Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Även om United har en bit kvar till att slåss med Chelsea, Liverpool och City spelmässigt och taktikmässigt - är de ändå i ett läge nu där de SKULLE kunna vinna allt de ställer upp i. Det ser inte asbra ut, men de är svårslagna och har hur många matchvinnare som helst - Pogba, Ronaldo, Cavani, Sancho, Bruno, Martial, Rashford. Med matchvinnare menar jag spelare som inte nödvändigtvis är bra i 90 minuter men som i en sekvens kan blixtra till med en individuell prestation som leder till mål, och det målet räcker för alla tre poäng.
Jag säger alltså inte att jag tror att United vinner CL eller PL i år - men finns kapaciteten om de har stolpe in? Tveklöst. Det kunde man inte säga om United för 2-3 år sen.
Förlusten igår var väl snopen, samtidigt är gruppen alldeles för svag för att det ska innebära missat avancemang. Hade man varit i Liverpools grupp hade det kostat mer med förlusten. Vet inte hur Ronaldo sett ut i open play, men 3 mål på 2 matcher visar att han tveklöst kommer dundra in en respektabel mängd bollar i år. Sen om United blir starkare som lag med honom på planen eller inte, återstår att se.
Nej men precis. Som sagt en mer nyanserad bild av läget. Det finns aspekter kvar att förbättra, vi har fortfarande ett innermittfält som inte är i närheten av vad det borde vara. Vi kan öka bolltempo, längre öppnande passningar från kant/kant, bättre rörelse för att nämna några. Finns det någon som tror vi skall gå in och dominera match efter match i 90 minuter, definitivt inte. Finns det en grund råstyrka i laget som kan räcka, absolut.
Ronaldo i open play är precis det man förväntat sig, inte mycket till press, inte mycket till rörlighet mer än inuti boxen. Och det är precis det man visste man skulle få. Visst kan man säga att det fanns redan i Cavani som dessutom är avsevärt bättre utanför boxen men Cavani är skadad (vet inte längd).
Just därför som jag inte förstod valet att ha kvar Ronaldo igår efter utvisningen. Att Dalot behövdes in definitivt men hellre Sancho kvar då som har speed och rörlighet.
Fungerar inte Mason på topp så är enda alternativ just nu Martial och där får man ännu mindre rörelse än Ronaldo och dessutom inga mål. Att ta in Ronaldo på två år, ha Cavani detta året med och ge Mason 2 år på sig tycker jag känns som ett sunt tänkande. Tror man även har Håland som en joker i leken / förhoppning (och där är jag ruggigt tveksam till möjligheten men konstigare saker har ju skett).
Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Jag kan endast tala för mig själv och inte andra Man Utd supportrar men detta är säsongen då någon form av titel krävs för att säsongen ska kunna anses som bra för Ole's del. Jag är dock skeptisk mot honom personligen och anser inte att vårt spel har blivit speciellt mycket bättre senaste åren.
Ole förtjänar beröm för harmonin han har fått in i laget samt att han fått laget på rätt väg, men det har nu också nått en punkt där 2a/3a samt inga titlar inte längre är bra nog.
Ja en titel hade ju varit trevligt. Men någonstans måste man ju ha med i beaktningen att de tre titlar som finns inhemskt har blivit väldigt mycket svårare att plocka hem kontra Fergies tid. CL har ju alltid varit svårt men är väl egentligen i dagsläget än mer extremt.
Håller dock med dig får jag väl säga, även om det är lite av ett lyxbekymmer att tycka tvåa eller trea är dåligt, menar jämför med andra lag t ex Arsenal, Tottenham, Everton, West Ham, Leicester osv som utan tvekan hade tyckt att en kontinuerlig sådan placering hade varit bra.