2021-09-10, 22:10
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leijonborg
Så din sticka kan helt enkelt ta emot internetuppkoppling? Eller fick du med en mottagare separat?

Fick du med en kontroll till den?
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=5348641
Citera
2021-09-11, 16:31
Medlem
IPTV-appar till AppleTV

På dator känns VLC som det självklara valet för att spela IPTV; bara lägga in m3u-länken och välja kanal. Men vad använder ni där ute för app för att spela upp i AppleTV? Testat GSE, IPTVX och Cloud Stream TV en kort stund vardera, men verkar som att man behöver betala för att över huvudet taget kunna använda någon av apparna. Jag är väl rätt ok med det, men vill gärna ha lite input innan jag köper.

Jag är alltså inte på jakt efter hårdvara, eller service provider, utan bara tips på app att använda på AppleTV.
Citera
2021-09-11, 18:03
Medlem
aina08s avatar
Okay, ja är helt ny på det här med IPTV men känner at jag betalat allt för mycket för det jag har idag med utbud via parabol, streamingtjänster och galet dyra Cmore under hockeysäsongen.
Jag har kollat runt lite på nätet men det är ju en djungel vad man ska välja.
Och hur bra är de när det kommer till pålitlighet, kvalité, anonymitet, och enkelhet?

Jag vill inte att de en vacker dag slutar att fungera. Är det en risk man tar att de plötsligt kan släckas ner?
Ja blir även galen om kvalitén blir kass, om de är lagg eller annat strul. De ska gå och se de jag vill se när jag har lust utan krångel.
Sen har ja ju ingen lust att någon plötsligt en dag tömmer mitt konto, eller att "tv-pejlingen" bankar på dörren.
Och hur är de med box, eller kan man kolla genom app i tvn lika smidigt och bra?
Måste man "börja om från början" varje gång man startar med att välja land, språk, text osv eller sparas sånt?

Jag har förstått att man inte får nämna div leverantörer (synd även om ja förstår varför), men hur ska jag tänka för att hitta rätt?
Vill se allt Svenskt/Nordiskt, film (med svensk text), serier osv. Några trevliga myskanaler hade inte heller skadat (då går de bra utan svensk text haha).

Och sist men inte minst.
Hur brukar betalning gå till?
Vill ju inte använda mitt bankkort eller annat som kan spåras eller kapas.
Ser att många vill ha betalt i kryptovaluta men de låter rörigt. Hur fungerar det?

Tack på förhand för alla bra svar jag kommer att få!
Citera
2021-09-11, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Okay, ja är helt ny på det här med IPTV men känner at jag betalat allt för mycket för det jag har idag med utbud via parabol, streamingtjänster och galet dyra Cmore under hockeysäsongen.
Jag har kollat runt lite på nätet men det är ju en djungel vad man ska välja.
Och hur bra är de när det kommer till pålitlighet, kvalité, anonymitet, och enkelhet?

Jag vill inte att de en vacker dag slutar att fungera. Är det en risk man tar att de plötsligt kan släckas ner?
Ja blir även galen om kvalitén blir kass, om de är lagg eller annat strul. De ska gå och se de jag vill se när jag har lust utan krångel.
Sen har ja ju ingen lust att någon plötsligt en dag tömmer mitt konto, eller att "tv-pejlingen" bankar på dörren.
Och hur är de med box, eller kan man kolla genom app i tvn lika smidigt och bra?
Måste man "börja om från början" varje gång man startar med att välja land, språk, text osv eller sparas sånt?

Jag har förstått att man inte får nämna div leverantörer (synd även om ja förstår varför), men hur ska jag tänka för att hitta rätt?
Vill se allt Svenskt/Nordiskt, film (med svensk text), serier osv. Några trevliga myskanaler hade inte heller skadat (då går de bra utan svensk text haha).

Och sist men inte minst.
Hur brukar betalning gå till?
Vill ju inte använda mitt bankkort eller annat som kan spåras eller kapas.
Ser att många vill ha betalt i kryptovaluta men de låter rörigt. Hur fungerar det?

Tack på förhand för alla bra svar jag kommer att få!

Ingen tjänst har 100 procent uptime 365 dagar om året.

När man har en tjänst som påverkas av hur internet funkar så kan det alltid bli störning någon gång.

Bäst och stabilast är en iptv-box.
Sen kommer appen Tivimate på tex Nvidia Shield eller på en Android-tv.
Appen iPlaytv på Apple TV 4K funkar också bra. 👍🏻

Du behöver inte välja land osv varje gång du startar.

Betalningen är inga konstigheter.
De seriösa tar sin betalning genom BTC.

Antingen betalar du från en egen Bitcoin-wallet eller så finns det tjänster som du kan Swisha till och sen för dom över Bitcoins till säljaren.

De stora vettiga leverantörerna har allt det du önskar i olika mängd och kvalitet.

Både vanlig film och porr.

Men som vanligt så gäller det att du tar ett test på tjänsten innan du köper något.

Ställ frågor till säljaren och se hur hans sätt att svara på är och hur lång tid det tar.

Seriösa säljare ska kunna ge ett svar inom en kvart.
Senast redigerad av instagam 2021-09-11 kl. 19:38.
Citera
2021-09-12, 08:12
Medlem
Börjat köra Tivimate men min leverantör tillhandahåller tyvärr ingen EPG-länk. Någon som vet om det finns något vettigt gratisalternativ nånstans?
Citera
2021-09-12, 09:02
Medlem
Kan man på nåt sätt se filmerna/serierna i sitt iptv utbud via VLC (datorn) eller är det bara live tv?
Citera
2021-09-12, 09:06
Medlem
BackinBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av criztal
Kan man på nåt sätt se filmerna/serierna i sitt iptv utbud via VLC (datorn) eller är det bara live tv?

Det går alldeles utmärkt med VLC,även om det kanske inte är bästa alterntivet.

Mvh
BiB
Citera
2021-09-12, 09:23
Medlem
Tack
Senast redigerad av criztal 2021-09-12 kl. 09:47.
Citera
2021-09-12, 11:59
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsbon
Börjat köra Tivimate men min leverantör tillhandahåller tyvärr ingen EPG-länk. Någon som vet om det finns något vettigt gratisalternativ nånstans?

När du lägger till en playlist i Tivimate ska du helst välja att lägga in den via Xtream Codes. Du tar informationen från din m3u länk där det står användarnamn och lösenord osv. Då kommer epg och annat automatiskt.
Citera
2021-09-12, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
När du lägger till en playlist i Tivimate ska du helst välja att lägga in den via Xtream Codes. Du tar informationen från din m3u länk där det står användarnamn och lösenord osv. Då kommer epg och annat automatiskt.
Tack för svar!
Borde dock inte detta som jag provat en gång funkat också?

http://mysupplier:123/xmltv.php?user...password=XXXXX

Ändrat med mina uppgifter.
Citera
2021-09-12, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av criztal

VLC kan vara rätt segt och inte jättesmidigt.

Finns andra appar till datorn du kan köra med.

Tex denna:
https://www.microsoft.com/sv-se/p/my...r/9pjj2nmbf0tr
Citera
2021-09-12, 16:08
Medlem
CoopColas avatar
Jag körde iptv förut, men när polisen raidade (eller vad som nu hände) servrar nere i Europa och allt låg nere ett par veckor så sökte jag mig till andra alternativ. Men nu vill jag tillbaka in i iptv-värmen!

Då körde jag med en app, men av olika anledningar så kan jag inte göra det för tillfället.

Det måste väl blir billigare att beställa en iptv-box från tex amazon.de, ist för att köpa av en "kanal"-återförsäljare? Jag har läst hos en av dessa återförsäljare att om man köpte deras box+12 mån abb, så kom allt förprogrammerat och klart. Är det något som är svårt att göra själv? Har aldrig gjort det men är inte helt tekniskt okunnig.

Vilken box är bra?

Vet inte om det spelar någon roll, men för tillfället så har jag ingen smart-tv, men inom något år så kommer det köpas. Så jag vill att boxen fungerar på bägge.

Tacksam för hjälp!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in