2021-09-17, 01:01
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Att jag inte vill ha det för egen del menar du?

Ganska enkelt val för mig.

1. Hastigt framtagna "vaccin", eller vad man nu skall kalla dem, som bygger på en ny och ganska ifrågasatt teknologi (mRNA).
Fas 3-studierna avblindades och kontrollgrupperna vaccinerades redan efter 2 månader(!).
De som nu får sina sprutor har ingen aning om hur detta kommer påverka deras kroppar på längre sikt.

2. Pfizer och Moderna har begärt och erhållit åtalsimmunitet gällande skador folk eventuellt får av "vaccinen". Detta säger mig att de inte litar på sina produkter.

3. "Vaccinen" täcks inte av läkemedelsförsäkringen.

4. Min svärfar blev mycket sjuk i direkt anslutning till var och en av sprutorna som han tog för att "vara en god samhällsmedborgare".

5. Jag känner fler som blivit sjuka av injektionerna än som behövt uppsöka sjukvård till följd av Covid-19.

6. Jag har redan haft Covid-19.

7. Jag är inte rädd för Covid-19.

8. Medelåldern för döda som diagnostiserats med Covid-19 senare än 30 dagar innan sin död är i Sverige över 80 år.

Hur många skäl behöver jag ange för att låta trovärdig?

Jag säger inte att du inte är trovärdig.

1 Ja du har en poäng i att det är ny teknologi, den har dock testats under många år. Alla studier avblindas för att man inte ska kunna säga vilka som är vaccinerade med vaccinet eller placebo.

2 Det gjorde de även vid svininfluensavaccinet. Om jag var en vaccintillverkare och ombads ta fram ett vaccin mot ett nytt okänt virus så skulle jag också vilja skydda min rygg.

3 Det är korrekt, därför går staten in och täcker upp om något skulle hända, något man inte gjorde vid pandemrixskandalen.

4 Vilket vaccin var det?

5 Jag känner ingen som blivit sjuk av vaccinen, däremot många som blivit sjuka av sjukdomen, varav 3 dött. Well en sanning med modifikation, polaren var däckad i 3 dagar av moderna vid första sprutan och 2 dagar efter andra sprutan, om det räknas som att vara sjuk?

6 Mig veterligt så behöver du inte vaccinet. Men det kan vara en bra boostershot. Jag är vaccinerad mot covid19.

7 Det är inte jag heller numera.

8 Det tror jag beror på att vi D-vitaminberikar vår mat, vi är fenomenala på det i Sverige. Invandrare och gamlingar lider ofta av D-vitaminbrist. Personligen så äter jag extra D-vitamintillskott på vinterhalvåret, plus Zink och B-vitamin. Om jag blir sjuk så tar jag även extra C-vitamin. Jag lever än!
Citera
2021-09-17, 01:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Man är aldrig för stor för klistermärken och små plastdjur, det är skitcoolt ju. Jag hade nog blivit ganska glad om jag erbjöds en plastdinosaurie när jag vaccinerade mig. Jag gillar dinosaurier, fast nu fick jag ju ingen.

Jag har faktiskt förkylningssymptom nu - fattar inte hur det har gått till; jag tycker att jag håller så väl på restriktionerna! Jag skulle kunna gå och testa mig om jag får en liten ödla eller groda i gummi. Sådana som mina kids brukade få på Folktandvården. De är så söta! Annars ids jag inte bidra till FHM:S statistik...
Citera
2021-09-17, 01:06
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Sluta ljug! Det där några hundra som dör i Sverige i säsongsinfluensa varje år. (Extremåret 1999 dog 500). Innan influemsavaccineringen för riskgrupper dog, naturligtvis, fler än så. Covid-19 är, åtminstone, tre gånger dödligare än säsongsinfluensan.

Du läser statistik som en åsna.

Du kan inte jämföra det antal som avlider MED covid-19 med det antal som dör AV säsongsinfluensa.

Förstår du inte att du lurar dig själv?

Du kan heller inte jämföra hur många som dör av säsongsinfluensa, där riskgrupper blivit vaccinerade sedan 1970-talet.
Citera
2021-09-17, 01:10
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej, det gör det inte.

Kod:
År      Avlidna i influensa
1969	375
1970	259
1971	213
1972	146
1973	184
1974	234
1975	361
1976	807
1977	123
1978	146
1979	72
1980	31
1981	224
1982	31
1983	256
1984	70
1985	238
1986	161
1987	49
1988	291
1989	191
1990	107
1991	68
1992	145
1993	566
1994	196
1995	131
1996	330

http://api.scb.se/OV0104/v1/doris/sv/ssd/START/HS/HS0301/DodaOrsak

Du kan inte jämföra hur många som dör AV säsongsinfluensa med hur många som dör MED covid-19.
Citera
2021-09-17, 01:16
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har faktiskt förkylningssymptom nu - fattar inte hur det har gått till; jag tycker att jag håller så väl på restriktionerna! Jag skulle kunna gå och testa mig om jag får en liten ödla eller groda i gummi. Sådana som mina kids brukade få på Folktandvården. De är så söta! Annars ids jag inte bidra till FHM:S statistik...

Det hade faktiskt jag också idag. Jag närmade mig flickvännens dotter igår som var tokförkyld, ville kolla om vaccinet fungerar (dottern är vaccinerad med Pfizer och stannar hemma), sa hej till henne och önskade henne god bättring. Blev väldigt snörvlig innan idag, men nu känner jag mig tiptop igen, har mat för flera dagar och kommer inte att träffa någon, så det är lugnt. Ja kanske borde jag gå och testa mig, då flickvännens dotter tyckte testet var ett övergrepp? PCR borde uppfånga det. Jag vill också ha en platstdinosaurie.
Citera
2021-09-17, 01:30
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Jag säger inte att du inte är trovärdig.

1 Ja du har en poäng i att det är ny teknologi, den har dock testats under många år. Alla studier avblindas för att man inte ska kunna säga vilka som är vaccinerade med vaccinet eller placebo.
Avblindas. Alltså att studien inte längre är blind. Sedan vaccinerades också kontrollgruppen. Jag anser att 2 månader är alldeles för kort tid för att utreda eventuella långtidsbiverkningar.
Citat:

2 Det gjorde de även vid svininfluensavaccinet. Om jag var en vaccintillverkare och ombads ta fram ett vaccin mot ett nytt okänt virus så skulle jag också vilja skydda min rygg.

3 Det är korrekt, därför går staten in och täcker upp om något skulle hända, något man inte gjorde vid pandemrixskandalen.
Kul för dig att du har förtroende för staten.

Citat:
4 Vilket vaccin var det?
Pfizer.

Citat:
5 Jag känner ingen som blivit sjuk av vaccinen, däremot många som blivit sjuka av sjukdomen, varav 3 dött. Well en sanning med modifikation, polaren var däckad i 3 dagar av moderna vid första sprutan och 2 dagar efter andra sprutan, om det räknas som att vara sjuk?
Alla de 15 000 som dött i/med Covid-19 räknas på så sätt att de testats positivt upp till 30 dagar innan sin död, oavsett dödsorsak.
Jag kände 2 av dem. Det är möjligt att de dog av Covid-19, men båda smittades på sjukhus där de redan var inlagda till följd av sin dåliga hälsa. Den ena för att återigen amputeras, den andre för lunginflamation. Båda var i 80-årsåldern och hade högt blodtryck, KOL samt gravt misskött diabetes.
Citat:

6 Mig veterligt så behöver du inte vaccinet. Men det kan vara en bra boostershot. Jag är vaccinerad mot covid19.
Hur länge då? Jag tänker då rakt inte springa och ta en ny spruta två gånger om året.
Citat:

7 Det är inte jag heller numera.

8 Det tror jag beror på att vi D-vitaminberikar vår mat, vi är fenomenala på det i Sverige. Invandrare och gamlingar lider ofta av D-vitaminbrist. Personligen så äter jag extra D-vitamintillskott på vinterhalvåret, plus Zink och B-vitamin. Om jag blir sjuk så tar jag även extra C-vitamin. Jag lever än!
D-vitamin spelar säkert en roll. Jag blev till exempel sjuk på vårvintern...
Dock tycker jag det är tydligt att detta är något som gamla och sköra kanske behöver oroa sig för, men inte vi andra.

Efter att noga ha övervägt mitt beslut finner jag att den potentiella risken för mig är högre om jag tar sprutorna än om jag låter bli, och min solidaritet sträcker sig inte så långt som till att göra medicinska ingrepp för andra mäniskors skull. Räcker det inte med att jag betalar skatt, hjälper barnvagnar av spårvagnen och blinkar ut ur rondeller?
Senast redigerad av Mr.Woods 2021-09-17 kl. 01:37.
Citera
2021-09-17, 01:33
Medlem
SagaVestenBootss avatar
Något jag finner väldigt skumt är att det hävdas att covid inte går att studera under ett vanligt mikroskop. Det ska alltså krävas antingen ett transmission electron mlcroscope eller ett scanning electron microscope. Varför kan man undra? Är det pga att viruset är så litet eller pga att det helt enkelt inte existerar.

Skumt hursomhelst.

Källa: https://www.microscopeworld.com/p-4317-covid-19-under-the-microscope.aspx
Citera
2021-09-17, 01:40
Medlem
arbetets avatar
Nu är det faktiskt på det viset att det är de ovaccinerade som göder Big Pharma:

https://pbs.twimg.com/media/E_cOU95XsAMBCd1?format=jpg&name=900x900

Ganska självklart om man tänker efter. Begravningsbyråer tillhör vinnarna också.
Citera
2021-09-17, 01:49
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag anser att 2 månader är alldeles för kort tid för att utreda eventuella långtidsbiverkningar.Kul för dig att du har förtroende för staten.

Mitt förtroende för staten är i princip noll!

Citat:
Pfizer.
Vet inte riktigt vad jag ska säga, din släkting hade otur? Ingen jag känner som vaccinerat sig med Pfizer har råkat ut för något? Däremot har jag en polare som fick moderna, däckad 3 dagar efter första sprutan och 2 dagar efter andra sprutan. Men moderna anses som potentare så det är kanske inte är så konstigt?

Citat:
Alla de 15 000 som dött i/med Covid-19 räknas på så sätt att de testats positivt upp till 30 dagar innan sin död, oavsett dödsorsak.
Jag kände 2 av dem. Det är möjligt att de dog av Covid-19, men båda smittades på sjukhus där de redan var inlagda till följd av sin dåliga hälsa. Den ena för att återigen amputeras, den andre för lunginflamation. Båda var i 80-årsåldern och hade högt blodtryck, KOL samt gravt misskött diabetes.Hur länge då? Jag tänker då rakt inte springa och ta en ny spruta två gånger om året.D-vitamin spelar säkert en roll. Jag blev till exempel sjuk på vårvintern...
Dock tycker jag det är tydligt att detta är något som gamla och sköra kanske behöver oroa sig för, men inte vi andra.
Man ska inte förglömma att 10% av dem som vårdats på sjukhus för covid19 dör inom 6 månader och räknas inte in i statistiken. Sen har 70 000 + vårdats för covid19 i intermediär covidvård. Det är ingen som tvingar dig att ta sprutan.

Citat:
Efter att noga ha övervägt mitt beslut finner jag att den potentiella risken för mig är högre om jag tar sprutorna än om jag låter bli, och min solidaritet sträcker sig inte så långt som till att göra medicinska ingrepp för andra mäniskors skull. Räcker det inte med att jag betalar skatt, hjälper barnvagnar av spårvagnen och blinkar ut ur rondeller?

Jag tror du har räknat fel, men det är ok, det är du som får stå för konsekvenserna. Jag betalar via skatten. Vi bor trots allt i ett hyfsat fritt land.
Citera
2021-09-17, 01:51
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu är det faktiskt på det viset att det är de ovaccinerade som göder Big Pharma:

https://pbs.twimg.com/media/E_cOU95XsAMBCd1?format=jpg&name=900x900

Ganska självklart om man tänker efter. Begravningsbyråer tillhör vinnarna också.

...

Vad kostar mest? 20 miljoner vaccindoser eller ett par tusen doseringar av x medicin?
Citera
2021-09-17, 01:57
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Det som gör en konfunderad är situationen i UK. Ungefär samma vaccinationsgrad och troligen något högre nivå av immunitet från naturlig smitta o ändå relativt hög nivå på sjukhusinläggningar.

De ska börja ge boosters till 50+ nu.

Britterna hade lockdown på lockdown, dvs noll flockimmunitet. Jag tror detta kommer att visa sig nu. Med det sagt så hade inte Anders Tegnell rätt. Britterna borde väntat med att öppna upp. Nej flockimmunitet genom naturligt smitta är inte ok, det kan varenda flockherde tala om för dig! Man sparkar inte in en sjuk gris bland de friska grisarna med flit!
Citera
2021-09-17, 02:00
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Än så länge visar de inte direkt prov på förståelse för att det är diskriminering. De inbillar sig att det är motiverat av folkhälsoskäl.

Först vaccinerar sig toppskiktet, sen mellanskiktet (som kanske inte är kändisar, men kan lägga 10tkr på ett vaccin). Restauranger och klubbar kommer att kräva mellanskiktsnivå. Lagom för att fylla restaurangen bara med bra människor. Vaccination blir den nya statussymbolen, som öppnar alla dörrar och rundar diskrimineringslagen.

Fy fan vad skönt att slippa kreti och pleti! 10K är en piss i missisippi!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in