Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-16, 17:54
Är vi inne på andra halvlek eller har sommaren blåst av?
Hanif har bollen men säger att han inte har det fast alla ser att han har det.
Så det har gått över till Aina och Lamberts knullkamrater, Ja rättsväsendet daltar runt som vanligt, älska älska inte osv tills Hanifens ballar inte har ett strå kvar.
Det känns förstås väldigt synd för honom, en liten läckerbit till jungfru som visade sig vara mer svårflörtad än en älg i blåbärsskogen.
Hanif är torr på kroken och hans nya svenne vänner dichar honom.
Det är vi från förorten som stöttar, djävla svenne hora alltså, sabba balle kan dom va
Jag lider broder med dig, hon 17 med säkert flera sjukdomar i pussy o allt va
Och du fick inte smaka men här bror vi giva dig en fet kaka, kom med o rök o chilla för fan, kan inte vara någon annans bitch hää
Citera
2021-09-16, 17:54
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Vrf måste Moderaterna har en parallellutredning? Är de inte bättre att rättsapparaten sköter det?

17-åringen vände sig ju till dem, inte polisen. Sedan gjorde någon annan en anonym polisanmälan baserat på Expressens artikel.
Citera
2021-09-16, 17:55
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Vilket är synd eftersom vi då får förpassa även denna tråd till den redan överfulla lådan med frågor vi aldrig får ordentliga svar på, plus att det för vissa kommer att förbli en "sanning" att HB gjort något olämpligt medan det för andra kommer förbli en "sanning" att HB utsatts för en illasinnad komplott.

Finns nog inget bra utfall för HB.
Citera
2021-09-16, 17:55
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Och om ord står mot ord finns det alltså inga andra bevis. Dom har ju haft tillgång till konversationerna från Hanif eller?

Det är inte säkert att allt finns sparat. Kanske har de zoomat?
Citera
2021-09-16, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
17-åringen vände sig ju till dem, inte polisen. Sedan gjorde någon annan en anonym polisanmälan baserat på Expressens artikel.

Ok, detta faller under allmänt åtal, så varför inte bara hänvisa till polisen.
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:

Men alltså hade M haft några som helst bevis för att Hanif varit skyldig, då hade han varit utesluten nu, det har trots allt gått en vecka.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Då måste han börja förundersökningen med henne. Då gör jag antagandet att hon inte alls vill driva det här och redan nu är hon och hennes mamma mycket besvärade av alla uppmärksamhet. Att sprida lite rykten på nätet, Twitter är nog många beredda att göra men när det blir en stor sak då vill de helst gå och gömma sig.

Jag tror att åklagaren bara går vidare om 17-åringen själv gör en polisanmälan.
Citera
2021-09-16, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Jag känner nog till lagen bättre än du så du får läsa på. Men våra woke-åklagare kan åtala dem som de inte gillar och låta övriga gå fria.

Jadu, jag är inte vansinnigt intresserad av att gå in i någon kukmätar-tävling med dig. Så vill du fortsatt skylla allt du inte förstår på ”woke” så får det väl stå dig fritt.
Citera
2021-09-16, 17:58
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Finns nog inget bra utfall för HB.

Det är så de jobbar, oavsett skuldfrågan så orsakar de mycket skada som ofta aldrig kan repareras.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Men alltså hade M haft några som helst bevis för att Hanif varit skyldig, då hade han varit utesluten nu, det har trots allt gått en vecka.

Samma resonemang kan föras över att man inte lagt ned utredningen. Tror inte vi ska dra på för höga växlar över vad M gjort och inte gjort.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Ok, detta faller under allmänt åtal, så varför inte bara hänvisa till polisen.

Moderaterna kan inte polisanmäla någon baserat på hörsägen.
Citera
2021-09-16, 17:59
Medlem
StrawberryTeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Är det något du vill dela med dig av?
Inte öppet i denna tråd, tyvärr. Jag är själv kulturpolitiskt engagerad inom just Moderaterna.

Jag är inte ett dugg intresserad av att svartmåla HB, vilket vissa verkar tro. Jag kritiserar främst mitt eget parti för dess oförmåga att ta krafttag i dessa frågor. HB är inte direkt den ende högt uppsatta moderaten som inom det egna partiet betett sig på det här sättet, så att säga. Det handlar om makthierarkier, HB är bara en individ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in