2021-09-15, 18:57
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H-viva
Jeg tok feil av alderen hennes, men hun var syk og er død nå.

Hvordan kan det da ha seg at hun postet et innlegg på facebook-siden sin for bare to timer siden?
Og hva i alle dager har hun med denne saken å gjøre?
Senast redigerad av Svartediket 2021-09-15 kl. 19:02.
Citera
2021-09-15, 19:07
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H-viva
Jeg tok feil av alderen hennes, men hun var syk og er død nå.

Vet du när hon dog och när hon blev sjuk?
men om det är hon så fyllde hon 30 år i 2019 och därför fyllte hon förmodligen 26 år i 2015......

Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvordan kan det da ha seg at hun postet et innlegg på facebook-siden sin for bare to timer siden?
mycket bra frågor?
Citera
2021-09-15, 20:16
Medlem
Citat:
Vår tids Lasarus?
Citera
2021-09-15, 23:40
Medlem
Citat:
Du har gode poenger her. Og jeg mener de støtter min oppfatning av at politiet burde
sett gjennom bullshiten til TH ganske kjapt. Hvor lang tid tok det før "motparten" byttet
plattform? TH hadde åpenbart ikke hastverk, snarere tvert i mot. Det er så mye som
skurrer i den tidlige fasen. Kranglevoren allerede på bensinstasjonen. Nekter å signere avhør.
Dritsur for at politiet sendte BTC-melding 2. november, fordi det angivelig satte AEs liv i fare.
Der fikk han inn et skudd, nå var politiet per definisjon ansvarlige for AEs liv og helse.
Som F*nn Abr*hamsen sa det - "politiet ble tatt som gisler". En del av plottet.

Vrangviljen fra TH var nok ikke en reaksjon på politiets fremgangsmåte.
Det var en planlagt strategi. Han trengte bare et påskudd.

Det jeg tenker er at politiet skjønte tegningen tidlig, men at de holdt dette hemmelig for
å se TH an. De har nok skjønt at han kjapt kunne sette seg på bakbeina, og f.eks. nekte
å snakke med dem. De spilte med, slik at de hadde tid og mulighet til å samle spor.

Men politiet burde satt en frist. De burde insistert på at de ikke hadde noen tid å miste.
Kidnappere holder sjelden lenge på ofrene sine, fordi det er praktisk vanskelig, og fordi
forhandlingskortet blir svakere jo lenger tid det går.

For å sitere M*rius N*erbye i Elkr*ft sin uttalelse om saken til DN:

"Det er en tragedie, en tragedie, en tragedie."

Det store spørsmålet er hva som skjedde med AE. Har det vært fremmede GM i S4? Har det vært medhjelpere i S4, og feks fraktet vekk AE?

Politiet har analysene fra AEs iPhone. Og har mange svar som vi ikke har innsyn i.

Så langt vi vet har ikke politiet funnet konkrete spor etter verken ukjente GM eller mulige medhjelpere.

Jeg synes det tyder på at Tom Hagen har arrangert fingert kidnapping selv. Helt alene.

Så må man legge inn i handlingsforløpet, de tekniske hjelpemidlene han må ha brukt, for å få til kidnappingsbløffen, uten hjelp fra andre.
Citera
2021-09-16, 00:02
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det store spørsmålet er hva som skjedde med AE. Har det vært fremmede GM i S4? Har det vært medhjelpere i S4, og feks fraktet vekk AE?

Politiet har analysene fra AEs iPhone. Og har mange svar som vi ikke har innsyn i.

Så langt vi vet har ikke politiet funnet konkrete spor etter verken ukjente GM eller mulige medhjelpere.

Jeg synes det tyder på at Tom Hagen har arrangert fingert kidnapping selv. Helt alene.

Så må man legge inn i handlingsforløpet, de tekniske hjelpemidlene han må ha brukt, for å få til kidnappingsbløffen, uten hjelp fra andre.

Men politiet sier det er sannsynlig at han har hatt hjelp. Uten spor av "fremmede", regner jeg
det som mulig at det er noen som har vært i huset tidligere, og har lagt igjen naturlige spor.
Men hvem da? Hvorfor er barna så lite villige til at far etterforskes? Hva er de redd for?
Hva er det som gjør en etterforskning verre enn å finne ut hva som har skjedd med AE?
Hva skjuler de?
Senast redigerad av Svartediket 2021-09-16 kl. 00:13.
Citera
2021-09-16, 01:08
Medlem
Citat:
Men politiet sier det er sannsynlig at han har hatt hjelp. Uten spor av "fremmede", regner jeg
det som mulig at det er noen som har vært i huset tidligere, og har lagt igjen naturlige spor.
Men hvem da? Hvorfor er barna så lite villige til at far etterforskes? Hva er de redd for?
Hva er det som gjør en etterforskning verre enn å finne ut hva som har skjedd med AE?

Hva skjuler de?

Det er hakket verre at far har drept mor, enn at fremmede GM har drept mor. Tenk på barnebarna.

Hagen kan ha hatt hjelp av tekniske eller teknologiske hjelpemidler. Stemmeforvrenger, feks. Nå vet ikke jeg hvordan det skulle ha foregått i praksis, men om noe slik er brukt så er det muligens veldig vanskelig å bevise. Eller sannsynliggjøre utover enhver rimelig tvil.

Hvis han brukte lydopptak av talekommando for å ringe TEH 09:14, og har ødelagt opptaks- og avspillingsutstyret, er det også vanskelig å bevise. Kanskje helt umulig.
Citera
2021-09-16, 07:05
Medlem
Citat:
Det er hakket verre at far har drept mor, enn at fremmede GM har drept mor. Tenk på barnebarna.

Hagen kan ha hatt hjelp av tekniske eller teknologiske hjelpemidler. Stemmeforvrenger, feks. Nå vet ikke jeg hvordan det skulle ha foregått i praksis, men om noe slik er brukt så er det muligens veldig vanskelig å bevise. Eller sannsynliggjøre utover enhver rimelig tvil.

Hvis han brukte lydopptak av talekommando for å ringe TEH 09:14, og har ødelagt opptaks- og avspillingsutstyret, er det også vanskelig å bevise. Kanskje helt umulig.
Noen var i bolig. Telefonen gjorde en bevegelse og ble deretter lagt i ro på bordet ved oppring. Th har alibi. Noen andre må ha vært der. Vi kan bare spekulere i hvem som har lagt igjen dnaspor naturlig over hele bolig for å sitere den høyre hånden. Antar alibiet til de nærmeste er kontrollert. hhb1 og teh har vel kun sovealibi, men det er ikke spor som knytter de mot drapet. Badekarhistorien er nok avklart. Noen som vet om det er naturlige spor etter ve i bolig.
Senast redigerad av LH07 2021-09-16 kl. 07:09.
Citera
2021-09-16, 09:05
Medlem
[QUOTE=Så langt vi vet har ikke politiet funnet konkrete spor etter verken ukjente GM eller mulige medhjelpere.

Jo, politiet vurderte jo å pågripe en person til, da TH ble pågrepet.
Citera
2021-09-16, 10:07
Medlem
Citat:
Hva skjuler de?

Det er også hakket verre at far blir dømt for å ha drept mor, enn at far er mistenkt eller siktet for å ha drept mor. Mistanke og siktelse gir åpning for at far kan være uskyldig. Tenk på barnebarna som er i starten på livene sine.

Uansett, mor er borte og vil aldri komme tilbake. En tung nok bør å bære. Om ikke far skal bli dømt for å ha drept henne.

I tillegg kommer eventuelle trusler om å gjøre barna arveløse. Det vet vi ingenting om. Men vi vet hvordan far sørget for mor, økonomisk. Ved skilsmisse ville han sette henne på bar bakke. Ref ektepakter.

Er det ikke sannsynlig at om far opplever "svik" fra barna, at han kan straffe barna økonomisk på lignende måte som han straffet mor.

Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Citat:

Jo, politiet vurderte jo å pågripe en person til, da TH ble pågrepet.

Jo, politiet vurderte å pågripe enda en person. Men har de konkrete spor etter denne personen?

Hvis de har konkrete spor, hvorfor har de ikke pågrepet denne personen i løpet av de snart halvannet årene som har gått etter at TH ble pågrepet.

Jeg synes ikke det gir mening.
Citera
2021-09-16, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Noen var i bolig. Telefonen gjorde en bevegelse og ble deretter lagt i ro på bordet ved oppring. Th har alibi. Noen andre må ha vært der. Vi kan bare spekulere i hvem som har lagt igjen dnaspor naturlig over hele bolig for å sitere den høyre hånden. Antar alibiet til de nærmeste er kontrollert. hhb1 og teh har vel kun sovealibi, men det er ikke spor som knytter de mot drapet. Badekarhistorien er nok avklart. Noen som vet om det er naturlige spor etter ve i bolig.

Det må jo også finnes DNA etter GHH, det sier han jo selv...VE var en fortrolig, en husvenn.

Hva sier horoskopet om TH? Jo, han er en ekte manipulator. (For de som ønsker å lese mer om temaet, les Grethe Nordhelles utmerkede bok om manipulasjon og hersketeknikker.)

Han har evne til langsiktig planlegging, villede og iscenesette. Ikke spesielt empatisk, problematisk forhold til kvinner, sta og litt forstokket. Konservativ og materialistisk innstilling, samtidig nitidig og opptatt av detaljer. Han mener pengene han har tjent kommer fra « høyere makter» og har nesten et religiøst forhold til at han er blitt så rik.
Han har alibi for drapstidspunktet, men påfallende at TF dør dagen etter TH flytter tilbake i S4?
Citera
2021-09-16, 12:04
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Det er også hakket verre at far blir dømt for å ha drept mor, enn at far er mistenkt eller siktet for å ha drept mor. Mistanke og siktelse gir åpning for at far kan være uskyldig. Tenk på barnebarna som er i starten på livene sine.

Hæ? Hva slags latterlig logikk er dette?

Er det bedre at TH forblir mistenkt enn at saken oppklares? Hvis han er uskyldig, hvordan
kan man da finne den skyldige hvis han - med barna i ryggen - nekter politiet å etterforske?

Citat:
Uansett, mor er borte og vil aldri komme tilbake. En tung nok bør å bære. Om ikke far skal bli dømt for å ha drept henne.

Nei, greit, la oss glemme AE, hun er liksom død og verdiløs nå da? Skal man tenke sånn
så er det liten vits i å oppklare drap. Hjelpe meg.

Citat:
I tillegg kommer eventuelle trusler om å gjøre barna arveløse. Det vet vi ingenting om. Men vi vet hvordan far sørget for mor, økonomisk. Ved skilsmisse ville han sette henne på bar bakke. Ref ektepakter.

"Sørget for mor økonomisk"? Undertrykte, mener du.

Citat:
Er det ikke sannsynlig at om far opplever "svik" fra barna, at han kan straffe barna økonomisk på lignende måte som han straffet mor.

Snu på det, og tenk at han bestikker dem for å få deres støtte. Du har ikke mye integritet
hvis du lar en drapsmann kjøpe din lojalitet.

Du har skrevet mye bra i denne tråden, men det du skriver her får meg virkelig til å stusse.
Senast redigerad av Svartediket 2021-09-16 kl. 12:59.
Citera
2021-09-16, 13:30
Medlem
Citat:
Men hvem da?

Selvsagt er det mulig. Men det er også mulig at GM ikke la igjen DNA i boligen, eller krimteknikere ikke klarte å finne DNA som ble lagt igjen.

I Osen-saken slet politiet lenge med å finne DNA til alle gjerningsmennene, selv om han ble overfalt og mishandlet i en liten varebil. De kjørte rundt i denne bilen i to timer.

Citat:
Hvorfor er barna så lite villige til at far etterforskes? Hva er de redd for?

Barna har uttalt at de har forståelse for at det er både riktig og nødvendig med en etterforskning også rettet mot de nærmeste i en slik sak.

Men barna er overbevist om at faren er uskyldig. De frykter er at politiet har fått tunnelsyn, og at saken ikke kommer til å bli oppklart som følge av dette. Dette er helt forståelig tankegang, dersom du gjør et ørlite forsøk på å sette deg inn i deres situasjon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in