Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Då anser du att han är i praktiken nästan först på plats....
Jag tycker själv den teorin är bättre än att han kommer senare o inte märker något vilket jag bara uppfattar som löjligt ..
Men borde inte Hage eller Glantz nämna Engström alls då ?
Nej, han dyker upp strax efter AH och SG.
Men de var fullt fokuserade på att ge HLR. AH nämner att hon såg benen på folk runt om:
1. "det kom ju folk dit som stod runt omkring och glodde som människor gör men det var bara direkt efteråt, det bara snurrade i huvudet för jag hade så mycket i tankarna, vad har hänt, vad gör jag, hur ska jag göra,
det var väl endast att jag tittade upp en gång till, direkt när det var klart så tittade jag upp, när ambulansen kom och så var det bara taxichauffören som stod där [...]" (2:a april 1986, s. 243)
2. "det var väl
några män som stod omkring om man säger så som jag bara hörde, man såg benen, jag såg ju fötterna och benen på alla men dom tittade bara sen skyndade dom vidare,
det fanns ju dom som stod i flera minuter där och tittade [...]" (2:a april 1986, s. 244)
KJ hade fullt upp med att försöka lugna LP, och säger följande i ett förhör:
"Nej det kom, det var vi tre som arbeta om man säger så,
sen var det folk som titta på. Jag la inte märke till dem, jag brydde mig inte om det då, vilka som stod runt omkring. Det var några som frågade vad som hade hänt, och då svara man ju." (2:a april 1986, s. 272)
KJ torde ändå vara den som haft störst möjlighet att se SE av de tre. Fick hon vara med om någon fotovisning? SG hördes väl aldrig ordentligt?