2021-09-16, 22:01
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZOrro18790
Heter han Tom

Han benämns TuSt/ThSt i HincRoburs namnlista från 2021-08-13. Där står namnet krypterat.
Citera
2021-09-16, 22:10
Medlem
Finns det uppgifter på att Tu St hade en vit bil 1992 ?
Citera
2021-09-16, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Ursäkta men sluta framhärda i detta när du har så fel! Du kan inte en läsa enkel lagtext, eller enkla inlägg här.

Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Lägg ner tråden.
Den jag söker ska ha flyttat från Mariestad efter mordet
Citera
2021-09-16, 22:58
Medlem
Kincops avatar
Uppgiften om att CL bytt bostad 2018 gjorde mig nyfiken.
Jag är medveten om att det går att få hjälp med det mesta i samband med flytt..men på något sätt får jag inte ihop det med att en psykiskt/fysiskt nedgången människa genomgår en flytt.
Nån annan som reflekterar över detta..?
Citera
2021-09-16, 22:58
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Jag förstår Ugglan. Det svider nog rejält. Ta hand om din objektiva sårade stolthet så ses vi längre i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av ZOrro18790
Den jag söker ska ha flyttat från Mariestad efter mordet

Läkaren Tom?
Citera
2021-09-17, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kincop
Jag är medveten om att det går att få hjälp med det mesta i samband med flytt..men på något sätt får jag inte ihop det med att en psykiskt/fysiskt nedgången människa genomgår en flytt.
Hur tänker du då? Det är väl inte konstigare att någon med psykisk ohälsa flyttar än om du gör det? Eller vad missar jag?
Citera
2021-09-17, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Ah förlåt, visste inte att kalla fall efterlyst spekulationer från internetforum! Men dåså, då mailar jag dem också och berättar vad jag tror. Jag har tänkt så mycket på det och de har säkert inte tänkt samma som jag. Jag är unik, har en unik förmåga att lösa brott. Min främsta tillgång är min fantasi och förmåga att leta material på nätet.
Varför bryr detta dig så. Låt dem avgöra vad de ser värde i och låt människor maila sina privata mail utan din sarkasm.
Citera
2021-09-17, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Läkaren Tom?
Är det en Tom född 1969? Klasskamrat med Ulrika?
Citera
2021-09-17, 01:06
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Är det en Tom född 1969? Klasskamrat med Ulrika?

Nej glöm det, jag tröttnade på Zorro och svarade ironiskt.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-17 kl. 01:11.
Citera
2021-09-17, 01:18
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Hur tänker du då? Det är väl inte konstigare att någon med psykisk ohälsa flyttar än om du gör det? Eller vad missar jag?
Jag tycker det är jättejobbigt att flytta, men han kan ju fått hjälp? Kanske bytte till mindre lägenhet?
Citera
2021-09-17, 08:16
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kincop

Det var nog en nödvändighet. Han bodde högst upp, tredje vån, utan hiss. Ohållbart om han även blivit fysiskt sjuk. Nu bor han på bottenplan med omsorgspersonal i samma hus om jag förstått rätt.
Självklart få han hjälp med flytten.
Citera
2021-09-17, 09:37
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Thord, Jag har all respekt för dig och dina inlägg i tråden, MEN det sista stycket i detta inlägget måste vara det konstigaste du skrivit😳🤔
Hur kan du hålla reda på hur 900 män har/hade för frisyr och vilken hårfärg. Förstår inte heller hur en ren och kall beräkning kan få det till att det är TuSt på Runstenvägen?
Tycker du inte beskrivningen passar bättre in på CL, nu när det faktiskt är honom man misstänker!?

Jag håller inte reda på 900 mäns frisyr och hårfärg. Däremot har vet jag hur många män som 1990 bodde i Mariestad och var av rätt ålder: 900 st.

Jag avstod från att beräkna hur många män som har lockigt hår och cendrefärgat. Men om jag tänker på min klass på högstadiet och parallellklassen så kommer jag fram till 1 på 30 med lockigt hår. Det skulle i så fall ge ett 30-tal lockiga män i rätt ålder i Mariestad, så vida det inte är vanligare där än i min hemstad. Plockar man sedan bort alla med fel hårfärg så får man ännu färre att välja på.

Nu säger Prinzezzan att ThSt var mörkhårig och jag vet att Prinzezzan vill att fallet skall bli löst så jag släpper ThSt som möjlig man i gränden.

Någon beskrivning av ClLe hårfärg och ev. lockighet känner jag inte till men om t.ex. Sockerhals bekräftar detta via sin bekant så ökar det naturligtvis rejält sannolikheten för att det är ClLe eftersom lockighet är så sällsynt bland män.

Dvs har man belägg för att han var lockig och har någorlunda rätt hårfärg så bör man upplysa Kalla Fall om det så att de kan fastställa en länk* mellan ClLe och Helena.

*Edit: Med fastställa länk så är det en möjlig länk om hårfärg och frisyr stämmer, men genom att kontakta vittnen kanske det hela plötsligt blir styrkt eller åtminstone sannolikt.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2021-09-17 kl. 10:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in