2021-09-17, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Att Gültekin tvingas köpa sig fri från detta tyder det på att de är en sämre rankad klan än El-Zein?

Känns som att El-Zein hade fått rätt i frågan även om de har gjort fel.
Så tolkar jag också det. För triggern just denna dagen var jue när Zein slog ner Gultekin på Linero. Om Gultekins får betala pga att en av deras ungar startat bråk med en Zein på en skolgård är jue bara löjligt.

Visst det var i så fall Gultekins som skalade upp våldet markant. Men i mina ögon var det Zein som "började".

Dem hade dock gärna fått fortsätta slå ner varann hur mycket dem vill, men dem kan jue hålla sig ute på Sularpsfarmen eller nått och göra det så kan Fakhro "hjälpa" till med.
Citera
2021-09-18, 05:40
Medlem
Drooids avatar
"Efter släktbråket i Lund: ”De har kommit till en överenskommelse”"
SVT: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...verenskommelse
Citat:
I en lägenhet någonstans i Lund, över te, och med inresande från både Danmark och Tyskland ska de två olika sidorna nu ha kommit överens, uppger en källa för SVT.
Citat:
Det ska ha varit flera medlare på plats och enligt SVT:s källa så ska man ha kommit till uppgörelsen att allt är lugnt nu mellan de olika sidorna. Han menar också att en del av skulderna ska betalas tillbaka men det slår en annan person med insyn i medlingen bort.

– Det är bara skitsnack, det har inte handlat om några pengar alls, säger den personen.
Det verkar vara en stabil överenskommelse.

Citat:
Kritik mot polisens agerande

Att bråket bröt ut på sjukhusområdet menar SVT:s källa beror på att polisen inte tänkte på att separera de olika personerna i konflikten på olika sjukhus efter tidigare bråk vid centralstationen i Lund under dagen.

Tänker de inte på att det är olika familjer som kommer in i sjukhuset? Det kommer självklart bli bråk då, säger han.
Vi måste införa att alla kan meddela polis/sjukvård vilka familjer som det är OK att vårdas tillsammans med. Kanske ett speciellt register i polisens regi?
Citat:
Enligt SVT:s källa kan det komma att bli svårt för polisen.

– De flesta är inte härifrån. Jag lovar att de inte ens kommer till förhör, säger han.
Senast redigerad av Drooid 2021-09-18 kl. 06:16.
Citera
2021-09-18, 05:57
Medlem
Måste få bort denna ohyra från landet, är väl typ dessa bråk/krig dom flytt från eller de kanske bara är svepskäl utan de bara i själva verket är frikostiga bidragen man ska åt?
Håller dom reda på varandra så de inte råkar komma 2 klaner på samma flyg då dom ska hem på semester?
Citera
2021-09-18, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
----------------------------------------------------------------

Mycket riktigt där har vi Elefanten i Rummet
--- Och polisens snack om att utredningsarbetet att lagföra de skyldiga går framåt kan tas med en nypa salt

Hade dom haffat ngn Ghettoskytt eller Klan om den nu finns klanen ---Rapporten är väl hemligstämplad
Allmänprevention heter det

If you cant do the time dont do the Crime ...Försatsen har dom schabblat väck i ngn Omorganisation
För mycket snack --- För lite verkstad.
Saknar President Trump " Jag sparkade honom för att han gjorde ett dåligt jobb "

Underbart och helt rätt. Trump hade sina poänger

Idag blir man chef om man slickar rätt rumpa - inte pga att man är en kompetent person för jobbet
Staten, landsting och kommun blir aldrig av med sina "sparkade personer", antingen blir dom chefer eller degraderas dom till lägre tjänstetitel men med samma lön

Det är därför vi har detta kaos på många arbetsplatser, och ju fler anställda desto större kaos
Och när det gäller vårt rättsväsende som är så viktigt för allas vår moral - då blir jag mörkrädd när det nu börjar haverera
Citera
2021-09-18, 14:25
Medlem
tomyhockeys avatar
jag talade med en utlänning som sa jag skall upp till malmö lund det är mina släktingar som bråkat med bandidos. familjen är starkare än bandidos men dem har användt knivar .
Citera
2021-09-20, 12:11
Medlem
Nya uppgifter från poliskällor till Lamotte:
Polisen hade tips om när och var betalningen av två miljoner förmodat svarta pengar skulle ske, men polischeferna undvek att ingripa eller ens organisera bevakning. Frågan är om polisledningen är mutad eller om de gett upp, accepterar klanvälde och att klanerna sköter sitt "rättsskipande" utanför samhället?
https://www.facebook.com/10004439107...0538579435841/
Citera
2021-09-20, 13:24
Medlem
VaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semestertankar
Nya uppgifter från poliskällor till Lamotte:
Polisen hade tips om när och var betalningen av två miljoner förmodat svarta pengar skulle ske, men polischeferna undvek att ingripa eller ens organisera bevakning. Frågan är om polisledningen är mutad eller om de gett upp, accepterar klanvälde och att klanerna sköter sitt "rättsskipande" utanför samhället?
https://www.facebook.com/10004439107...0538579435841/

1. Poliserna vet att detta innebär att det blir lugnt igen, ovärderligt både för politikerna och poliserna - man skiter i att agera helt enkelt.

2. Som 1, men med tvisten att någon högre upp är med i svängen och får också en andel för att inte beblanda sig i uppgörelsen.
Citera
2021-09-20, 14:04
Medlem
itsallalies avatar
Måste vara motiverande att vara en enkel polis längs ned i kedjan och veta att ens polisledning bokstavligen motarbetar rättsystemet.

Att flera inte lämnar yrket är smått otroligt, men de stackarna är väl naiva och tror att deras insatser gör något.
Citera
2021-09-20, 19:08
Medlem
Lammotte säger att enligt hans "källor" så har ena klanen betalat den andra klanen 2 miljoner kronor i "blodspengar" men parterna vill hålla undan det för att inte riskera få en påhälsning av polisen. Medans en medlare säger ganska frispråkigt i expressen att klanerna har kommit överens att inga blodspengar behöver betalas av ena part till den andra parten i bråket.
Citera
2021-09-21, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger
Det säger det mesta om mentaliteten om ett bagatellartat missförstånd leder till upprepade gatuslagsmål mellan 50-60 vuxna män. Dessa personer fungerar inte i ett civiliserat samhälle.

P.S. Noterade att min padda inte visar en del annonser på Flashback trots att jag inte har något sådant filter. Apple eller någon bestämmer uppenbarligen vad jag bör se, och vad inte…

Jag tror att på ett eller annat sätt kommer det här att blossa upp igen. Kanske inte i dag, kanske inte i morgon men i övermorgon.
Citera
2021-09-23, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vall370
Lammotte säger att enligt hans "källor" så har ena klanen betalat den andra klanen 2 miljoner kronor i "blodspengar" men parterna vill hålla undan det för att inte riskera få en påhälsning av polisen. Medans en medlare säger ganska frispråkigt i expressen att klanerna har kommit överens att inga blodspengar behöver betalas av ena part till den andra parten i bråket.

Tyvärr är ju Lammotte lite väl het på att fortsätta prata om saker för att få donationer så han kan fortsätta köpa saker på överskottet.
Tror mer på Expressen i fallet om det inte blev något av det hela.
Citera
2021-09-25, 19:34
Medlem
Kommentarer

Expressen har en filmsnutt om skeendet ..ovanligt substansrikt

Ingen är gripen

Ingen presskonferens om fortskridandet

Ingenting från Polisledningen regionalt eller nationellt

Polisen säger sig beredda att resonera om sin prestation Seeeeee ..naaaare n.b med reportern

Uppgifter från klan miljön är per definition bristfälliga så om 2 mille betalats kommer man inte att bekräfta eller förneka det hade ingen gjort någonstans i världen om man har .. Aeehummm svarta affärer.

Var finns JO Riksdagens Ombudsman med granskningen av tjänsteställets prestation. Där det finns en lång lista med misslyckanden fiaskon...
Listor / Brunna Bilar / Brunna skolor / Hatbrott / Nersparkade Restauranggäster / Dödsfall i Källaren / Rånvåg / Häktning för Burkpantning ... Kunde fortsätta men det är tillräckligt för att dom skall vara Punktmarkerade så att när Nyberg dyker fram på Presskonferensen --- " Blev inget " kan avskedas på densamma presskonferensen " House Cleaning "

JO inte förbjudna fråga / samarbeta lokalsamhället i sin utredning om en sådan behöver ske ..Ej att förväxlas med fråga / samarbeta klansamhället...Som Polisen verkar samarbeta mest med ....Eller ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in