Citat:
Det är en halmdocka, det verklig hjärnsläppet är att personer inte vill vaccinera sig. Det är det som driver pandemin 100 ggr värre. Ingen som dör i dag är vaccinerad. 90% av de som ligger på intensiven är ovaccinerade. Medelåldern på IVA har sjunkit från 80 år till 60 år nu. Det är enbart beroende på att alla 80åringar är fullvaccinerade och 60åringar har inte vaccinerat sig. det går inte att komma runt genom att lägga skulden på vaccinerade.
Det hela hade varit över om ovaccinerade hade slutat med sina pseudovetenskapliga vidskepliga beteende där dom hämtar kunskap från okunniga twittrare som beskriver hur deras kusins kompis fick svullen pung av vaccinet.
Pandemin håller på att gå över till en endemi nu och det innebär att ALLA kommer att exponeras förr eller senare, vare sig man vill det eller ej. Då är det extremt irrationellt att avstår från vaccin
Det hela hade varit över om ovaccinerade hade slutat med sina pseudovetenskapliga vidskepliga beteende där dom hämtar kunskap från okunniga twittrare som beskriver hur deras kusins kompis fick svullen pung av vaccinet.
Pandemin håller på att gå över till en endemi nu och det innebär att ALLA kommer att exponeras förr eller senare, vare sig man vill det eller ej. Då är det extremt irrationellt att avstår från vaccin
Det är ju väldigt få platser på iva som tas upp av covidpatienter just nu så vem bryr sig? 60% av dom som ligger där tillhör dessutom en riskgrupp och borde ha vaccinerats. Förstår inte varför folk bryr sig så mycket om fördelningen på iva när 90% av problemen försvinner om vi skyddar riskgrupperna. Det är som att säga att de flesta som hamnar på akuten för huvudskada inte hade hjälm, därför bör alla alltid bära hjälm. Nja — det räcker med att motorcyklister, hockeyspelare mm har hjälm tycker jag. Vi har ju inte nollvision i övrigt då det är orealistiskt.
Det här är redan över. Vi har ingen belastning på sjukvården. Dödsfallen är få. Den största risken nu är att vaccinet håller på att förlora effekten och riskgrupperna är exponerade igen. Det är resultatet av onödig vaccinering. Dessutom är vaccin-resistenta mutationer 60% vanligare bland vaccinerade som smittas i Kalifornien. Så frågan är vad resultatet av era vaccin-kramkalas kommer bli med facit i hand.
Att göra ett medicinskt ingrepp mot en förkylning är ganska irrationellt enligt mig. Givetvis riktar jag mig till de utanför riskgrupperna som kan bygga upp 27x bättre naturlig immunitet och bidra till att pandemin tar slut på riktigt. Risken att en frisk 30-årig man ska dö i en covid-våg är ca 1:250000. Att dö av yttre skada, vanligtvis huvudskada, är vanligare. Är det irrationellt att gå runt utan hjälm tycker du?