2021-09-16, 03:33
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Afrospelare kör sina indianar med jämna mellanrum.

https://www.youtube.com/watch?v=cycZPTQgERk

Vill minnas jag inatt lagt upp den länken, minnet sviker efter all öl.
Citera
2021-09-16, 06:47
Medlem
EnLitenFryss avatar
Lugnt och skönt det blev, tack mods!

Gårdagens Liverpool-match enormt frustrerande. Man kunde eller borde lett 3-0 i minut 30 och sen var det bara spela av matchen. Istället släpper man två på kontring och får kämpa i uppförsbacke för tre poäng till sist. Det är så onödigt, det blir så mycket mer besvärligt än det behöver vara.

Det är såna gånger man önskar de var mer effektiva så motståndarna bara ger upp. Att motståndarna tänker ”går vi framåt gör de några till, bättre att bara spela av det”.

Well, 3p är 3p samtidigt som Atleti inte lyckades knäcka Porto. Ett Porto Liverpool haft ganska lätt för förut som dessutom fick mittbacken Mbemba utvisad. Men jag hade ju önskat att man inte behövt slita så mycket för det.
Citera
2021-09-16, 08:16
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Gårdagens Liverpool-match enormt frustrerande. Man kunde eller borde lett 3-0 i minut 30 och sen var det bara spela av matchen. Istället släpper man två på kontring och får kämpa i uppförsbacke för tre poäng till sist. Det är så onödigt, det blir så mycket mer besvärligt än det behöver vara.

Det är såna gånger man önskar de var mer effektiva så motståndarna bara ger upp. Att motståndarna tänker ”går vi framåt gör de några till, bättre att bara spela av det”.

Well, 3p är 3p samtidigt som Atleti inte lyckades knäcka Porto. Ett Porto Liverpool haft ganska lätt för förut som dessutom fick mittbacken Mbemba utvisad. Men jag hade ju önskat att man inte behövt slita så mycket för det.
Detta är Liverpool’s DNA som verkar vara omöjligt att sudda ut trots nya spelare ☹️
Man får gråa hår av detta beteende.
Citera
2021-09-16, 08:24
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Ja det jag stör mig mest på är att klopp vilar spelare i en CL premiär på hemmaplan, helt obegripligt när vi har CP på lördag.
Citera
2021-09-16, 08:56
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ja det jag stör mig mest på är att klopp vilar spelare i en CL premiär på hemmaplan, helt obegripligt när vi har CP på lördag.

Exakt vad störde du dig på?
Att han vilade Van Dijk som varit borta sjukt länge och samtidigt spelade in Gomez som varit borta lika länge? Att Mane fick sitt vid sidan av och att Origi fick chansen?

Edit.
Plus att vi vann matchen och spelade riktigt riktigt bra förutom vid två tillfällen där vi blev straffade båda gångerna.
Senast redigerad av justinsane420 2021-09-16 kl. 09:24.
Citera
2021-09-16, 09:35
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Att han vilade Van Dijk som varit borta sjukt länge och samtidigt spelade in Gomez som varit borta lika länge? Att Mane fick sitt vid sidan av och att Origi fick chansen?

Edit.
Plus att vi vann matchen och spelade riktigt riktigt bra förutom vid två tillfällen där vi blev straffade båda gångerna.
Störde mig exakt på det jag skrev, hade varit bättre isf att vila dem på lördag.
Citera
2021-09-16, 13:07
Medlem
Citat:
Störde mig exakt på det jag skrev, hade varit bättre isf att vila dem på lördag.

Fast hur mycket har Mané presterat på sistone? Hur mycket presterade han när han väl fick spela igår?
Citera
2021-09-16, 13:11
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Eeehh...ursäkta mig men vann vi inte igår?
Citera
2021-09-16, 14:07
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420

Edit.
Normalt vinner Liverpool enklare trots några träben, är några saker att beakta! Första gruppspelsmatchen, några är matchotränade. Nu höll det på att straffa sig, tur Henderson sätter offsidefällan annars 1-3 för 😳 Jota hamnar på kant för Origi ska få plats vilket innebar att de tappade 2 spelare, Jota bättre centralt alt. nån han kan växellöpa med.
Gör Salah 2-0 blir drt ett annat lugn, Liverpool’s defensiva 1 mot 1 önskas det mer av.
Eftersom Liverpool saknar City effektiviteten blir det en pärs lite då och då.
Citera
2021-09-16, 15:56
Medlem
Conte har dykt upp i newsfeed idag.
Vi säger så här,han är närmare ta över united än arsenal..även om de lika långt från ta över nån klubb så.han tacka nej till Tottenham i somras för det var inte en klubb som troligen kan utmana om titlar direkt,utan långsiktigt,de vill ej Conte..

https://metro.co.uk/2021/09/15/antonio-conte-would-accept-man-utd-job-but-has-no-interest-in-arsenal-15265686/
Senast redigerad av drhasch81 2021-09-16 kl. 16:40.
Citera
2021-09-16, 16:45
Medlem
Apnackes avatar
En fråga och inget mästrande:

Med tanke på TAAs offensiva kvalitéer och hans position när Milan gör båda målen. Vore det intressant att sätta han på höger mittfält och låta han lira som vanligt men med Gomez på högerbacken?

Det blir mindre offensivt men möjligen stabilare bakåt.

Tex:

Gomez - Matip - Van Dijk - Robertson
TAA - Fabbe - Henderson
Salah - Jota - Mané

Det hade jag velat se i någon "enkel" PL-match på Anfield. Kan det bli verklighet?
Har inte tyckt om någon så som jag diggar Trent sen Gerrard spelade, men borde man inte testa att han har en gubbe bakom, på så vis kommer även Gomez in i startelvan tillsammans med både Matip och Dijk.
Citera
2021-09-16, 16:57
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apnacke
En fråga och inget mästrande:

Med tanke på TAAs offensiva kvalitéer och hans position när Milan gör båda målen. Vore det intressant att sätta han på höger mittfält och låta han lira som vanligt men med Gomez på högerbacken?

Det blir mindre offensivt men möjligen stabilare bakåt.

Tex:

Gomez - Matip - Van Dijk - Robertson
TAA - Fabbe - Henderson
Salah - Jota - Mané

Det hade jag velat se i någon "enkel" PL-match på Anfield. Kan det bli verklighet?
Har inte tyckt om någon så som jag diggar Trent sen Gerrard spelade, men borde man inte testa att han har en gubbe bakom, på så vis kommer även Gomez in i startelvan tillsammans med både Matip och Dijk.

Klopp grinade ju nyss om att varför man ska låta världens bästa hb (går att diskutera) sättas på mittfältet. Var väl efter England senast spelade. Så tror inte han kommer spela honom där.

Men vore kul om Klopp gjorde en Lahm utav honom då taa är en riktigt smart och ung spelare. Är han bättre fram eller bakåt?

Någon som kan nämna några spelare Klopp har satt / bytt andra positioner på som blivit lyckade där?

// PoK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in