2021-09-16, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hæ? Hva slags latterlig logikk er dette?

Er det bedre at TH forblir mistenkt enn at saken oppklares? Hvis han er uskyldig, hvordan
kan man da finne den skyldige hvis han - med barna i ryggen - nekter politiet å etterforske?

Nei, greit, la oss glemme AE, hun er liksom død og verdiløs nå da? Skal man tenke sånn
så er det liten vits i å oppklare drap. Hjelpe meg.

"Sørget for mor økonomisk"? Undertrykte, mener du.

Snu på det, og tenk at han bestikker dem for å få deres støtte. Du har ikke mye integritet
hvis du lar en drapsmann kjøpe din lojalitet.

Du har skrevet mye bra i denne tråden, men det du skriver her får meg virkelig til å stusse.

Jeg tror det er ganske sannsynlig at jeg ville ha tenkt i de baner som jeg har beskrevet, om jeg var ett av barna som er rammet i denne saken.

Nå er jeg heldigvis ikke det.

Men jeg synes ikke det er rart om barna skulle tenke noe lignende.
Citera
2021-09-16, 13:46
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Men barna er overbevist om at faren er uskyldig. De frykter er at politiet har fått tunnelsyn, og at saken ikke kommer til å bli oppklart som følge av dette. Dette er helt forståelig tankegang, dersom du gjør et ørlite forsøk på å sette deg inn i deres situasjon.

Hvis jeg hadde mistet min mor på denne måten, hadde jeg gjort ALT jeg kunne for
at den eller de som sto bak, ble tatt og stilt til rette for ugjerningen. Hadde politiet
sagt at de trodde det var min far som sto bak, ville jeg selvsagt vært nedslått, og
jeg hadde støttet hans sak så langt det lot seg gjøre. MEN jeg hadde ikke kvidd meg
for å snakke om saken, eller å konfrontere ham. Man skylder sine nærmeste å være
ærlig, og å si ting rett ut når det kreves.

Hadde det så vist seg at min far var skyldig, ville dette naturligvis vært fryktelig å bære.
Men det hadde vært langt bedre å få alt opp i lyset, enn det hadde vært å leve i uvisshet.

Når det gjelder familien i denne saken, er det ingen i slekt eller familie som får lov
å snakke om saken med TH. AE skal visstnok ikke nevnes. Saken er et tabu.
Det er et veldig usunt tegn. Enten tør de ikke å tråkke TH på tærne, fordi han
er truende, eller så bærer denne familien på noe som for enhver pris ikke må
komme ut. Mulig det også handler om penger, vanskelig å si.

Jeg må dessverre si at jeg ikke kjøper påstanden deres om "tunnelsyn".
TH har vært tverr fra første stund. Barna fulgte raskt i sin fars fotspor.
Dette er en villet strategi fra THs side.
Citera
2021-09-16, 14:16
Medlem
Citat:
Hvis jeg hadde mistet min mor på denne måten, hadde jeg gjort ALT jeg kunne for
at den eller de som sto bak, ble tatt og stilt til rette for ugjerningen. Hadde politiet
sagt at de trodde det var min far som sto bak, ville jeg selvsagt vært nedslått, og
jeg hadde støttet hans sak så langt det lot seg gjøre. MEN jeg hadde ikke kvidd meg
for å snakke om saken, eller å konfrontere ham. Man skylder sine nærmeste å være
ærlig, og å si ting rett ut når det kreves.

Hadde det så vist seg at min far var skyldig, ville dette naturligvis vært fryktelig å bære.
Men det hadde vært langt bedre å få alt opp i lyset, enn det hadde vært å leve i uvisshet.

Jeg hadde gjort akkurat det samme som Hagen-barna gjør. Folk er forskjellige.

Citat:
Når det gjelder familien i denne saken, er det ingen i slekt eller familie som får lov
å snakke om saken med TH. AE skal visstnok ikke nevnes. Saken er et tabu.
Det er et veldig usunt tegn. Enten tør de ikke å tråkke TH på tærne, fordi han
er truende, eller så bærer denne familien på noe som for enhver pris ikke må
komme ut. Mulig det også handler om penger, vanskelig å si.

Dette var ny informasjon for meg. Hvor har du dette fra?
Citera
2021-09-16, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Har du kilder på det motsatte. Fint om du legger ved link da.

Les boka. Det kommer tydelig frem at AEH har tilgang på penger og kan kjøpe praktisk talt hva hun vil.

Og bare for å ha sagt det: jeg syns saken fremstår så merkelig og komplisert at jeg ikke greier å ta noe godt standpunkt ift skyldspørsmålet. Jeg leser dog denne tråden (og boka) med stor interesse, og syns det er dumt når det spres tilsynelatende usanne rykter. Det hjelper liksom ikke til i diskusjonen.
Senast redigerad av CptHastings 2021-09-16 kl. 15:20.
Citera
2021-09-16, 15:23
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Jeg hadde gjort akkurat det samme som Hagen-barna gjør. Folk er forskjellige.

Vel, enkelte vil kanskje hevde at konedrap er et familieanliggende som ingen
utenforstående har noe med. Dem om det.

Citat:
Dette var ny informasjon for meg. Hvor har du dette fra?

Privat kilde. Det er kanskje å ta hardt i at de ikke "får lov til" å snakke om saken, men
det er visstnok ingen som nevner det. Later til at de "går på nåler". Samme som GHH
uttalte til media. Han nevner ikke saken for TH med et ord, for å "skåne" ham.
Ingen i skøyteklubben nevner det heller. Slik taushet er ikke sunt i lengden.

I de fleste savnetsaker er nær familie oftest desperat etter å få vite hva som har skjedd.
Her er det helt tyst.
Citera
2021-09-16, 15:43
Medlem
Citat:
Vel, enkelte vil kanskje hevde at konedrap er et familieanliggende som ingen
utenforstående har noe med. Dem om det.

Barna er jo overbevist om at dette ikke er et konedrap. Du bør nok ha det som utgangspunkt for å sette deg inn i deres tankegang.

Citat:
Privat kilde. Det er kanskje å ta hardt i at de ikke "får lov til" å snakke om saken, men
det er visstnok ingen som nevner det. Later til at de "går på nåler". Samme som GHH
uttalte til media. Han nevner ikke saken for TH med et ord, for å "skåne" ham.
Ingen i skøyteklubben nevner det heller. Slik taushet er ikke sunt i lengden.

I de fleste savnetsaker er nær familie oftest desperat etter å få vite hva som har skjedd.
Her er det helt tyst.

Det er åpenbart at den private kilden din ikke kommer fra familien, så slike rykter må en ta med en stor klype salt.

Da TH stilte til intervju på NRK, sa barnas bistandsadvokat at alle var enige om at han skulle stille opp. Hvordan tenker du de har kommet fram til dette, uten å snakke om saken?
Citera
2021-09-16, 16:26
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Barna er jo overbevist om at dette ikke er et konedrap. Du bør nok ha det som utgangspunkt for å sette deg inn i deres tankegang.

Det er det de sier, samstemt, gjennom bistandsadvokaten.
De har også påstått at alt var "fint hjemme", og benektet
at AE hadde et ønske om å forlate TH.

Etterforskningen derimot, peker i motsatt retning.

Vi får se hvem som har rett.

Citat:
Det er åpenbart at den private kilden din ikke kommer fra familien, så slike rykter må en ta med en stor klype salt.

Kilden har kjennskap til familien, det er alt jeg kan si. Jeg har saltet stående, og
skriver "visstnok". Men jeg vil ikke kalle det løse rykter.

Citat:
Da TH stilte til intervju på NRK, sa barnas bistandsadvokat at alle var enige om at han skulle stille opp. Hvordan tenker du de har kommet fram til dette, uten å snakke om saken?

Naturligvis har de diskutert dette med bistandsadvokaten, og TH med sin forsvarer.
Den seansen er forøvrig et pussig skue. Det er vondt å se på, og det er - dessverre -
ikke fordi jeg har spesielt vondt av TH i denne sammenhengen.
Citera
2021-09-16, 17:33
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Det store spørsmålet er hva som skjedde med AE. Har det vært fremmede GM i S4? Har det vært medhjelpere i S4, og feks fraktet vekk AE?

Politiet har analysene fra AEs iPhone. Og har mange svar som vi ikke har innsyn i.

Så langt vi vet har ikke politiet funnet konkrete spor etter verken ukjente GM eller mulige medhjelpere.

Jeg synes det tyder på at Tom Hagen har arrangert fingert kidnapping selv. Helt alene.

Så må man legge inn i handlingsforløpet, de tekniske hjelpemidlene han må ha brukt, for å få til kidnappingsbløffen, uten hjelp fra andre.
Krimpodden:
Hva tenker du om saken på Lørenskog der en dame har vært forsvunnet i over 2,5 år og man har et åsted uten spor av en ukjent GM. Hva kan ha skjedd?

Eva B Ragde:
"Det kan være uendelig, uendelig mange forklaringer på det. Det kan være like mange muligheter som rubik's kube"
Citera
2021-09-16, 17:35
Medlem
Legokatts avatar
Noen dager før plottet i Gone Girl inviterer Amy en veninne på besøk for å fortelle om sine ekteskapsproblemer. Dette fordi Amy håper veninnen skal fortelle den oppdiktede historien til politiet etter at Amy har forsvunnet.

Sitat fra filmen:
"Fortelle henne detaljene om ditt harde liv. Propp henne med historier om dine ektemanns voldelige temperament"

Rett etter at Nick har dratt på jobb stager Amy huset. Hun vasker bort spor av sitt eget blod, stager en kriminelle handling i huset, vasker gulvet slik ektemannen Nick pleide å gjøre det, legger ut en handlings-relatert butt gjenstand med sitt eget blod på (sitt eget DNA) og et brev.

Plottet skjer på bryllupsdagen etter flere års ekteskap, de fleste tror Nick har drept Amy og det blir et mediasirkus.

Er nesten for mye som stemmer..
Citera
2021-09-16, 17:46
Medlem
Citat:
Det er også hakket verre at far blir dømt for å ha drept mor, enn at far er mistenkt eller siktet for å ha drept mor. Mistanke og siktelse gir åpning for at far kan være uskyldig. Tenk på barnebarna som er i starten på livene sine.

Uansett, mor er borte og vil aldri komme tilbake. En tung nok bør å bære. Om ikke far skal bli dømt for å ha drept henne.

I tillegg kommer eventuelle trusler om å gjøre barna arveløse. Det vet vi ingenting om. Men vi vet hvordan far sørget for mor, økonomisk. Ved skilsmisse ville han sette henne på bar bakke. Ref ektepakter.

Er det ikke sannsynlig at om far opplever "svik" fra barna, at han kan straffe barna økonomisk på lignende måte som han straffet mor.

Jo, politiet vurderte å pågripe enda en person. Men har de konkrete spor etter denne personen?

Hvis de har konkrete spor, hvorfor har de ikke pågrepet denne personen i løpet av de snart halvannet årene som har gått etter at TH ble pågrepet.

Jeg synes ikke det gir mening.

"Vi" har ikke spor. Men antar politi / påtale sitter på noe som ikke er kjent. Har ikke gidda å googla etter noen link, men husker politiet sa at de vurderte fortølpende å pågripe en person til. De kunne vel ikke si det, dersom det ikke var reelt. Hvem det var de siktet til kan vi bare spekulere i. Personlig er mitt stalltips at det dreier seg om denne leiebil historien. Men det er bare gjetting.
Citera
2021-09-16, 19:58
Medlem
Citat:
Det er også hakket verre at far blir dømt for å ha drept mor, enn at far er mistenkt eller siktet for å ha drept mor. Mistanke og siktelse gir åpning for at far kan være uskyldig. Tenk på barnebarna som er i starten på livene sine.

Uansett, mor er borte og vil aldri komme tilbake. En tung nok bør å bære. Om ikke far skal bli dømt for å ha drept henne.

I tillegg kommer eventuelle trusler om å gjøre barna arveløse. Det vet vi ingenting om. Men vi vet hvordan far sørget for mor, økonomisk. Ved skilsmisse ville han sette henne på bar bakke. Ref ektepakter.

Er det ikke sannsynlig at om far opplever "svik" fra barna, at han kan straffe barna økonomisk på lignende måte som han straffet mor.

Jo, politiet vurderte å pågripe enda en person. Men har de konkrete spor etter denne personen?

Hvis de har konkrete spor, hvorfor har de ikke pågrepet denne personen i løpet av de snart halvannet årene som har gått etter at TH ble pågrepet.

Jeg synes ikke det gir mening.
kan denne personen vært teh grunnet badekarsepisoden, men som senere er sjekket ut av saken. Alternativt ve grunnet leiebilforklaringen.
Senast redigerad av LH07 2021-09-16 kl. 20:04.
Citera
2021-09-16, 20:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Krimpodden:
Hva tenker du om saken på Lørenskog der en dame har vært forsvunnet i over 2,5 år og man har et åsted uten spor av en ukjent GM. Hva kan ha skjedd?

Eva B Ragde:
"Det kan være uendelig, uendelig mange forklaringer på det. Det kan være like mange muligheter som rubik's kube"
EBR har enten aldri løst Rubiks kube, eller så er hun kryptisk.

I siste del av løsningen av Rubiks kube, oppstår totalt kaos. Brikkene faller på plass ved hjelp av et tellesystem i et bestemt bevegelsesmønster. Er man flink med fingrene, kan det gjøres med lukkede øyne.

Det er system i kaoset!

Edit: ser nå at det sto muligheter - trodde det sto løsninger
Jeg håper på en løsning snart!
Senast redigerad av Havhest 2021-09-16 kl. 21:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in