2021-09-16, 21:58
Medlem
Har en samsung Q80T från 2020, alltså ganska ny och stabil tv. Kommer en box ge bättre bildprestanda? Är IPTV mer krävande än tex Netflix i app med 4K?
Citera
2021-09-16, 22:37
Medlem
För ett par månader sen hoppade jag på IPTV-tåget. Fram till nyligen körde jag Apple TV + iPlayTV men har nu införskaffat en Formuler Alpha-box istället. En väsentlig förbättring på alla sätt och vis som jag verkligen kan rekommendera.
Citera
2021-09-16, 23:24
Medlem
Bagheeeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judasprast
För ett par månader sen hoppade jag på IPTV-tåget. Fram till nyligen körde jag Apple TV + iPlayTV men har nu införskaffat en Formuler Alpha-box istället. En väsentlig förbättring på alla sätt och vis som jag verkligen kan rekommendera.

Vad är den stora skillnaden mellan Apple TV+iplaytv och formuler anser du?

Funkar det på samma sätt med formuler som på Apple TV att du kör din iptv via en app?
Citera
2021-09-16, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bagheeera

Funkar det på samma sätt med formuler som på Apple TV att du kör din iptv via en app?

Formuler har en egen app som heter Mytvonline2 som enbart finns till deras boxar.
Citera
2021-09-16, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Har en samsung Q80T från 2020, alltså ganska ny och stabil tv. Kommer en box ge bättre bildprestanda? Är IPTV mer krävande än tex Netflix i app med 4K?

Apparna och tvn minne som styr hur bra det flyter på.

De iptv-appar som finns till Samsung är ju långt från lika bra som Netflix appen.
Citera
2021-09-17, 03:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen
Ja självklart. Kan du trådlls internet kan du ga trådlås IPTV.
Hur kör du? Kör du med sticka?

Hur tycker du det fungerar?

Jag har en 47LB580V

https://www.lg.com/se/tv/lg-47LB580V#

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Se fakta t.ex. här:

https://www.netonnet.se/art/ljud-bil.../1014008.9085/
Nice ok. Installerar man valfri IPTV på den då eller ingår det?

Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=5348641
Skulle det fungera till min LG tv tror du?
Citera
2021-09-17, 06:17
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leijonborg
Hur kör du? Kör du med sticka?

Hur tycker du det fungerar?

Jag har en 47LB580V

https://www.lg.com/se/tv/lg-47LB580V#

Nice ok. Installerar man valfri IPTV på den då eller ingår det?

Skulle det fungera till min LG tv tror du?
Ja
Citera
2021-09-17, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bagheeera

Jag har upplevt betydligt mindre buffring, färre bildfrysningar och allmänt lagg. Sen tycker jag att allt är rappare i Formuler-boxen - menyväxlingar, kanalbyten, uppdateringar…

Jag använder boxen enbart för IPTV men ja, det är en app man använder, MYTVOnline2. Den installerades automatiskt när jag startade upp boxen första gången, något som var väldigt smidigt.
Citera
2021-09-17, 09:58
Medlem
Hej alla!

Har kört IPTV ett litet tag nu. Framförallt Tivimate på Chromecast 4 till en gammal Samsung TV funkar verkligen klockrent och är väldigt snyggt. Visst händer det att det hickar ibland, men det får man ju räkna med. Funkar också mycket bättre än de appar i PC'n som jag testat och tvingats köra ibland.

Nu till min egentliga fråga till expertisen: Jag ska investera i ny TV. Har alltid gillat Samsung så tanken var att köpa en sån även nu. MEN, eftersom Samsung inte har Android-TV och det låter som apparna till Samsung inte är så bra, så blir jag fundersam hur jag ska göra: Antingen köpa ett annat märke med Android-TV, t.ex Philips eller Sony, och tro att jag blir nöjd med dessa TV samt att IPTV flyter på fint och har bra funktionalitet (finns t.ex. timeshift och inspelning på dessa?). Eller att ändå köpa en Samsung igen och komplettera med en Formuler Box. En aspekt är att frugan vill verkligen inte ha en extra fjärr (inte jag heller) som vi behövde ha under Dreambox-tiden, så i det fallet skulle jag vilja gömma Formulerboxen inne i TV-skåpet och styra den med Samsungs fjärr. Går det?

Skulle alltså bli mycket tacksam för åsikter från er som vet och har testat vilket av alternativen som blir det bästa i längden.
Citera
2021-09-17, 11:47
Medlem
Angående Samsung SmartTV appar så har jag nu testat sönder alla typ. Den som verkligen levererar i snabbhet och med grymt snygg interface är ju IPTV Smarters Pro. Problemet med den är att den inte har val av subs, audio o att skapa favoriter. Inloggningen suger oxå då man måste logga in med Xtream konto. Det gör ju att man inte kan redigera en Playlist som man tycker är för stor eller rörig. Däremot så får man ju hela tiden den senast uppdaterade playlisten.

Har ju kört den på min Mac oxå o där finns alla funktioner med till skillnad ifrån Smart TV versionen. Är sjukt najz minst sagt.

Nu undrar jag om någon testat QuzuTV appen. Jag gjorde det för några månader sen men fick inte nån direkt bild på om den var klockren eller inte. Den verkar ju ha subs, audio o favoriter möjligheter.

Nån som har nåt annat tips oxå? Siptv verkar ju stabil o bra men har ju inte favorit funktionen. Dock inte så viktig då man kan redigera playlisten innan man laddar upp den. Går ju köra flera oxå vad jag har förstått.
Citera
2021-09-17, 12:46
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RavenFox
Hej alla!

Har kört IPTV ett litet tag nu. Framförallt Tivimate på Chromecast 4 till en gammal Samsung TV funkar verkligen klockrent och är väldigt snyggt. Visst händer det att det hickar ibland, men det får man ju räkna med. Funkar också mycket bättre än de appar i PC'n som jag testat och tvingats köra ibland.

Nu till min egentliga fråga till expertisen: Jag ska investera i ny TV. Har alltid gillat Samsung så tanken var att köpa en sån även nu. MEN, eftersom Samsung inte har Android-TV och det låter som apparna till Samsung inte är så bra, så blir jag fundersam hur jag ska göra: Antingen köpa ett annat märke med Android-TV, t.ex Philips eller Sony, och tro att jag blir nöjd med dessa TV samt att IPTV flyter på fint och har bra funktionalitet (finns t.ex. timeshift och inspelning på dessa?). Eller att ändå köpa en Samsung igen och komplettera med en Formuler Box. En aspekt är att frugan vill verkligen inte ha en extra fjärr (inte jag heller) som vi behövde ha under Dreambox-tiden, så i det fallet skulle jag vilja gömma Formulerboxen inne i TV-skåpet och styra den med Samsungs fjärr. Går det?

Skulle alltså bli mycket tacksam för åsikter från er som vet och har testat vilket av alternativen som blir det bästa i längden.

Kör på en Sony med Android TV är mitt råd. Då har du Tivimate som är klockren där man kan ta bort länder och kanaler man inte vill ha, direkt i appen. Och även sortera om grupperna. Timeshift finns och funkar, har inte provat spela in något ännu däremot.
Citera
2021-09-17, 15:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Ja
Vet inte om det är alla frågorna du svarade ja på här Men bara för att vara säker på den viktigaste, kan jag installera valfri IPTV i självaste stickan? Det är ju det jag vill.

ser nu att min tv dock kan ha Wifi :O vet dock inte hur bra det kommer bli

https://www.netonnet.se/art/ljud-bil...v/210587.9116/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in