Citat:
Än så länge ja...Mitt förtroende för staten är i princip noll!
Vet inte riktigt vad jag ska säga, din släkting hade otur? Ingen jag känner som vaccinerat sig med Pfizer har råkat ut för något? Däremot har jag en polare som fick moderna, däckad 3 dagar efter första sprutan och 2 dagar efter andra sprutan. Men moderna anses som potentare så det är kanske inte är så konstigt?
Man ska inte förglömma att 10% av dem som vårdats på sjukhus för covid19 dör inom 6 månader och räknas inte in i statistiken. Sen har 70 000 + vårdats för covid19 i intermediär covidvård. Det är ingen som tvingar dig att ta sprutan.
Jag tror du har räknat fel, men det är ok, det är du som får stå för konsekvenserna. Jag betalar via skatten. Vi bor trots allt i ett hyfsat fritt land.
Vet inte riktigt vad jag ska säga, din släkting hade otur? Ingen jag känner som vaccinerat sig med Pfizer har råkat ut för något? Däremot har jag en polare som fick moderna, däckad 3 dagar efter första sprutan och 2 dagar efter andra sprutan. Men moderna anses som potentare så det är kanske inte är så konstigt?
Man ska inte förglömma att 10% av dem som vårdats på sjukhus för covid19 dör inom 6 månader och räknas inte in i statistiken. Sen har 70 000 + vårdats för covid19 i intermediär covidvård. Det är ingen som tvingar dig att ta sprutan.
Jag tror du har räknat fel, men det är ok, det är du som får stå för konsekvenserna. Jag betalar via skatten. Vi bor trots allt i ett hyfsat fritt land.
Vi får se. Jag kan verkligen inte förstå hetsen. Senast var det pressträffen med Hallongren där hon uppmanade folk att övertala sina ovaccinerade bekanta. Tur att hon hade 40 miljoner att lägga på myndighetsstyrda övertalningskampanjer också, det blir nog bra...
Vi kan vrida och vända på statistik i all evinnerlighet, men det gör andra så mycket bättre än du och jag så vi bidrar nog inte till trådens läsvärde om vi skall hålla på med det vi också.
De flesta vaccinerar sig frivilligt och nu kommer nästan alla barn ner till 12 års ålder också att vaccineras, så ni som vill att så många som möjligt vaccineras bör kunna nöja er med det.
Själv är jag övertygad om att det hade varit klokare att hålla sig till att vaccinera riskgrupperna.