Citat:
Ursprungligen postat av
Charlisangel
Thord, Jag har all respekt för dig och dina inlägg i tråden, MEN det sista stycket i detta inlägget måste vara det konstigaste du skrivit😳🤔
Hur kan du hålla reda på hur 900 män har/hade för frisyr och vilken hårfärg. Förstår inte heller hur en ren och kall beräkning kan få det till att det är TuSt på Runstenvägen?
Tycker du inte beskrivningen passar bättre in på CL, nu när det faktiskt är honom man misstänker!?
Jag håller inte reda på 900 mäns frisyr och hårfärg. Däremot har vet jag hur många män som 1990 bodde i Mariestad och var av rätt ålder: 900 st.
Jag avstod från att beräkna hur många män som har lockigt hår och cendrefärgat. Men om jag tänker på min klass på högstadiet och parallellklassen så kommer jag fram till 1 på 30 med lockigt hår. Det skulle i så fall ge ett 30-tal lockiga män i rätt ålder i Mariestad, så vida det inte är vanligare där än i min hemstad. Plockar man sedan bort alla med fel hårfärg så får man ännu färre att välja på.
Nu säger Prinzezzan att ThSt var mörkhårig och jag vet att Prinzezzan vill att fallet skall bli löst så jag släpper ThSt som möjlig man i gränden.
Någon beskrivning av ClLe hårfärg och ev. lockighet känner jag inte till men om t.ex. Sockerhals bekräftar detta via sin bekant så ökar det naturligtvis rejält sannolikheten för att det är ClLe eftersom lockighet är så sällsynt bland män.
Dvs har man belägg för att han var lockig och har någorlunda rätt hårfärg så bör man upplysa Kalla Fall om det så att de kan fastställa en länk* mellan ClLe och Helena.
*Edit: Med fastställa länk så är det en möjlig länk om hårfärg och frisyr stämmer, men genom att kontakta vittnen kanske det hela plötsligt blir styrkt eller åtminstone sannolikt.