2021-09-16, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkakemannen
Japp. PU. Han har varit inne på några förhör. Inte misstänkt vad jag minns. Han själv säger att Återvändsgränd4 är PU. Men det är inte helt bekräftat som jag minns de senaste diskutionerna kring detta. Men troligen är det så.

Japp han har utgett sig för att vara PU
Citera
2021-09-16, 19:39
Medlem
CharlotteSomewheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkakemannen
Japp. PU. Han har varit inne på några förhör. Inte misstänkt vad jag minns. Han själv säger att Återvändsgränd4 är PU. Men det är inte helt bekräftat som jag minns de senaste diskutionerna kring detta. Men troligen är det så.

Så var det, tack. Minnet sviker emellanåt och det har ju varit en del turer genom åren i denna tråd.
Citera
2021-09-16, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Det finns olika meningar i tråden om Helena och TuSt hade en relation. Vissa inlägg menar att TuSt hade relationen "vid sidan om". Det skulle i så fall rimma med att Helena eventuellt blivit avsläppt i fel återvändsgränd.

Om TuSt haft denna relation vid sidan om relationen med sina barns mor är det kanske något han inte gärna vill erkänna ännu idag. Det skulle också delvis kunna förklara varför bilföraren aldrig gick att få tag i.

Prinzezzan kanske kan berätta vad han hade för hårfärg och frissyr vid ungefär den här tiden?

Jag vet vad som sägs i tråden😉Jag kände till TuSt på den tiden och än idag.
Han var mörk och inte cendréfärgat.
Citera
2021-09-16, 20:31
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Det finns olika meningar i tråden om Helena och TuSt hade en relation. Vissa inlägg menar att TuSt hade relationen "vid sidan om". Det skulle i så fall rimma med att Helena eventuellt blivit avsläppt i fel återvändsgränd.

Om TuSt haft denna relation vid sidan om relationen med sina barns mor är det kanske något han inte gärna vill erkänna ännu idag. Det skulle också delvis kunna förklara varför bilföraren aldrig gick att få tag i.

Prinzezzan kanske kan berätta vad han hade för hårfärg och frissyr vid ungefär den här tiden?

Det jag har hört är att han var mörkhårig. Frisyr vet jag inte.

Liksom poolplasker har jag också fått information om att TS - vid något tillfälle - ska ha haft en relation med Helena. Vilken typ av relation de ska ha haft, det låter jag vara osagt.

Precis som Charlisangel har jag också uppgift om att TS var på Statt den aktuella kvällen/natten och att han ska ha varit på några förhör. Jag har dessutom hört att han ska ha alibi för natten efter Statt.
Citera
2021-09-16, 20:49
Medlem
Utan att skriva för mycket, så den TuSt jag kände/känner skulle INTE låta bli att kontakta polis och delge allt han vet, om han hade vetat att polis ville komma i kontakt med föraren av en bil som förknippas med HA och om han hade varit på platsen med just en sån bil.
I sitt förhör med polis har han garanterat talat om allt han vet och vad polis behöver veta om hans och HAs ev vänskap.
Alltså, Tu är en trevligt, öppen och otroligt ödmjuk man. Han står sin stora familj nära och har alltid gjort.
Jag förstår om HA kanske var förtjust i honom, många var nog det.
Är säker på att vi har andra i tråden som kan intyga detta!
Citera
2021-09-16, 20:57
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Jag vet vad som sägs i tråden😉Jag kände till TuSt på den tiden och än idag.
Han var mörk och inte cendréfärgat.

Då var det alltså med största sannolikhet inte TS som Helena pratade med på Runstensvägen i april,/maj -92 eftersom mannen i den vita bilen beskrevs ha ljust fylligt hår, ev. uppklippt.

Kan det då ha varit CL? Brodern PL skulle kunna beskrivas ha mörkblont, fylligt hår (självfall). CL kanske cirkulerade runt i just det här området ibland i sin jakt på tjejer att försöka ta kontakt med. Han kan ha sett Helena tidigare vid ett flertal tillfällen, ute med hunden osv.
Citera
2021-09-16, 20:58
Medlem
Citat:
Jag kan inte se något inlägg där bilen på Runstensvägen beskrivs annat än som en vit bil, eller har du en mer detaljerad beskrivning?

Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Utan att skriva för mycket, så den TuSt jag kände/känner skulle INTE låta bli att kontakta polis och delge allt han vet, om han hade vetat att polis ville komma i kontakt med föraren av en bil som förknippas med HA och om han hade varit på platsen med just en sån bil.
I sitt förhör med polis har han garanterat talat om allt han vet och vad polis behöver veta om hans och HAs ev vänskap.
Alltså, Tu är en trevligt, öppen och otroligt ödmjuk man. Han står sin stora familj nära och har alltid gjort.
Jag förstår om HA kanske var förtjust i honom, många var nog det.
Är säker på att vi har andra i tråden som kan intyga detta!
Jag intygar på det 👍
Citera
2021-09-16, 21:43
Medlem
Citat:
Pepparkakemannen! Jag har bara skrivit ett tiotal rader om mannen på Runstensvägen. Om du läser dem igen ser du att jag aldrig påstår att TuSt är Helenas mördare.

Lindblomsgrön! Jag tror att din analys är korrekt. Precis som jag skriver till Pepparkakemannen så påstår jag inte att ThSt är Helenas mördare. Observationen av bilen är intressant, men teoretiskt kan det vara en helt oskyldig person, t.ex. ThSt.

Mellan tummen och pekfingret finns det 900 män i rätt ålder som bor i Mariestad. Ganska få av dem är cendre och har någon form av lockighet. Ännu färre av dem känner Helena. Givetvis kan mannen vara boende i annan kommun. Men ren och kall beräkning gör att ThSt bör vara en av de första att fundera på, inte som mördare men som mannen på Runstensvägen.
Thord, Jag har all respekt för dig och dina inlägg i tråden, MEN det sista stycket i detta inlägget måste vara det konstigaste du skrivit😳🤔
Hur kan du hålla reda på hur 900 män har/hade för frisyr och vilken hårfärg. Förstår inte heller hur en ren och kall beräkning kan få det till att det är TuSt på Runstenvägen?
Tycker du inte beskrivningen passar bättre in på CL, nu när det faktiskt är honom man misstänker!?
Senast redigerad av Charlisangel 2021-09-16 kl. 21:45.
Citera
2021-09-16, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan

Liksom poolplasker har jag också fått information om att TS - vid något tillfälle - ska ha haft en relation med Helena. Vilken typ av relation de ska ha haft, det låter jag vara osagt.

Precis som Charlisangel har jag också uppgift om att TS var på Statt den aktuella kvällen/natten och att han ska ha varit på några förhör. Jag har dessutom hört att han ska ha alibi för natten efter Statt.
Vad jobbade han med var han läkare
Citera
2021-09-16, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan

Heter han Tom
Citera
2021-09-16, 21:53
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZOrro18790
Vad jobbade han med var han läkare

Han ska ha jobbat som lärare, enligt uppgifter i tråden, samt som sjukgymnast. Kanske något annat också?
Citera
2021-09-16, 21:57
Medlem
Grandpas avatar
TuSt har väl bytt förnamn från Th till Tu
"Skånsk dialekt, Gympalärare" född 62

Enligt mina gamla "register"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto