hade jag faktiskt ingen aning om.
Du får ju sätta dig in i sammanhanget lite, Hade schyffert blivit misstänkt för "utnyttjande av barn ör sexuell posering" hade du firat, kom inte och påstå något annat...
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nu är det väl så att Hanif själv är en svenskhatande blatte, så ditt resonemang håller inte! Som vanligt får man väl konstatera.
Inget av det du skriver har någon som helst bäring på det inlägg du svarade på.

Du är verkligen en av Flashbacks mest retoriskt inkompetenta debattörer. Det där kanske funkar på ungdomsgården eller i din knarkarkvart, här faller det jävligt platt.
Citera
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Söka rättvisa? Brottsliga gärningar ska tas upp av rättsväsendet och dömas i domstol, det är en grundbult i rättsstaten.

Sanningen är att väldigt få fall av våldtäkter, sexuella ofredande eller utnyttjanden leder till en dom eller ens att en åklagare tar upp målet. Som kvinna får man söka rättvisa på annat sätt. Det kan vara att vända sig till arbetsgivaren eller i det här fallet det politiska partier eller om inget annan hjälper använda sig av media.

Med tanke på hur rättssystemet fungerar idag så kan inte en kvinna räkna med att få rättvisa den vägen. Lustigt nog har Hanif själv ofta påpekat den saken men bara när det gäller fall där en asylsökande varit gärningsmän. När det gäller den maktelit som Hanif är en del av gäller andra regler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in