2021-09-16, 10:52
Medlem
Klanerna har genom Sveriges parallella rätssystem stiftat fred sägs det.
Bra då kan allt återgå till ordningen igen, tills det blossar upp igen.
De materiella skador som klanernas krig mot varandra åsamkade allmänhet och privatpersoner får skattebetalare, privata och försäkringsbolag stå för.
Sjukvårskostnaderna minus fasta avgiften på några hundra per vårdkrävande får landstinget stå för (finns risk för att fakturorna till de som krävde sjuhusvård inte betalas).
Och polisens snack om att utredningsarbetet att lagföra de skyldiga går framåt kan tas med en nypa salt. Mycket svårt att få dem fällda i rätten med den lagstiftning vi har i Sverige. Beviskraven är för höga gentemot de här mestadels maskerade våldsverkarna.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2021-09-16 kl. 11:49.
Citera
2021-09-16, 12:31
Medlem
shimerajiggs avatar
Är det någon som vet vad den här medlaren kan ha för roll i det hela? Hikmet Saado som nämns i bl.a. Expressens artikel? Om jag förstår saken rätt så är han företagare i Malmö sedan många år och sitter som ledamot i aktiebolaget som driver Ölkaféet på Södra Skolgatan.

Blir väl mer och mer uppenbart att det är svårt att vistas "ute" utan att gynna kriminella klaner. Trist.
Citera
2021-09-16, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimerajigg
Är det någon som vet vad den här medlaren kan ha för roll i det hela? Hikmet Saado som nämns i bl.a. Expressens artikel? Om jag förstår saken rätt så är han företagare i Malmö sedan många år och sitter som ledamot i aktiebolaget som driver Ölkaféet på Södra Skolgatan.

Blir väl mer och mer uppenbart att det är svårt att vistas "ute" utan att gynna kriminella klaner. Trist.

Han säger att "det började med ett litet missförstånd, en bagatell mellan två skolungdomar. Det var ett missförstånd och båda är ledsna och ångrar det som hänt, säger Saado."

Jag tror inte det är fred mellan dessa bägge klaner utan snart kommer det blossa upp igen. Utan det är en borgfred!
Citera
2021-09-16, 16:59
Medlem
Citat:

Ryktena säger att Hikmet är en välbärgad turk (med stor familj) som har fingrarna i väldigt många pajer, på bådas sidor, och inte ville att hans pengatvättar skulle få uppmärksamhet.
Citera
2021-09-16, 17:44
Medlem
rex144s avatar
Citat:

Den kriminelle turkjäveln har mage att säga till journalister att klanerna vill nu ha lugn och ro och vill inte att journalister ska skriva om detta mer.
De kriminella klaner skulle inte respektera "medlaren" om han inte vore själv kriminell och/eller var själv från en kriminell klan med en stor våldskapital.
Citera
2021-09-16, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Klanerna har genom Sveriges parallella rätssystem stiftat fred sägs det.
Bra då kan allt återgå till ordningen igen, tills det blossar upp igen.
De materiella skador som klanernas krig mot varandra åsamkade allmänhet och privatpersoner får skattebetalare, privata och försäkringsbolag stå för.
Sjukvårskostnaderna minus fasta avgiften på några hundra per vårdkrävande får landstinget stå för (finns risk för att fakturorna till de som krävde sjuhusvård inte betalas).
Och polisens snack om att utredningsarbetet att lagföra de skyldiga går framåt kan tas med en nypa salt. Mycket svårt att få dem fällda i rätten med den lagstiftning vi har i Sverige. Beviskraven är för höga gentemot de här mestadels maskerade våldsverkarna.

----------------------------------------------------------------

Mycket riktigt där har vi Elefanten i Rummet
--- Och polisens snack om att utredningsarbetet att lagföra de skyldiga går framåt kan tas med en nypa salt

Hade dom haffat ngn Ghettoskytt eller Klan om den nu finns klanen ---Rapporten är väl hemligstämplad
Allmänprevention heter det

If you cant do the time dont do the Crime ...Försatsen har dom schabblat väck i ngn Omorganisation
För mycket snack --- För lite verkstad.
Saknar President Trump " Jag sparkade honom för att han gjorde ett dåligt jobb "
Citera
2021-09-16, 23:09
Medlem
Citat:

Om man vet vem det är, kan man väl gripa honom och straffa honom? Eller får vem som helst ta rollen av polis och domare? Av alla apor jag läst om i den här tråden, så är han längst ned av alla. Livstids utvisning och beslagtagning av allt han stulit. Hoppas han dör!
Citera
2021-09-17, 03:13
Medlem
-GGs avatar
Denna händelse visade tydligt att polis-kvinnor ute på fältet inte har mycket att göra när främmande horder av enormt aggressiva män startar en händelse. Om de ens ska ha en möjlighet att gå emellan eller stoppa en grov misshandel måste polis-män understödja dem. Kvinnor har helt enkelt inte pondusen eller uppsynen för våldsbråk, eller att med utseendet avstyra eller förhindra något, och absolut inte när de involverade är babbar som också ser kvinnor som ett skämt.

Några späda kvinnor i hästsvans stod bredvid helt handfallna.
Citera
2021-09-17, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Denna händelse visade tydligt att polis-kvinnor ute på fältet inte har mycket att göra när främmande horder av enormt aggressiva män startar en händelse. Om de ens ska ha en möjlighet att gå emellan eller stoppa en grov misshandel måste polis-män understödja dem. Kvinnor har helt enkelt inte pondusen eller uppsynen för våldsbråk, eller att med utseendet avstyra eller förhindra något, och absolut inte när de involverade är babbar som också ser kvinnor som ett skämt.

Du har rätt, tyvärr
Dom här männen har ingen respekt för kvinnor som arbetar överhuvudtaget, och absolut inte som poliser
Samma gäller för socialtjänsten. Med stor sannolikhet finns det mycket jobb för socialen i dessa miljöer och kommer det då unga kvinnor i 20-årsåldern på hembesök - ingen pondus gentemot dessa typer alls
Citera
2021-09-17, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG

------------------------
Visst är det så ..Gatan har aldrig varit jämställd det är den starkes rätt. och så ute i Världen där ett Rättsväsendet inte finns.
Gå på stan efter 18:00 en Lördag för tjejer var inte alltid att rekommendera
Två stora killar har ju varandras rygg .En stor kille och en liten blondin måste den stora killen backa han också han har inte ryggen täckt.

Ramsan
"DU som är stor stark kan gå på Folkets Park du som är liten och klen får gå på Frälsningsarmén "

Det var också så i Sverige för inte så länge sedan
Har för mig 183 cm var Min längden ---Kortare Adjö Blev inte Polis
Andra Polisstyrkor har krav på Fysiken googla gärna Los Angeles

Så det är en Skrivbordspolis Där tom JM tror att bara han skriver lagar och kastar in pengar så Börjar alla jobba. Tom de som inte hade Förutsättningen att klara jobbet från Början tittat för mycket på Beck och Wallander på TV. Kastar goda pengar efter dåliga

Med det sagt ( detta lär vara enda gången jag säger så )

Om det är ett jobb för en karl Behöver man för det första ha en Chef ett ledarskap som kan entusiasmera stötta . I Stället för att kvida och klaga .. Ibland sparka lite stjärt det är nämligen det chefer gör. Så länge det är hederligt brukar det gå bra.
Så behöver man ordna med att lite Karlatag är OK . Man har sett på TV att ett par batongslag hade behövts.
Om det nu är så att lönen är satt för en fjortis dagisfröken och man har en kollega som inte klarar jobbet. Enda gången man har nytta av hen är på Julfesten dansen .. vartannat ord är Jämställdhet samt går ner på Knän när en liten arbetsuppgift kan skönjas.

Hur skall man kunna rekrytera rätt folk ??

Man har trashat sig själva Ryggradslöst slödder ..Arbetsskygga Slappvansar med små söta Blondiner. Som ser ilskna ut. En stor apparat Bortom demokratisk Kontroll... .
Får ju göra som med datorer Trycka på den stora knappen " RESET ALL "
Personligen är jag förvånad om Polisstationen i Lund finns kvar om 5 -10 år
Man kör från Malmös Östra delar. I stället...

Jag menar inte att man skall brutaliserar detta eller klå upp random men det får inte heller blir för vekt.
Som Charles Bronson sade " Alla förstår en smäll på Käften "
I synnerhet de som väljer den Coping Strategy där utanför sjukhuset.
och de tonåringarna som utpressar frisörer och slår in rutor man sett på Hasse Aros .Program
Dom klår man upp tills dom inte hänger på Torget ..Kan stå i skogsbrynet härja.

Man minns oppositionen om Arbetsförmedlingen " Inte renoveringsbart bara lägga ner "
Den är stängd i stan
Samma gäller för Snuthäcken i stan.. ge det 5 -10 år sedan är den också stängd eller ersatt av en annan.
Fullt möjligt att det sker i närtid när Nyberg släpper Wienerbrödet -->Blev inget ..
Citera
2021-09-17, 19:59
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Du har rätt, tyvärr
Dom här männen har ingen respekt för kvinnor som arbetar överhuvudtaget, och absolut inte som poliser
Samma gäller för socialtjänsten. Med stor sannolikhet finns det mycket jobb för socialen i dessa miljöer och kommer det då unga kvinnor i 20-årsåldern på hembesök - ingen pondus gentemot dessa typer alls

Svenska polis-kvinnor är till och med rädda för att patrullera i brottstyngda invandrarområden. Jag hörde det i en podd. Och de vill inte vara två kvinnor som arbetar i par. Mäns fysiska status gör helt enkelt att det känns tryggare och inger mer respekt, även om svenska män också är halvdana med internationella mått.

Det påminner mig om en händelse som inträffade nära mig för ett par år sedan. Polisen kom för att fånga in en aggressiv arab som gick och skrek på gatan, han hade bråkat med sin tjej och var extremt arg och utagerade. Då kom två små poliskvinnor som försökte få honom att lunga ner sig. Han vägrade och slet sig loss. Kvinnorna ringde då till sina kollegor, och dit kom tre män varav en hade en hund. De omhändertog honom. Jag bevittnade allt från mitt fönster. Särskilt den ena kvinnan var så kort och liten, jag fattade inte hur hon kunnat bli polis. Ta hennes pistol och hon har noll att sätta emot rent fysiskt.

Polisyrket är mycket pondus och fysisk uppenbarelse, tyvärr.
Citera
2021-09-17, 20:06
Medlem
30Lugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteMuhammed
Han säger att "det började med ett litet missförstånd, en bagatell mellan två skolungdomar. Det var ett missförstånd och båda är ledsna och ångrar det som hänt, säger Saado."

Jag tror inte det är fred mellan dessa bägge klaner utan snart kommer det blossa upp igen. Utan det är en borgfred!

Det säger det mesta om mentaliteten om ett bagatellartat missförstånd leder till upprepade gatuslagsmål mellan 50-60 vuxna män. Dessa personer fungerar inte i ett civiliserat samhälle.

P.S. Noterade att min padda inte visar en del annonser på Flashback trots att jag inte har något sådant filter. Apple eller någon bestämmer uppenbarligen vad jag bör se, och vad inte…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in