Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-16, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Hon är alltså 17 år idag och händelsen utspelade sig för ungefär 2 år sedan.

Matten får du göra själv...

Haha varför ljuger du? Deras kontakt inleddes när hon var 15. Finns inga uppgifter någonstans om att "händelsen" (vad du nu syftar på, det vet du nog inte ens själv) ska ha skett för två år sedan.
Citera
2021-09-16, 17:48
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, de har tvärtom pausat sin utredning medan åklagaren tar ställning till de anmälningar som kommit in.

Då måste han börja förundersökningen med henne. Då gör jag antagandet att hon inte alls vill driva det här och redan nu är hon och hennes mamma mycket besvärade av alla uppmärksamhet. Att sprida lite rykten på nätet, Twitter är nog många beredda att göra men när det blir en stor sak då vill de helst gå och gömma sig.
Citera
2021-09-16, 17:48
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giftpaddan
M vill att det ska bli polissak, så att polisen kan lägga ner och de kan säga "Polisen har utrett detta och inte kunnat bevisa något, så vi kan inte heller döma honom".

Frågan är ju dock hur lång tid det kommer ta, och ifall dom låter honom komma med på en riksdagslista innan det är avklarat.
Besked väntas under morgondagen om det blir en förundersökning eller inte.
Om det beslutas att inte inleda en förundersökning så läggs anmälan ner (vilket jag tror) och då kommer "kuppen" mot Hanif att ha misslyckats.
Kvar blir endast en förtalsanmälan mot dem som skadat Hanif.

Om den omtalade Ario är inblandad så tror jag hans karriär inom det juridiska dock är över.
Citera
2021-09-16, 17:49
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrawberryTea
Ingen särskild kompetens, det handlar om politiskt spel. Om bevisläget är för tungt utesluts Hanif, enbart för att rädda partiets skinn. De har vetat om detta i minst tio år och inte gjort ett skit för att det aldrig kommit ut.
Är det något du vill dela med dig av?
Citera
2021-09-16, 17:49
Medlem
guderis avatar
Citat:
Partiledningen säger att ord står mot ord, och då kommer de inte längre:

”I det nu aktuella fallet är flera uppgifter - oavsett vad som är sant eller inte - av det slaget att de bör prövas rättsligt, snarare än i en intern utredning. Moderaterna har därför uppmanat den berörda personen och hennes vårdnadshavare att göra en polisanmälan. Givetvis kommer vi att bistå med vad vi kan om polis och åklagare vill det.”

Partisekreteraren uppger att personer som varit inblandade i utredningen har lämnat ”delvis olika uppgifter om vad som har hänt, och på flera väsentliga punkter står ord mot ord”.

https://www.expressen.se/nyheter/akl...-beslut-i-dag/

Och om ord står mot ord finns det alltså inga andra bevis. Dom har ju haft tillgång till konversationerna från Hanif eller?
Citera
2021-09-16, 17:50
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ja, om inte 17-åringen själv går vidare med en polisanmälan lär det knappast bli någon förundersökning. Och då lägger nog moderaterna ned sin interna utredning också.

Vilket är synd eftersom vi då får förpassa även denna tråd till den redan överfulla lådan med frågor vi aldrig får ordentliga svar på, plus att det för vissa kommer att förbli en "sanning" att HB gjort något olämpligt medan det för andra kommer förbli en "sanning" att HB utsatts för en illasinnad komplott.
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Till att börja med faller förtal under enskild åtal, det är alltså inte något åklagare driver annat än i undantagsfall. Det här är uppenbarligen inte ett sådant fall.

Vidare kommer hon inte dömas för förtal då det hon gjort ligger inom lagens ramar, inte pga ”woke” eller annat drävel. Läs på.

Jag känner nog till lagen bättre än du så du får läsa på. Men våra woke-åklagare kan åtala dem som de inte gillar och låta övriga gå fria.
Citera
Medlem
Citat:
Nej, de har tvärtom pausat sin utredning medan åklagaren tar ställning till de anmälningar som kommit in.

Vrf måste Moderaterna har en parallellutredning? Är de inte bättre att rättsapparaten sköter det?
Citera
Medlem
StrawberryTeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonc
Flera? Du menar EN?
Mer än en MUFare har talat ut på sociala medier. I nuläget är det på anonym basis men det lär inte dröja länge nu när medias blickar riktas åt HBs håll.
Citera
2021-09-16, 17:51
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Sanningen om HBs gränslösa sexuella beteende kommer att komma ut, oavsett om han frias i det här fallet. Flera kommer vittna mot honom nu när flera redan har börjat.

Han kanske haft många frivilliga ligg. Det är ju det jag säger, att många kommer med honungsburken helt frivilligt. Sedan är det någon som vill anmäla och då har ett dussin andra också "ångrat sig".
Vi har sett det förr och vi kommer att få se det många många gånger till.

Kvinnor måste ta ansvar för hur de använder sin "honungsburk"!
Citera
2021-09-16, 17:52
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
På 90-talet umgicks jag en hel del i kändiskretsar. Och kändis X drog tills sig på unga och äldre kvinnor. Av egen erfarenhet kan jag säga att det är skitsvårt att värja sig mot ett motiverat psyko.. dessa tjejer resonerar så här, kan jag inte få kändis X ska ingen få kändis X.
Senast redigerad av Normalsaltatsocker 2021-09-16 kl. 17:52. Anledning: Typos
Citera
2021-09-16, 17:52
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Sanningen om HBs gränslösa sexuella beteende kommer att komma ut, oavsett om han frias i det här fallet. Flera kommer vittna mot honom nu när flera redan har börjat.
Du gör tappra försök att svartmåla Hanif. Kom med något bevis, någon händelse du har varit med om - nej, tror inte det va
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in